Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folkens. Jeg vil ha buttermilk bisquits. Er det noen plass de selger det? Går det evt. an å få kjøpt smør- eller kjernemelk.

edit. Man kan tydeligvis bruke skummet kulturmelk eller kefir.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Herlig å se fremgang! Gått ned 3 kilo samtidig som jeg har økt 5KG i nedtrekk (klarer ikke pullups), takket være et par uker med "negativ pullups". Hvordan kan man legge opp fremgang i nedtrekk, siden det hopper 5KG hver gang?

Lenke til kommentar

Kommer an på hvor bredt du holder og grep. Med håndflatene fra deg vil det være unaturlig og kjøre helt ned, vipper skuldrene dine fremover p.g.a for langt ned fucker du opp alt. Kanskje med naturlig med håndflatene mot deg. Det samme gjelder pullups/ chins. Ingen vits i og kjøre haka over, med mindre du konkurrerer, isåfall et snodig mål som mange fucker opp skuldrene med.

Når det kommer til progresjon, kan du bruke reps. F.eks gå fra 8 til 10, 10 til 12, så gå ned igjen med økt kg og bygge deg opp igjen. Eller gå over til chins/pull ups og kjøre 50 % av maks - unngå failure og kjør mange sett, slikk at det totale blir større. Og øk med 1 reps pr måne, og til slutt ha på vekter, og øk som før..

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om fitnessbloggens tape rundt kuken-opplegg.

Ved å ikke gå helt ned og ikke låse helt ut beholder du spennet i muskelaturen og oppnår den samme effekten. Sånn burde man uansett trene for volum.

Det er snakk om siste 2-5% og ikke 15cm før toppen.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om fitnessbloggens tape rundt kuken-opplegg.

Haha, nei, fitnessbloggens variant er litt for harry for meg, men den virker sikkert den også.

Jeg har ikke trent mye for volum ennå, men vurderer å begynne med det, hadde vært artig å se forskjellen i vektøkning vs vektpåvektskivene-økning på samme kcal-inntak som før.. og da kan jeg like godt bruke okklusjonstrening når jeg først er på teststadiet. Ser interessant ut!

Lenke til kommentar

Corey opplevde bare ekstra pump men lite utover det.

Pump forøvrig, jeg fikk sånn pump i biceps etter første øvelsen idag at skråbenk ble en snodig affære.

Jeg antar det har noe med "litt" for mye stims før treninga. Noen av dere som har opplevd at preworkouts bare gjør dere surrete og ukonsentrert på trening? In flames på maks volum på ørene hjalp heldigvis for konsentrasjonen :D

Lenke til kommentar

Gøy å se at jeg er tema i dst :p Jeg synes alltid det er interessant å prøve nye ting, og okklusjon var noe som i min bok virket som noe interessant.

Min erfaring med det, er at det kan brukes som et hjelpemiddel, feks ved rehab fra skader osv., pga man får mye effekt av lite vekt (i en artikkel jeg har lest er dette også anbefalt).

Pumpen man får er på grensen til sinnsykt, og siden blodet "stivner" inne i muskelen, så varer pumpen i flere timer.

Dog, er dette en sinnsyk vond treningsmetode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...