phax Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Noen som har tips til billige (og gode) måltider som er lette å lage? (400 kcal, 20g protein) Jeg sliter med et å finne et godt kveldsmåltid til en grei sum, Jeg har ikke så veldig lyst til å spise egg mer enn én gang om dagen. Halv boks cottage cheese, halv boks yoplait dobbel 0% yoghurt (den store 500ml boksen naturligvis). Dette utgjør 238kcal og 29,5g proteiner. Smaker godt som det er men blir enda bedre hvis du hiver på litt frukt, søtningsmiddel, essens eller hva du måtte ønske. Kjapt, enkelt, proteinrikt, mettende og kan varieres mye i smak så du ikke blir lei etter to dager. Min variant består som regel av det ovenfor pluss en banan eller et beger blåbær, 20g havrenøtter og mye sukrin+. Da havner du som regel på en plass mellom 370-400 kcal Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Okay, etter 5 år uten treningsstudio har jeg nå tegnet nytt medlemsskap. Noen som har et greit begynnerprogram for kun å bygge muskler? Kjørte 5x5 program sist jeg var på studio, men jeg må ha noe mer nybegynner nå. Min form: Syklet hele livet, men veldig lite det siste året. Siste ritt var farrisrunden i 2011.Trent på treningsstudio tidligere for å ha litt styrke i overkropp og rygg. Har en skulder jeg kan slite med hvis jeg tar for tunge benkpress og diverse skulderøvelser. Nå er det snakk om mer bygging for å bli mer robust. Vil ikke ha bodybuilder-looken akkurat. Synes Daniel Craig er godt trent uten at det tar helt av. Samt at det ser bra ut i de klærne jeg normalt går i. EDIT: Trenger også tips til mat med mye kcal. La på meg 15 kg i fjor, men da satt jeg stort sett på ræva og nå er jeg lei av mye av den maten, så sliter med å gå opp igjen. Er derfor jeg trekker inn på studio nå, for da kan jeg legge på meg muskler istedefor fett, og kanskje holde vekten bedre. Kunne gå opp 1 kg i uka når jeg holdt på, men jeg klarer desverre å gå ned igjen like fort. Endret 2. april 2013 av hfthomas Lenke til kommentar
Populært innlegg Dukien Skrevet 2. april 2013 Populært innlegg Del Skrevet 2. april 2013 Ja selvsagt, du kommer til å få bodybuilder looken bare du /poker vektene, ja - det er såpass lett og gud forby at klærna dine blir for trange av de enorme musklene etter et par runder på gymmet. 10 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Hva med SL5x5? (Ja, jeg leste innlegget). 4 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Ja selvsagt, du kommer til å få bodybuilder looken bare du /poker vektene, ja - det er såpass lett og gud forby at klærna dine blir for trange av de enorme musklene etter et par runder på gymmet. Dukien i doofmodus, like it. 8 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Ja selvsagt, du kommer til å få bodybuilder looken bare du /poker vektene, ja - det er såpass lett og gud forby at klærna dine blir for trange av de enorme musklene etter et par runder på gymmet. Husk at jeg nevnte det bare for å få veiledning i hvilken trening jeg skal sette i gang med. Kanskje om et par år kommer jeg dit. Hva med SL5x5? (Ja, jeg leste innlegget). Det går bra med 5x5, misforstå meg rett. Jeg har bare inntrykk av at det ikke er et nybegynnerprogram. Husk på at det er 5 år siden jeg løftet en vekt sist. Men, om du mener det er bra for meg, så skal jeg jo se på det Dukien i doofmodus, like it. Er et par sånne i hver del av forumet, så man blir godt vant til det Endret 2. april 2013 av hfthomas Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Husk at jeg nevnte det bare for å få veiledning i hvilken trening jeg skal sette i gang med. Kanskje om et par år kommer jeg dit. Helt uproblematisk å starte på SL5x5, særlig når du har trent det tidligere. Kanskje om et par år? Hvis du trener en gang i måneden maks. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Hvorfor anbefaler folk her SL 5x5, uten å i særlig grad nevne Starting Strength? Jeg kjører selv SS, men vet ikke om en er bedre enn den andre, så jeg lurer bare. Jeg vil uansett anbefale å lese Starting Strength, med mindre du er mer eller mindre helt sikker på form. