Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Studier viser også at placebo effekten kan være enorm, når man sammenligner mot en kontroll-gruppe.

En økning på ca. 5kg i snitt på baseøvelser. Så bare det i seg selv er grunn nok til vurdere tilskudd av kreatinP. Om du ikke responderer da bør du heller prise deg lykkelig at du allerede har optimale lagre fra endogent produkjson samt kost.

 

Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg kan ha fulle lagre. Hvis jeg ikke tar feil, så er det 5 g kreatin per kg kjøtt. 5 g er også det daglige forbruket. Men jeg spiser ikke i nærheten av 1 kg kjøtt per dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får helle bare være på den sikre siden og splite den opp knebøy og frontbøy til to ulike dager. Kjører en styrke og en hypertrofidag i uka på bein.

 

Når vi først er inne på det, frontbøyteknikk:

 

 

Ser bra ut :) Gjør det vondt når kneet ditt klikker?

 

@ doof, om den Fletcher-videoen: Var det ment seriøst? Han lirer hvertfall av seg noen fantastiske mengder bro-argumentasjon og anekdotiske bevis. Ja, å trene som en idiot funker, det betyr ikke at idioten ikke kunne trent bedre og blitt enda større, og mer skadefri..

Endret av Kevlar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg kan ha fulle lagre. Hvis jeg ikke tar feil, så er det 5 g kreatin per kg kjøtt. 5 g er også det daglige forbruket. Men jeg spiser ikke i nærheten av 1 kg kjøtt per dag.

Siterer et av mine innlegg her jeg :

 

Endogen produksjon forekommer ifra aminosyrene arginin, metionin samt glycin og noe ish 2gram daglig blir konvertert fra kreatin til kreatinin hver dag(avfallsprodukt), et typisk norsk kosthold kan vel gi 1-2 kreatin daglig, hvor veganere selvsagt har mindre. Hos noen vil den endogene syntesen være nok slik at noen ikke responderer på tilskuddet, eller har et adekvat inntak via kost-ernæring.

Lenke til kommentar

Ser bra ut :) Gjør det vondt når kneet ditt klikker?

 

@ doof, om den Fletcher-videoen: Var det ment seriøst? Han lirer hvertfall av seg noen fantastiske mengder bro-argumentasjon og anekdotiske bevis. Ja, å trene som en idiot funker, det betyr ikke at idioten ikke kunne trent bedre og blitt enda større, og mer skadefri..

Nei er du steine gal? :p Det var bare for å prøve å lure frem litt latter ;) Han er underholdende dog, og faktisk noen gode innspill her og der.

 

Klikking i knærne bruker jeg for min del å oppleve under oppvarming eller ved lette vekter, det er bare en snodig ting jeg aldri har tenkt noe over.

Lenke til kommentar

Hva vil det si i praksis? At jeg har en høyere endogen produksjon enn folk flest, og at kroppen min dermed produserer (eller utnytter mat) mer kreatin?

Ja, man vet ikke hvorfor noen er non-responders (statistisk sett 30%) men man går ut ifra at nkroppens endogene produksjon er optimal, som igjen fører til at man ikke responderer; dette behøver ikke å være en dårlig ting, og det er det heller ikke. :)
Lenke til kommentar

Klikkingen kommer antakelig av at sener smekker over leddene. Jeg opplever det selv i omtrent hvert eneste ledd på kroppen. Det er ikke så rart at de gjør det på de første repetisjonene av en øvelse, for de har jo lagt seg komfortable i en annen stilling tidligere på dagen da man ikke har slike leddutslag som på trening.

Lenke til kommentar

Jaja, har man INGEN forutsetninger tar man det første og beste som tilbys. Litt som når man er fjorten og jomfru... :mrgreen:

 

 

edit: når jeg tenker meg om er jeg kanskje fette lat og bare tok den første linken og dro ut den teksten jeg syntes hørtes fin ut :p

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...