€uropa Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Studier viser også at placebo effekten kan være enorm, når man sammenligner mot en kontroll-gruppe. En økning på ca. 5kg i snitt på baseøvelser. Så bare det i seg selv er grunn nok til vurdere tilskudd av kreatinP. Om du ikke responderer da bør du heller prise deg lykkelig at du allerede har optimale lagre fra endogent produkjson samt kost. Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg kan ha fulle lagre. Hvis jeg ikke tar feil, så er det 5 g kreatin per kg kjøtt. 5 g er også det daglige forbruket. Men jeg spiser ikke i nærheten av 1 kg kjøtt per dag. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) Får helle bare være på den sikre siden og splite den opp knebøy og frontbøy til to ulike dager. Kjører en styrke og en hypertrofidag i uka på bein. Når vi først er inne på det, frontbøyteknikk: Ser bra ut Gjør det vondt når kneet ditt klikker? @ doof, om den Fletcher-videoen: Var det ment seriøst? Han lirer hvertfall av seg noen fantastiske mengder bro-argumentasjon og anekdotiske bevis. Ja, å trene som en idiot funker, det betyr ikke at idioten ikke kunne trent bedre og blitt enda større, og mer skadefri.. Endret 30. mars 2013 av Kevlar 1 Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg kan ha fulle lagre. Hvis jeg ikke tar feil, så er det 5 g kreatin per kg kjøtt. 5 g er også det daglige forbruket. Men jeg spiser ikke i nærheten av 1 kg kjøtt per dag. Siterer et av mine innlegg her jeg : Endogen produksjon forekommer ifra aminosyrene arginin, metionin samt glycin og noe ish 2gram daglig blir konvertert fra kreatin til kreatinin hver dag(avfallsprodukt), et typisk norsk kosthold kan vel gi 1-2 kreatin daglig, hvor veganere selvsagt har mindre. Hos noen vil den endogene syntesen være nok slik at noen ikke responderer på tilskuddet, eller har et adekvat inntak via kost-ernæring. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Tung dips og benk hjelper tydeligvis på. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 43,5 overarm. Ææh 'Mirin Men så trener ikke jeg for volum heller, sp selvtilliten er i behold ennå. Får begynne å bole, da.. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Siterer et av mine innlegg her jeg : Hva vil det si i praksis? At jeg har en høyere endogen produksjon enn folk flest, og at kroppen min dermed produserer (eller utnytter mat) mer kreatin? Lenke til kommentar
Coa Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Ser bra ut Gjør det vondt når kneet ditt klikker? Nei, jeg la faktisk ikke merke til at det klikket før jeg filmet bøyen. Det har aldri vært et problem tidligere, så jeg skjønner ikke hvorfor det plutselig har begynt å klikke nå. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Ser bra ut Gjør det vondt når kneet ditt klikker? @ doof, om den Fletcher-videoen: Var det ment seriøst? Han lirer hvertfall av seg noen fantastiske mengder bro-argumentasjon og anekdotiske bevis. Ja, å trene som en idiot funker, det betyr ikke at idioten ikke kunne trent bedre og blitt enda større, og mer skadefri.. Nei er du steine gal? Det var bare for å prøve å lure frem litt latter Han er underholdende dog, og faktisk noen gode innspill her og der. Klikking i knærne bruker jeg for min del å oppleve under oppvarming eller ved lette vekter, det er bare en snodig ting jeg aldri har tenkt noe over. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Hva vil det si i praksis? At jeg har en høyere endogen produksjon enn folk flest, og at kroppen min dermed produserer (eller utnytter mat) mer kreatin? Ja, man vet ikke hvorfor noen er non-responders (statistisk sett 30%) men man går ut ifra at nkroppens endogene produksjon er optimal, som igjen fører til at man ikke responderer; dette behøver ikke å være en dårlig ting, og det er det heller ikke. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Ikke noe man helt trenger å tenke over om det ikke gjør vondt heller (rent bortsett fra at knærne ikke "skal" klikke). Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Hva kommer denne klikkinga av? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Klikkingen kommer antakelig av at sener smekker over leddene. Jeg opplever det selv i omtrent hvert eneste ledd på kroppen. Det er ikke så rart at de gjør det på de første repetisjonene av en øvelse, for de har jo lagt seg komfortable i en annen stilling tidligere på dagen da man ikke har slike leddutslag som på trening. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Men det klikker jo i fingrene og om man "knekker" de? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Ja. Du har jo sener i fingrene også, har du ikke? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Forbløffer meg stadig hvor lite "hard science" det er rundt klikking av ledd. O store wikipedia sier årsaken er "uncertain"! Er kronisk klikker selv, og har fått hørel at det er alt fra gass som komprimeres, mangel på leddvæske, begynnende leddgikt (!) og div annet. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Jeg har forhåpentligvis det ja Fant denne... http://www.klikk.no/helse/dinkropp/article778298.ece Det er nemlig ikke leddflater som lager lyden, slik enkelte tror, men små gasslommer i leddvæsken som kollapser. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) Jaja, har man INGEN forutsetninger tar man det første og beste som tilbys. Litt som når man er fjorten og jomfru... edit: når jeg tenker meg om er jeg kanskje fette lat og bare tok den første linken og dro ut den teksten jeg syntes hørtes fin ut Endret 30. mars 2013 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå