Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som irriterer meg er våre nasjonale retningslinjer for å forebygge fedme og de eldre jentene i klassene er knallharde uenige med meg; en del i klassen mener at restriksjon på tv-titting, internett samt tvspill bør være til maks en time daglig. TV-serie slaven i meg reagerer på dette, hva blir det neste? Forbud mot å se på tv de neste to dagene da den nye filmen på kinoen varte i to timer?

 

Hva skulle jeg gjort da? Ikke kan jeg spise usunne varer og ikke kan jeg se på TV eller bruke internett? Da er det jo ingenting igjen av livet mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet, vi hadde presentasjon av det i klassen og i fare for å snakke stygt om personer i vår klasse, men vi er splittet - en gruppe som mener at mye av det vi lærer er basert på for gammel viten (som innrømmet av foreleserne selv, men dem er jo forpliktet til det) og den konservative jentegjengen som mener at rødt kjøtt fører til kreft og mettet fett gir HKS (hjerte-kar-sykdom) som automatisk og blindt anbefaler de generelle retningslinjene uten å vite hvorfor, og det dessverre skilles de to gruppene.

 

Vi hadde en presentasjon foran klassen og sjokket blant sistnevnte var stort når det ble oppdaget at jeg fikk riktig når jeg svarte "bruk smør eller kaldpresset olje på lav temperatur og ikke margarin" - men jeg skrev grunnlaget for det innenfor hva forskningen sier. For all del; jeg slår gjerne et slag eller to for smør og melkefett, og er skeptisk til margarin selv om det ikke foreligger dokumentasjon at margarin kan ha langsiktige negative effekter.

 

Uansett; er det som er så irriterende - jeg bruker mye av min fritid på å lese samle-analyser med andre som studerer biologi, medisin etc fordi jeg vil vite hvorfor jeg anbefaler slik jeg gjør, mens den ene gruppen i klassen slår seg til ro med at "sånn er det fordi helsevesenet sier det" og da er det dessverre slik som War har påpekt; det er for variabelt kvalitet innenfor dette emnet og dette gjenspeiles jo i media (gammel viten vs ny viten - hva stemmer? )

 

Zarac: Akkurat det, hva skulle du gjort? Hva skulle jeg gjort? Noen av de anbefalingene er ikke akkurat direkte gjennomtenkt selv om de i utgangspunktet var ment som positive, men gjennomførebart?

Endret av Dukien
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bare en tanke; er det sånn at ledervervet i Landsforeningen for Overvektige innehas av den som til enhver tid er tyngst? Og med en gang noen veier mer enn den sittende lederen så blir han forfremmet mens han som nå er nest tyngst blir nestleder?

 

PS: De burde endre navn til "Latterlig Overvektige Folks Forbund" for da kunne forkortelsen deres vært LOFF, noe jeg tror de aller liker.

 

Eller "Brothers Against Cholesterol-filled, Over-eating Nimwits" - B.A.C.O.N.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Han der Jørgen Foss har jo 1000 unnskyldninger på hvorfor han er overvektig. Han snakker åpent om sin egen overvekt i media hele tiden, men prøver han å gjøre noe med det? Nei. Tulling. Han er ikke feit fordi smågodt er billig.

 

Kari Jaquesson: "Fordi han er tjukk tør ingen å si ham rett imot"

Endret av johan1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

post-148614-0-30906200-1364484420_thumb.jpg

 

Appelsinjuice m/ fruktkjøtt, kiwi, blåbær, pinjekjerner og 1 scoop whey. Smakte helt jævlig, men det er sikkert sunt. Noen som har peiling på hva som passer sammen? :p

Dropp pinjekjernene. :p Har whey'en noe smak? Tror jeg ville ha gått for jordbær eller vanilje i såfall. Laget smoothie med sjokkomelk i mangel på andre råvarer en gang. No go.

Lenke til kommentar

Dropp pinjekjernene. :p Har whey'en noe smak? Tror jeg ville ha gått for jordbær eller vanilje i såfall. Laget smoothie med sjokkomelk i mangel på andre råvarer en gang. No go.

Så det er de som smaker dritt altså, tenkte jeg det ikke. Det er mild sjokoladesmak på wheyen. Konsistensen ble noe forferdelig pga. kiwien. Må nok fjerne skinnet neste gang :p

Nå begynner jeg å forstå dere båddibyggere, @mongolid nazipump!!

Det er daili.

Lenke til kommentar

post-148614-0-30906200-1364484420_thumb.jpg

 

Appelsinjuice m/ fruktkjøtt, kiwi, blåbær, pinjekjerner og 1 scoop whey. Smakte helt jævlig, men det er sikkert sunt. Noen som har peiling på hva som passer sammen? :p

 

Hadde droppa pinjekjernene, spesielt om de er rå da de har en smak som etter min mening ikke passer bra med søte ting. Erstatt de heller med cashewnøtter, eller aller helst, hampfrø (en tredjedel protein, god omegasyrebalanse). Ellers digger jeg å ha mango, banan, masse spinat og skogsbærblanding i min daglige brosmoothie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Appelsinjuice m/ fruktkjøtt, kiwi, blåbær, pinjekjerner og 1 scoop whey. Smakte helt jævlig, men det er sikkert sunt. Noen som har peiling på hva som passer sammen? :p

Minner meg om en shake jeg koste meg med her om dagen (klarte ikke tygge fast mat.)

 

200g sjokoladeplate

200g ost

400g skogsbær

1 liter helmelk

2 dl rapsolje

500ish g iskrem

 

Har ikke sjekket men antar jeg klarte kcalkvoten den dagen likevel. (smakte herk :p )

Lenke til kommentar

Minner meg om en shake jeg koste meg med her om dagen (klarte ikke tygge fast mat.)

 

200g sjokoladeplate

200g ost

400g skogsbær

1 liter helmelk

2 dl rapsolje

500ish g iskrem

 

Har ikke sjekket men antar jeg klarte kcalkvoten den dagen likevel. (smakte herk :p )

 

But ... WHY ON EARTH!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...