Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Ser veldig bra ut fra utsiden. Hvis det føles bra med tanke på spenn osv. så kjør på. Kjør niplene opp i taket og spenn magen som om noen skal sparke deg i den. Skvis rumpa opp fra bunn og alt er fint og flott.

 

Er grepet komfortabelt? Du holder kanskje litt vel smalt? Lettere å få brystryggen på lag med litt bredere grep.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg noen ekspert på teknikk, men det så veldig greit ut.

Ser veldig bra ut fra utsiden. Hvis det føles bra med tanke på spenn osv. så kjør på. Kjør niplene opp i taket og spenn magen som om noen skal sparke deg i den. Skvis rumpa opp fra bunn og alt er fint og flott.

 

Er grepet komfortabelt? Du holder kanskje litt vel smalt? Lettere å få brystryggen på lag med litt bredere grep.

Føler at teknikken begynner å komme seg. Å strame mage og rumpe er noe glemmer, men skal huske på det. Har nok et ganske smalt grep ja, men det kjennes såpass riktig ut at jeg ikke har tenkt på å kjøre noe bredere, men skal forsøke det neste gang!

Lenke til kommentar

Men jeg er litt redd for at stangen skal falle på meg eller om at jeg brekker ryggen eller noe sånt.

 

Når du bruker ei fri stang? Det går nok bra så lenge du ikke starter veldig tungt. På lang sikt vil du få mer igjen av å bruke frie vekter og unngå smithmaskin og andre apparater.

Lenke til kommentar

Siden det bare er to dager igjen til deff skal jeg ut å kjøpe meg kebab nå. Sånn til deres misunnelse :)

 

Haha, hadde meg det samme i går faktisk!

 

E: Ang. mark/benk-ratioen så skal jeg i dag trene med 1.9 av det jeg benka i går - begge er ikke langt unna max på hva jeg klarer 5RM.

Endret av AnewZ
Lenke til kommentar

Når vi først er inne på det, frontbøyteknikk:

 

Ser veldig bra ut fra den vinkelen. Ser heller ingen tegn til knevandring. Som nevnt, få inn dette med å trekke luft ned i magen og spenne deg opp, det gjør en god forskjell :)

 

Siden det bare er to dager igjen til deff skal jeg ut å kjøpe meg kebab nå. Sånn til deres misunnelse :)

 

Kebabgains er også gains, og alle gains er gode gains. Ohnomnom.

 

Jeg er som regel av, for jeg er en av dem som ikke får noen merkbar effekt. Men jeg har jo fortsatt et par bokser stående, så jeg blander det med proteinpulveret hvis jeg lager meg en shake.

 

Jeg er en av de som glemmer å ta kreatinen ganske ofte. Noen som vet hvor mange dager man kan glemme å ta det før nivåene har normalisert seg? Det har jo ikke helt nytten om jeg starter fra bunnen av hver gang, og da kan jeg like gjerne droppe stresset.

Lenke til kommentar

Hva er denne merkbare effekten dere savner, om du klarte sisre reppen på tunge settet vet du jo ikke om er pga kreatinen eller viljen.

 

Det er uansett bare positivt uansett mål og med dagens priser er det vel ingen diskusjon.

Kjøper de i kapselform jeg, så slipper jeg styret rundt det.

Lenke til kommentar

Nei, du har rett i at det ikke er lett å vite om det er kreatinen eller viljestyrken som står bak løftet, men etter å ha prøvd å begynne og slutte med kreatin et par ganger, har jeg konkludert med at jeg ikke klarer å løfte noe mer med kreatin. Jeg har også fulgt med på vekta mi og har ikke lagt på meg eller tatt av noe vekt. Jeg kan ikke si at kreatinen ikke har noen effekt på meg, for det vet jeg ikke sikkert, men den effekten er i så fall så liten at det for meg ikke er viktig å ta kreatin. Du har rett i at det er billig, så det står ikke på prisen. Jeg kjøpte kreatin for 500 kroner i januar 2012 og jeg har fortsatt igjen halvparten. Jeg gidder bare ikke å ta kreatin, ved mindre jeg uansett skal ta en proteinshake og husker på å blande med kreatin, men det er bare av og til.

Lenke til kommentar

Studier viser også at placebo effekten kan være enorm, når man sammenligner mot en kontroll-gruppe.

En økning på ca. 5kg i snitt på baseøvelser. Så bare det i seg selv er grunn nok til vurdere tilskudd av kreatinP. Om du ikke responderer da bør du heller prise deg lykkelig at du allerede har optimale lagre fra endogent produkjson samt kost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...