Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK. Surfet den vide webben akk nu og sjekk her hva jeg fant!

 

TOO MUCH PROTEIN HARMS YER BODY

 

Seems like everyone at the gym is doing it: filling up on protein to bulk up those biceps.

 

But it's a misconception. Eating extra protein actually doesn't do much toward boosting your muscle mass and strength.

 

In fact, medical research shows that consuming too much protein -- more than 30% of your total daily caloric intake -- could actually harm your body, says protein expert Gail Butterfield, PhD, RD, director of Nutrition Studies at the Palo Alto Veterans' Administration Medical Center and nutrition lecturer at Stanford University.

 

She says that a diet containing excess protein can have the following adverse effects:

Adding more protein but not more calories or exercise to your diet won't help you build more muscle mass, but it may put your other bodily systems under stress.

 

Eating more protein and increasing total caloric intake while maintaining the same exercise level will build an equal amount of additional fat and muscle mass, according to a study published in 1992 in the Journal of the American Geriatrics Society.

 

http://www.medicinenet.com/script/main/art.asp?articlekey=50900

 

Hva menes med 30 procent av kalorisk inntak.? At hvis du spiser 2000kcal og 1000 av de er protein så er det stress for kroppen. Høres mildt sagt rart ut, har dere noen tanker om dettte? :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke proteinpulver blir man sterkest av? Har hørt man får synlige blodårer men lite muskler av det billigste, men jeg vil bare bli stor og sterk, så jeg må vel gå for det dyre?

Trenger også glutamin, siden det er det eneste proteinet som kroppen tar til seg rett etter trening.

Tips til kreatin tar jeg også imot, da jeg trenger dette for å bli mer gira! Gidder ikke kjøpe billig monohydrat, da det bare er noe dritt. Har hørt det er farlig for nyrene også, så jeg går nok for trippel kreabolic pluss, i kapsler!

 

Noen tips til sider hvor jeg kan bestille?

 

 

Edit: Sånn seriøst, hvor er det best å bestille Gold whey? Har ikke kjøpt eller brukt proteinpulver på over et år, så jeg er helt noob! :w00t:

Endret av Kjetil_90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke proteinpulver blir man sterkest av? Har hørt man får synlige blodårer men lite muskler av det billigste, men jeg vil bare bli stor og sterk, så jeg må vel gå for det dyre?

Trenger også glutamin, siden det er det eneste proteinet som kroppen tar til seg rett etter trening.

Tips til kreatin tar jeg også imot, da jeg trenger dette for å bli mer gira! Gidder ikke kjøpe billig monohydrat, da det bare er noe dritt. Har hørt det er farlig for nyrene også, så jeg går nok for trippel kreabolic pluss, i kapsler!

 

Noen tips til sider hvor jeg kan bestille?

 

 

Edit: Sånn seriøst, hvor er det best å bestille Gold whey? Har ikke kjøpt eller brukt proteinpulver på over et år, så jeg er helt noob! :w00t:

Protein er protein, det er ikke forskjell på hva som gjør deg sterk eller ikke. Spis en kylling, ta en proteinshake, samme effekt. Bare at shaken er billigere og enklere.

Lenke til kommentar

Protein er protein, det er ikke forskjell på hva som gjør deg sterk eller ikke. Spis en kylling, ta en proteinshake, samme effekt. Bare at shaken er billigere og enklere.

Åja, trodde protein fra shake var mye bedre jeg. Neida, bare tuller jeg. Men jeg lurer fortsatt på hvor man kjøper Gold whey for en "billig" penge! Har planer om å lage sjokoladebarer med proteinpulver og mandler, så da må jeg ha noe good shit :)

Lenke til kommentar

Jammen i svarte da, hadde jeg vært gnien så hadde jeg da for farken meg ikke spurt etter hvor man får kjøpt Whey Gold..

Men det jeg egentlig lurer på er om det er noen norske sider jeg får bestilt fra. Men glem det, leter selv.

 

Formulerte meg kanskje litt dårlig, men whatever lizm :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...