Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller kjøp syrnede melkeprodukter, dunket i meg 6DL med kultur og på vei til treningen nu.

Skal godt gjøres å lage broteinbarz med syrnet melk, mandler og nøtter! :tease:

 

Men ja, noen av de produktene er faktisk ganske gode! Selv om det blir litt kvalmende i store mendger :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Jammen i svarte da, hadde jeg vært gnien så hadde jeg da for farken meg ikke spurt etter hvor man får kjøpt Whey Gold..

Men det jeg egentlig lurer på er om det er noen norske sider jeg får bestilt fra. Men glem det, leter selv.

 

Formulerte meg kanskje litt dårlig, men whatever lizm :)

Ev vel gymgrossisten.no som holder på med disse merkene.

Lenke til kommentar

Graden av denaturering av myseproteiner er forskjellig. De fleste syrna melkeprodukter har en større grad av varmebehandling enn vanlig søtmelk, noe som gir tilnærmet full denaturering av myseproteinene. Denne utfoldingen vil gjøre at proteinene er mer utsatt for proteolyse i tarmen og vil sannsynligvis gi et raskere opptak i kroppen. Det er også mulig at det er noe mer peptider i syrna produkt som f.eks yoghurter samt skyr, da melkesyrebakteriene bryter ned proteinene i melken under syrningen, men jeg vil anta at det er begrenset.

 

Kort sagt : Det beste fra to verdener, spesielt med tanke på den optimale fordelingen av ratio 80:20 mellom kasein/myse og det er indikasjoner at isolat whey/myse er for rapid/hurtig i en helhet i forhold til optimali stimuli for styrketrening pre/post. Dette fordi det er hastighetbegrensende trinn for hvor raskt aminosyrer kan transporteres over cytosol (cellekjøtt)

 

Nå venter jeg på en ny mail fra mativitenskap institutt på ÅS med dette med tri-peptider og di-pepdtider. (Tidligere antok man at opptak ifra tarmen var kun i form av de minste aminosyrer, nå viser det seg at formen tri/di-peptider også blir transportert.

 

Det forekommer flere studier hvor man har sett at isolater ifra whey rett og slett gir en for hurtig syntese, dette kan dog manipuleres ved timing av inntak før trening da dette er mer viktig og kan fungere til den akutte fasen etter trening.

 

http://www.ncbi.nlm....pubmed/17093159

(Dette er en av studiet som jeg har inkludert i min rapport, kasein ser ut til å "ta over" hvor mysen avslutter, og da kasein skaper en slags slimbærriare og kan senke magetømming så kan dette ha en fordelaktig effekt.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

For en surkuk du er :lol:

Men hva du vil om meg du, det gjør ikke utsaget/påstanden din om "jeg driter i alt og alle"

mindre latterlig eller (tydeligvis) mindre feil.

 

edit: Og bare så det er klart, jeg er ikke sur, hvorfor skulle jeg være sur?

Jeg er bare irritert over at det er mulig å komme med en så utrolig idiotisk bemerkning, og faktisk mene at den er korrekt.

Endret av wampster
  • Liker 3
Lenke til kommentar

post-147792-0-23934200-1364045737_thumb.jpg

Får vel legge denne død jeg da..

Naaaaaaaw, du hadde ingen andre argumenter enn en meme? Jeg utfordra virkelig intellektet ditt SÅ hardt? :lol:

 

Her er greia, du BRYR deg om alt mulig du ikke KAN endre på og reagerer med sinne når dette ikke fører frem. Det viser seg her, du bryr deg om at jeg IKKE bryr meg om så mye. Hvorfor? Det kommer ikke på noen som helst måte å føre til at jeg oppfører meg i henhold til DINE preferanser.

 

Så hvor er intellektet og viljen sterkest da? ;):)

Endret av Doofenschmitz
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Unskyld meg, men smilefjesene (noe som de fleste over 20 ikke bruker) og fjaset ditt utfordrer meg ikke nevneverdig intellektuelt. Bare så du ikke går rundt og tror det.

Og siden du (tydeligvis) ikke kan lese "jeg er ikke sur" sur = sinne, så nei jeg er ikke sinna heller.

Bare fordi man kommer med argumenter/påstander som ikke er like som dine betyr ikke det at man er sur/sint.

 

Så jeg vet ikke helt hvor intellektet og viljen er sterkest jeg, men hvis det var en måte å insinuere på at det er hos deg... Så nei, tviler meget på det.

Lenke til kommentar

Noe som de fleste over 20 ikke bruker? Kan du redegjøre for den påstanden? ;)

Du ER sur fordi du bryr deg om at jeg er ulik deg selv, og poster meg et svar på akkurat det.

Jeg leste at du "ikke er sur" men ser bort fra det, jeg tror hva jeg vil og jeg er sikker på at du er akkurat det :)

 

Jeg koser meg med slike morsomme diskusjoner som dette, personer som deg er god underholdning når man har lite å gjøre :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du ER sur

Det synker tydeligvis ikke inn så fort hos deg..

 

Jeg leste at du "ikke er sur" men ser bort fra det, jeg tror hva jeg vil.

du bestemmer hva ord betyr og hvordan det/de skal tolkes, hva som skal tas med og hva som skal ses bortifra. Høres ut som en fin fantasiverden. Ikke rart du har få problemer med å "vinne" argumenter på den måten.

 

Takk for meg og god påske/god trening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...