Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han ser på ingen måte trent ut. Så nei, det er ikke naturlig. Null veins, null underarmer (de hadde nok stått i stil med overarmene), null skuldre, ingen nakke, ingen ting.

At den kjærringa der får plass i Guiness Rekordbok er helt latterlig.

Det er en som er naturlig som skulle hatt den plassen.

 

Blir irritert på sånne "rekorder" som man lett kan jukse seg til bare man er villig til å drite seg ut nok.

Endret av Kjetil_90
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Janteloven? Jeg elsker folk som skryter av seg selv, gjør det gjerne selv. Men da må man ha en grunn til det.

Man skal ikke tro man er noe, når man faktisk ikke er noe :tease: Om han ikke har helt crazy bananas gener, som legger ALT av muskler på biceps/triceps, så er han der full av synthol.

 

Det er ikke snakk om jantelov eller at jeg/vi ikke tror på det, det er snakk om realisme og fakta.

Endret av Kjetil_90
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Glute får du opp mest, det er siste delen av øvelsen som går rett på ræva så glut er ganske bra, men best av alle er ett bens mellom 2 benker.

GB er typisk 300kg etter 1-2 uker for en vanlig person.

 

E sandvik :

Hip thrust med stang er vel og bra, men som en tung hofteøvelse vil jeg først og fremst benytte markløft og boksbøy. Om man skal utvikle setemuskulaturen og baksiden skikkelig må jeg si ettbeinsvarianten mellom benker er å anbefale. Den kan på mange måter sammenlignes med bulgarske utfall for utvikling av baksiden.

Man trenger ikke benytte like mye belastning og man slipper en tungt belastet vektstang som skjærer seg inn i hoftene om man anvender ettbeinsvarianten. Man må ritignok belaste den, noe man enkelt gjør via strikk, kjetting, frivekt, osv.

I tillegg vil den hevede foten medføre et enda større bevegelsesområde sammenlignet med vanlige hip thrust. Dette kombinert med det faktum at ett bein trenes av gangen vil i stor grad skape høy stimluering av baksiden. Høyreps med så tung belastning man mestrer med god teknikk vil ikke bare utvikle baksiden, men vil også kunne utjevne muskelubalanser mellom høyre og venstre side.

Mange hopper som regel rett på de antatt tyngste øvelsene. Hip thrust kan belastes i stor grad, men jeg tør vedde på at korrekt anvendelse av denne ettbeinsvarianten medfører minst like stor gevinst om man er ute etter et boost i utvikling av rumpe og hofter.

 

http://styrkecoach.no/dette-er-de-12-beste-ovelsene-du-kan-ha-i-treningsprogrammet-ditt/

post-64596-0-22129700-1364082607_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...