wingeer Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Over- eller underhåndsgrep ved foroverbøyd roing? Aktiveres forskjellige muskler eller er det bare en smakssak? Ja. Overhånd river litt mer på ryggen (posterior deltoid, teres minor og infraspinatus). Underhånd litt mer på lats. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Noen som har tips til billige (og gode) måltider som er lette å lage? (400 kcal, 20g protein) Jeg sliter med et å finne et godt kveldsmåltid til en grei sum, Jeg har ikke så veldig lyst til å spise egg mer enn én gang om dagen. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Notatblokk Skrevet 2. april 2013 Populært innlegg Del Skrevet 2. april 2013 Det er verdt alle timene med trening når man stifter nytt bekjentskap og han blir stående rett opp og ned og GLANE hver gang det er litt hud synlig . Død over Jante! 11 Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Det er verdt alle timene med trening når man stifter nytt bekjentskap og han blir stående rett opp og ned og GLANE hver gang det er litt hud synlig . Død over Jante! Fuck yes. Lurer på en firedags push/pull. Kritiser! Push: Squat 5x5 (ALternating front/back) BB Flat Bench 5x5 DB Incline Bench 3x10 OHP 5x5 Skullcrushers 3x8 Triceps Pushdown 3x10 Abs Pull: DL 5x5 Rows 5x5 (alternating T-Bar/Bent Over BB) Face Pulls 3x10 Chinups 3xF Alternating DB seated curls 3x10 Concentration curls 3x10 Obliques Endret 2. april 2013 av Broseph Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Fuck yes. Lurer på en firedags push/pull. Kritiser! Push: Squat 5x5 (ALternating front/back) BB Flat Bench 5x5 DB Incline Bench 3x10 OHP 5x5 Skullcrushers 3x8 Triceps Pushdown 3x10 Abs Pull: DL 5x5 Rows 5x5 (alternating T-Bar/Bent Over BB) Face Pulls 3x10 Chinups 3xF Alternating DB seated curls 3x10 Concentration curls 3x10 Obliques Hvis du skal ha den over fire dager kan du kanskje splitte ut noen av øvelsene over flere dager istedenfor å kjøre alle på samme dag? OHP etter benk blir ofte jævlig svakt. Hos meg i alle fall. Samme med chins etter mark og roing. Det er verdt alle timene med trening når man stifter nytt bekjentskap og han blir stående rett opp og ned og GLANE hver gang det er litt hud synlig . Død over Jante! Haha. Gratulerer? Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Hvis du skal ha den over fire dager kan du kanskje splitte ut noen av øvelsene over flere dager istedenfor å kjøre alle på samme dag? OHP etter benk blir ofte jævlig svakt. Hos meg i alle fall. Samme med chins etter mark og roing. Du har et poeng. Tenkte kanskje å alternere BB benk og OHP som første øvelse hver gang. Har i utgangspunktet lyst til å ha alle øvelsene hver gang for volumet/frekvensen, men jeg får se på det. Er denne å anbefale i forhold til en 4-split? Jeg har jobbet med en split også, men jeg føler jeg fremdeles har noe å hente av å trene samme øvelser flere ganger i uka. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Mest sannsynlig muskulært. Vondt å bøye seg fremover? Hvis ja. Ta det med ro til det ikke dreper deg å gå en tur. Gå en tur, få blodsirkulasjon (badstu, dusj) så går det sikkert over til neste uke. Ja, tror det er krampe eller noe i ryggen, bedre idag (torsdag det skjedde) men igår var ryggen min helt skjev... :S Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Du har et poeng. Tenkte kanskje å alternere BB benk og OHP som første øvelse hver gang. Har i utgangspunktet lyst til å ha alle øvelsene hver gang for volumet/frekvensen, men jeg får se på det. Er denne å anbefale i forhold til en 4-split? Jeg har jobbet med en split også, men jeg føler jeg fremdeles har noe å hente av å trene samme øvelser flere ganger i uka. Hvis du bytter på hvilke øvelser du kjører først fungerer det nok greit! Ja, tror det er krampe eller noe i ryggen, bedre idag (torsdag det skjedde) men igår var ryggen min helt skjev... :S Skjev hvis man ser på ryggen bakfra? Hvordan er det å bøye seg til sidene? Verre til den ene siden enn den andre? Skjevheten kan forklares ved en overbelastning i quadratus lumborum. For det som skjer under akutt smerteperiode er at muskelen trekker seg sammen og har krampetrekninger. Hvis du ser på QL-muskelen går den fra hofta og fester seg direkte på ryggskivene + ribbena. Så om den ene siden står i helspenn vil du få en skjevhet. Men dette er halvkvalifisert gjetning, så ta det med en stor klype salt. Lenke til kommentar
