Populært innlegg boffeeen Skrevet 30. mars 2013 Populært innlegg Del Skrevet 30. mars 2013 Klikking klikke). klikkinga Klikkingen klikker klikking klikker http://www.klikk.no 14 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Ikke noe man helt trenger å tenke over om det ikke gjør vondt heller (rent bortsett fra at knærne ikke "skal" klikke). Jeg kjenner både klikking og små smerter i venstre kne når jeg tar Knebøy og benpress. Er det noe jeg burde være redd for? Jeg har aldri hatt noen skade i kneet, og jeg tror neppe at jeg har arvet en fotballskade i kneet fra min far. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Hvor i bevegelsen kjenner du klikkingen? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Jeg kjenner både klikking og små smerter i venstre kne når jeg tar Knebøy og benpress. Er det noe jeg burde være redd for? Jeg har aldri hatt noen skade i kneet, og jeg tror neppe at jeg har arvet en fotballskade i kneet fra min far. Hvis det ikke gjør vondt, gjør det ingen ting. Knærne mine kraser til tider det også, men aldri hatt en eneste skade eller vondt i kneet. Men dersom du faktisk får små vondt i knærne under knebøy, er det selvfølgelig noe du gjør galt. Og hva du gjør galt er vanskelig og si uten og ha sett deg utføre benpress eller bøy. Men de vanligste feilene for smerte i kne er: 1) Innover rotasjon i knærne (knærne dine presses mot hverandre fy fy fy!!) 2) Du kommer ikke dypt nok (og strekken kommer mest på knærne) 3) vekta ligger for mye frampå - og knærne kommer langt fram. 4) store styrkes forskjeller rundt hamstring og quadriceps. 5) stive og stramme muskler rundt knær ( spesielt hamstring og gluteus ). Og rulle rundt beina, kan faktisk hjelpe stort, og det samme gjør tøye. Ellers gjelder det og presse knærne ut!!! knærne skal følge vinklingen på føttene dine, du må komme dypt nok hofte under knær minst. Få vekta på HÆLENE/midt på, og skvis ræva på toppen av løftet. Rull, tøy, kjør dynamiske øvelser som oppvarming. Og du slipper og tenke på skader. Lenke til kommentar
xelp Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 (endret) Hvor sunt er Fibra fullkornshvetemel? Det er et ekstra finmalt, sammalt mel. Visstnok 100% grovt. Inneholder 11% fiber. http://www.mollerens.no/Produkter/Standard-Produkt/Hvete/Fibra-Fullkornshvetemel/ Endret 31. mars 2013 av Rotaderp Lenke til kommentar
johan1 Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Hvor sunt er Fibra fullkornshvetemel? Det er et ekstra finmalt, sammalt mel. Visstnok 100% grovt. Inneholder 11% fiber. http://www.mollerens.no/Produkter/Standard-Produkt/Hvete/Fibra-Fullkornshvetemel/ Mel er unødvendig, finn en annen karbohydratkilde. Lenke til kommentar
xelp Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 (endret) Mel er unødvendig, finn en annen karbohydratkilde. Spurte hvor sunt det var jeg. Spiser sikkert pizza eller brød en gang iblant du også, tenker jeg. Endret 31. mars 2013 av Rotaderp Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Blir man støl i korsryggen etter markløft, eller har jeg bare gjort noe galt? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Blir man støl i korsryggen etter markløft, eller har jeg bare gjort noe galt? Å være støl er helt vanlig. 1 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Aldri støl i korsryggen etter jeg byttet om til sumo Lenke til kommentar
War Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Kan jo ikke bytte om til sumo, det er jo en støtteøvelse 4 Lenke til kommentar
johan1 Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Spurte hvor sunt det var jeg. Spiser sikkert pizza eller brød en gang iblant du også, tenker jeg. Spiser aldri brød Men fiber er bra for fordøyelsen, og karbohydratene fra grovt mel er nok sunnere. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 5) stive og stramme muskler rundt knær ( spesielt hamstring og gluteus ). Legg til vastus medialis ("dråpe"-muskelen"), den iliotibiale trakten + sartorius. Lenke til kommentar
xelp Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Spiser aldri brød Men fiber er bra for fordøyelsen, og karbohydratene fra grovt mel er nok sunnere. Ok, takk for svar. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Nei, det er ingen forskjell mellom graden av sammalt mel og grovt mel; innholdet er så og si likt. Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 (endret) - Endret 1. juni 2015 av Salamanderhodet Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Kan jo ikke bytte om til sumo, det er jo en støtteøvelse Ser ikke helt poenget ditt når sumo er godkjent som markløft i konkurranse. Lenke til kommentar
Everket Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 (endret) Jeg prøvde nettopp sumo, det var en liten åpenbaring. Ikke bare løfter jeg tyngre, tenikken er betraktelig bedre. Men er det rett og slett en "dårligere" øvelse enn vanlig markløft? Endret 31. mars 2013 av Everket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå