Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Har vokst ut av treningsrommet til jobben. Manualene er alt for lette, og i maskinen man sitter i som trener forside lår (maskin er gay, men når alternativet er knebøy med 25 kgs manualer i hver hånd er det et greit supplement) repper jeg 10 stk på med maks belastning.

 

Litt surt, og litt gøy!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det eneste man trenger å vite litt om er om hvordan kroppen fungerer folkens. spiser man mer enn det man forbrenner om dagen legger man på seg så klart. og motsatt.

 

jeg selv har slitet med å gå opp i vekt i muskel masse lenge. men fant løsningen. BARE SPIS ALT DU KOMMER OVER. Spesielt dressing og desserter, der får du de ekstra kaloriene du trenger. men du må selvfølgelig trene hardt i tillegg ellers blir det bare fett.

 

for en som er tynn og har rask forbrenning er proteiner IKKE det viktigste du trenger! du trenger kalorier, Proteiner blir brukt som diet slanke "middel" i flere sammenhenger da det gir en lengre metthetfølelse og da orker du ikke flere måltider om dagen og dermed får du mindre kalorier i deg!

 

I tillegg er dt ikke mulig for en person (spørs størrelsen) å legge på seg mere enn i snitt 1,5 - 2 kg muskler i året.(første året kan man legge på seg mer opp til 5-6 kg men så stopper det opp). derfor er ik proteiner viktigste for en som er tynn og har rask forbrenning.

 

KORT SAGT: -spis mer!

-desserterr og dressing og lignende

-bruk weigt/ gainer

-tren hardt!

 

Jeg snakker av erfaring og vil dele det. prøv dette i bare 2 uker og se hvordan dette fungerer. Får å si det sånn; det er hvordan kroppen fungerer og reagerer så det skal funke for hvem som helst.

 

tenkt logisk; alle de overvektige du ser ute har ik drekki proteinpulver eller lignende, men har spist jæ..i. mye. forskjellen mellom deg og dem er at du skal trene i tillegg.

 

:)

Endret av Charlie Harper
  • Liker 4
Lenke til kommentar

det eneste man trenger å vite litt om er om hvordan kroppen fungerer folkens. spiser man mer enn det man forbrenner om dagen legger man på seg så klart. og motsatt.

 

jeg selv har slitet med å gå opp i vekt i muskel masse lenge. men fant løsningen. BARE SPIS ALT DU KOMMER OVER. Spesielt dressing og desserter, der får du de ekstra kaloriene du trenger. men du må selvfølgelig trene hardt i tillegg ellers blir det bare fett.

 

for en som er tynn og har rask forbrenning er proteiner IKKE det viktigste du trenger! du trenger kalorier, Proteiner blir brukt som diet slanke "middel" i flere sammenhenger da det gir en lengre metthetfølelse og da orker du ikke flere måltider om dagen og dermed får du mindre kalorier i deg!

 

I tillegg er dt ikke mulig for en person (spørs størrelsen) å legge på seg mere enn i snitt 1,5 - 2 kg muskler i året.(første året kan man legge på seg mer opp til 5-6 kg men så stopper det opp). derfor er ik proteiner viktigste for en som er tynn og har rask forbrenning.

 

KORT SAGT: -spis mer!

-desserterr og dressing og lignende

-bruk weigt/ gainer

-tren hardt!

 

Jeg snakker av erfaring og vil dele det. prøv dette i bare 2 uker og se hvordan dette fungerer. Får å si det sånn; det er hvordan kroppen fungerer og reagerer så det skal funke for hvem som helst.

 

tenkt logisk; alle de overvektige du ser ute har ik drekki proteinpulver eller lignende, men har spist jæ..i. mye. forskjellen mellom deg og dem er at du skal trene i tillegg.

 

:)

Det viktigste med en bil er rattet. For uten det kan man ikke styre bilen.

Ja, også må man ha motor, bremser, girkasse og sånne ting.

 

Når jeg strikker bruker jeg korssting og annenhver maske tar jeg vrang slik at det blir tømmermannsmønster.

 

På jobb idag så jeg en måke bæsje på en bil, jeg sa "knis" inni meg :)

 

 

Lenke til kommentar

Kan dere ikke være hyggelig mot folk? Han ville jo bare hjelpe.

Hvis det er noe dere er uenig i, så heller påpek det, med argumenter.

Mjaa, ikke vits og komme med personangrep mot han men litt rart å hoppe inn på side 2643 i dst å droppe den bombshellen at kcal er viktig om man skal gå opp i musklelmasse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å hoppe inn på den måten på side 2643 er ein ting, men å kjøre på med det innlegget som sitt første på D.no er også litt spesielt. Det blir litt sånn "takk skal du ha" "alle her er smartare sidan du har latt din brillianse skine over oss" I tillegg kunne han brukt eit halvt minutt på å skrive innlegget på ein skikkeleg måte om han absolutt måtte poste det.

Lenke til kommentar

Har du 12 strikte reps med arnoldpress /m 25kg manualene?, isåfall prøv stående arnoldpress.

 

12? Nei absolutt ikke :p Men nå trener jeg primært for styrke, er ikke så opptatt av volum. Ligger stort sett rundt 5-7 i reps. Noen ganger lavere også. Stående Arnold er dessverre ikke noe alternativ pga skade i skulder. Må ta den sittende, hvis ikke hopper skulderen ut av ledd, og jeg begynner å skrike som en jente.

Lenke til kommentar

tenkt logisk; alle de overvektige du ser ute har ik drekki proteinpulver eller lignende, men har spist jæ..i. mye. forskjellen mellom deg og dem er at du skal trene i tillegg.

 

:)

Hvis jeg tenker logisk så ser jeg at alle overvektige "aldri" får i seg proteiner? Javel, ja.

 

Men, fint at du har funnet din måte å gå opp i vekt :-). Vil likevel råde deg til å være forsiktig med å spise for mye desserter, sjokolade, etc. Man kan pådra seg hjerte-, kar- og andre livsstilssykdommer selv om man er tynn. Spis heller noe kaloririkt og sunt, som for eksempel nøtter.

Lenke til kommentar

Har du ikke lært deg hvordan tråden her funker? Spydigheter fra "kjernen" og blanding av norsk, engelsk og tysk, gjerne med NOEN ORD I CAPS.

 

Kind of.

ja, dessverre har jeg lagt merke til det. Enten kommer det av at "alle andre er sånn", eller at det er litt mer testosteron i denne forumdelen enn resten. Jeg prøver bare å påvirke tråden til et litt mer hyggelig sted.

 

Viktig å påpeke også! Mange her som er veldig flinke til å hjelpe andre. :)

Lenke til kommentar

12? Nei absolutt ikke :p Men nå trener jeg primært for styrke, er ikke så opptatt av volum. Ligger stort sett rundt 5-7 i reps. Noen ganger lavere også. Stående Arnold er dessverre ikke noe alternativ pga skade i skulder. Må ta den sittende, hvis ikke hopper skulderen ut av ledd, og jeg begynner å skrike som en jente.

Tja, en som klarer 12 reps er sterkere enn en som bare klarer 8. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...