Looke Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Finnes det noen dokumentasjon på at jo mer man trener jo raskere blir man sterkere ? Selvføligelig finnes det veldig mange variabler. Da mener jeg at man trener sånn at man ikke tar samme muskelgruppe to dager på rad og sånn du har et program som funker. Endret 2. april 2013 av Looke Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Finnes det noen dokumentasjon på at jo mer man trener jo raskere blir man sterkere ? Selvføligelig finnes det veldig mange variabler. Det blir jo feil. Om noe er det omvendt. Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Jeg har driti meg ut og fått skade! Har folket noen ide om hvor lenge jeg må vente med trening? Tok håndbak med masse folk i påsken og var støl som F i dagene derpå, kjørte benkpress 60kg i går for oppvarming så gjorde det litt vondt. Så la jeg på 100 kg som jeg pleier varme opp videre (idiot som jeg var) og bad kameraten spotte i tilfelle det funka dårlig. Det funka dårlig og gjorde helt grisevondt i noen timer. Jeg lurer på om jeg har revnet en bitteliten del av muskelfestet/sener ? Smerten er i høyre arm ved albueleddet\biceps og området rundt. Benkpressen gjorde grisevondt på vei ned, fikk ikke løftet opp igjen. Har jeg herpa armen? Gjør ikke så vondt nå, bare når jeg strammer armen eller bruker biceps Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Hvis det fortsatt er ille i morgen så stikk til legen. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Haha. Gratulerer? Takk! Får nyte det så lenge det varer . Feiret med hopp og sprett på kjøkkenet idag, puhh. Vært en slapp påske, godt å røre seg og fordrive siste alkoholrest ut av kroppen. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Takk! Får nyte det så lenge det varer . Feiret med hopp og sprett på kjøkkenet idag, puhh. Vært en slapp påske, godt å røre seg og fordrive siste alkoholrest ut av kroppen. Denne stemmer altså ikke? 1 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Denne stemmer altså ikke? Ikke for min del hvertfall, har gått ned fire kg . Kommer nok litt tilbake igjen nå som påsken er over. Men, nå kan jeg jo anbefale Grandiosa og alkoholdiett til dere som vil ned i vekt! Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Seks timer med snømåkking samt daglige løpeturer i dyp snø. Rocky-mode on. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Noen som har tips til billige (og gode) måltider som er lette å lage? (400 kcal, 20g protein) Jeg sliter med et å finne et godt kveldsmåltid til en grei sum, Jeg har ikke så veldig lyst til å spise egg mer enn én gang om dagen. En boks cottage cheese. Suppler med ønsket snacks av type syltetøy, nøtter, honning, bær whatevz. Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Jeg har driti meg ut og fått skade! Har folket noen ide om hvor lenge jeg må vente med trening? Tok håndbak med masse folk i påsken og var støl som F i dagene derpå, kjørte benkpress 60kg i går for oppvarming så gjorde det litt vondt. Så la jeg på 100 kg som jeg pleier varme opp videre (idiot som jeg var) og bad kameraten spotte i tilfelle det funka dårlig. Det funka dårlig og gjorde helt grisevondt i noen timer. Jeg lurer på om jeg har revnet en bitteliten del av muskelfestet/sener ? Smerten er i høyre arm ved albueleddet\biceps og området rundt. Benkpressen gjorde grisevondt på vei ned, fikk ikke løftet opp igjen. Har jeg herpa armen? Gjør ikke så vondt nå, bare når jeg strammer armen eller bruker biceps Høres ut som akkurat samme problem jeg har hatt første, også etter håndbak. For min del gikk det over etter kanskje en uke eller to, og løsningen er å ikke ta håndbak. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Ah, den klassiske "må ha armbak mot alle andre som er hjemme til påske" for å se hvem som har gainet mest siden juleferien. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Hvis begge er sterke er det vel dømt til å gå til helvete. Sikkert syk påkjenning for leddene i armen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå