Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minner meg om at da jeg var på gym1 idag så jeg at noen hadde gått ifra benken med alle de 8, olympisk størrelse 10kg platene som er der på stanga. Jeg mener 120kg er forsåvidt sterkt men det ser jo bare imo. jævlig teit ut når de bruker samme plassen som 400kg konkurranseplater.

Lenke til kommentar

Skal inrømme det ser griserått ut når noen tar 5+ reps med 120kg med skikkelig kortison-teknikk uten at treningspartneren har henda av stanga ja :p

Står der å tenker "Æ sku så ønsk at æ va dæh!!" når jeg ser det blir gjort.

<--- 120kg x 12 reps :)

Edit: Med en sjokkert og "misunnelig" tvillingbror som spotter, er man tvilling så har man som regel en naturlig "konkurranse-instinkt", spesielt kan man dra fram "Jeg benket" mer enn deg foran middagsbordet hos mor&far.

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det smeller i helvete før jeg klarer det igjen, trøsten får heller være at brodarn har gjort comeback som skihopper og sluttet med "bodybuilding".

Nå tok jo Kim nok et NM-gull i benk igår, og da lekte jeg med tanken med å satse mer på styrkeløft men den tanken forsvant heldigvis like fort som den kom. :(

Lenke til kommentar

Gundersen er faen meg ett beist (Selvom han sliter litt i verdenstoppen enda.)

Skulle ønske jeg startet å trene seriøst med skikkelig veiledning i 14-15 årsalderen bare for å få strukket det genetiske potensiale litt mens jeg enda kunne :( )

Lenke til kommentar

Ja, persrekorden han er jo på 235kg (krav til VM er 230kg) og han var jo missfornøyd med å ta gullet med bare "217,5", spesielt med tanke på at forrige uke løftet han dette som om det var ingenting. Men det kommer flere sjanser. :) Husker for øvrig at han var den eneste personen som ikke tok super-ultra-proteinpulver+kreatin+gud-vet-hva som ungdom, hvor jeg var så rasende på det da jeg mente at det var jo knapt vits å trene uten tilskudd. -_-

Når startet du å trene Primer4? Og hvor mange år har du i tilfelle holdt på? Og hvor mange av årene seriøst?

Lenke til kommentar

Har vel trent i ca. 1.5 år og tilsammen kanskje 11 måneder seriøst (ikke sammenhengende)

Edit:

Livstidsmålet er forøvrig 700kg sammenlagt under 100 kg kv, raw og dopfritt. Synes det bør gå iløpet av en 5-10år om jeg holder meg skadefri.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Neida, her er en som alle tar feil om :p

Han der må jo være en parodi med stor selvironi? Han tok jo hele 16 skrå armhevinger. "Don't be alarmed if you're surprised, cause that was BAD ASS," "Synthol, never heard of it," "Food is for pussies". Ingen kan vel tro at han har trent seg til den størrelsen?

Gundersen er faen meg ett beist (Selvom han sliter litt i verdenstoppen enda.)

Skulle ønske jeg startet å trene seriøst med skikkelig veiledning i 14-15 årsalderen bare for å få strukket det genetiske potensiale litt mens jeg enda kunne :( )

Jeg tror ikke at hvor tidlig man starter har mye å si for hvor langt man kommer. Arild Haugen, for eksempel, startet jo ikke før han var 16 år gammel, og han gjorde jo de samme feilene som mange andre. I begynnelsen var han en curlbro. Likevel ble han Norges sterkeste mann.

Lenke til kommentar

Alt fra at han veide 150kg ripped to da bone til formen på hodet hans, stemmen hans, det at han gang på gang legger på seg 30-40kg muskler iløpet av noen måneder når han får det for seg at han skal konkurrere igjen.

Og ikke tro at resten av top 10 strongmen i +klassen er veldig mye bedre.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Da viste han seg vel som den beste av doperne (om det er tilfelle). Poenget mitt er at på lang sikt vil du ikke nødvendigvis bli noe sterkere hvis du begynner å trene som 14-åring istedenfor 17-åring, for eksempel. Det er ingen som starter perfekt og har alle de andre faktorene fullstendig på plass likevel.

Lenke til kommentar

Spørsmål fra en qt3.14 cardio bunny jeg kjenner. Hensiktsmessig med kreatin for cardio? Jeg vil anta at det også der har positive effekter, i det minste minke graden av gains som dør av "for mye" cardio. Amirite?

Endret av Broseph
Lenke til kommentar

snip

Samtidig så var jo hulken i masse aktivitet i hele ungdomstiden, og curl-bro or not om du spiser nok og trener hardt nok over tid så kan man gjøre opp for "feil" trening med nok hardt arbeid.

Så når det gjelder hulken blir ligningen

Supermanngener + aktiv ungdomstid + styrketrening fra 16 årsalderen + enormt med dedikasjon og kunstige hormoner = norges sterkeste mann som 22/23? åring

Poenget mitt er at for eksempel, si at jeg hadde vært "pt" for en 14 år gammel verson av meg selv og jeg hadde fortalt han hva han skulle spise, hvordan han skulle trene, viktigheten av nok søvn osv. og han hadde fulgt det jeg sa. Så ville han ha endt med ett helt annet utgangspunkt som 20 åring enn det jeg har nå.

(Sluttet for eksempel med det siste jeg drev med av sport i 14 årsalderen (basket) for så å bruke resten av tenårene på å døgne forran pc'n samt. stappe grandis, øl, sigaretter og snus i kjeften.)

Lenke til kommentar

Det er jo også et spørsmål om du tror at du hadde fulgt de rådene hvis du fikk dem. Jeg hadde i hvert fall ikke vært så mye mer disiplinert selv om jeg fikk alt på et fat som 14-åring. Men jeg er ikke uenig i det du sier.

Angående stemmen til Arild Haugen, så er nok ikke problemet hormoner. Det er nok bare at han er fra Stavanger.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...