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Helt uproblematisk å starte på SL5x5, særlig når du har trent det tidligere. Men, er 5 år siden. Bare å starte selv om jeg vet at skulderen kan slite? Starte rolig selvfølgelig Hvorfor anbefaler folk her SL 5x5, uten å i særlig grad nevne Starting Strength? Jeg kjører selv SS, men vet ikke om en er bedre enn den andre, så jeg lurer bare. Jeg vil uansett anbefale å lese Starting Strength, med mindre du er mer eller mindre helt sikker på form. Link, eller bare å søke i google? Det forrige jeg brukte het vel 5x5 powerbuilding. Noe jeg hentet fra en av de norske treningssidene. Endret 2. april 2013 av hfthomas Lenke til kommentar
archanios Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Om du følger SL5x5 bokstavelig så startar du omtrent uten vekt, så sånn sett er det veldig greit, du får bygge deg opp ein del før du faktisk løftar skikkelig tungt. Når det gjeld kva som blir anbefalt så er vel iallefall ein av fordelane at med få øvelsar så er det enkelt å kome inn i, tar ikkje så mykje tid og ikkje minst fungerer veldig bra om du har eit kosthold som henger med. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Hadde kjørt kun en enkel verson av SL 3*5 om jeg hadde dratt tilbake i tid. Noe som A Bøy 3*5 Mark 3*5 Ohp 3*5 B Bøy 3*5 Benk 3*5 Cleans 3*3 Og trent annenhver dag og fylt på med hviledager etter behov. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Link, eller bare å søke i google? Det forrige jeg brukte het vel 5x5 powerbuilding. Noe jeg hentet fra en av de norske treningssidene. http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ Boka må du kjøpe eller finne pdf av, men du kommer langt med den FAQ-en og ved å finne YouTube-videoer med Mark Rippetoe. 1 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Ok, takk! Skal se på det dere har kommet med, og sette i gang i morgen. Bare heppe innom byen og kjøpe nye treningsklær Tviler på at jeg blir godt mottatt med sykkelbukse Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Joggebukse er bra når man har noe som passer Lenke til kommentar
Akse Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 De hadde noen sykt digge på HM for litt siden, jeg fikk kjøpt et par i min størrelse. Anbefales om du liker joggebukser. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Det går bra med 5x5, misforstå meg rett. Jeg har bare inntrykk av at det ikke er et nybegynnerprogram. Husk på at det er 5 år siden jeg løftet en vekt sist. Men, om du mener det er bra for meg, så skal jeg jo se på det Sjekk ut stronglifts 5x5 (google). Der starter du vanligvis med lave vekter og jobber deg rolig opp til det blir tyngre. Sånn sett er det et helt greit opplegg også for nybegynnere. Hvorfor anbefaler folk her SL 5x5, uten å i særlig grad nevne Starting Strength? Jeg kjører selv SS, men vet ikke om en er bedre enn den andre, så jeg lurer bare. Jeg vil uansett anbefale å lese Starting Strength, med mindre du er mer eller mindre helt sikker på form. Starting strength er også kurant, men de fleste er bedre kjent med SL5x5. Selv kjørte jeg en blanding mellom de to og det fungerte fjell: A: Knebøy 4x4 Press 4x4 Mark 2x5 Chins B: Frontbøy 4x4 Benkpress 4x4 Pressvendinger 4x4 Dips 1 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 De hadde noen sykt digge på HM for litt siden, jeg fikk kjøpt et par i min størrelse. Anbefales om du liker joggebukser. De som kommer i blant annet burgunger? Med strikk nederst? De var isåfall digg før man vasket de. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Jeg ville også vurdert en modifisert RYP. Skal man bygge er det gunstig å ligge i repområdet 8-12. De som kommer i blant annet burgunger? Med strikk nederst? De var isåfall digg før man vasket de. Mine er mørkeblå og mørkegrå, med tykt, hvitt tau rundt livet. Sikkert ikke de som du nevner. HM har sikkert mange forskjellige typer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå