Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Treningsøkt A

Knebøy 3 x 5 reps

Benkpress 3 x 5 reps

Markløft 3 x 5 reps

Dips 3 x 8 reps

Mage 3 sett

Treningsøkt B

Knebøy 3 x 5 reps

Militærpress 3 x 5 reps

Foroverbøyd roing med stang / pendlay rows 3 x 5 reps

Glutebride 3x8 reps

Hang-ups 3 x 8 reps

Mage 3 sett

Ville dere hatt glutebride på trening A eller B? eller hatt den annenhvergang med markløft?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Treningsøkt A

Knebøy 3 x 5 reps

Benkpress 3 x 5 reps

Markløft 3 x 5 reps

Dips 3 x 8 reps

Mage 3 sett

Kjører du alle de tre store på en økt? Blir ikke det litt tungt - spesielt på den tredje baseøvelsen? (hva nå enn rekkefølgen er)

Lenke til kommentar

Heller tung mark og lett glutebridge enn å bytte på dem isåfall.

Edit:

Selv hadde jeg kjørt glutebridge 3*10ish etter markløften med nok vekt til at jeg hadde klart 2ish reps mer på hvert sett, altså som en støtteøvelse for å la musklene få jobbe litt/provosere fram litt hypertrofi uten å la det gå ut over CNS/restaurering.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Noen som har noen formening på hva som er best på splitt/helkropp når jeg trener 6-7 dager i uka.

Helkropp jeg har nå er

Knebøy

Markløft

Benk

Skråbenk

SMall pulldown

Roing bredt

Triceps/Biceps

Mage

En annen greie, jeg var i gang med ordentlig trening rundt midten av desember, og ser allerede syke resultateter. Før når jeg trente rundt 16 års alderen, så brukte jeg over 1 år, på å være i nærheten av det jeg er nå. Kjører jo nå x10 reps på 80 i benken, og 80 var liksom maksløftet mitt rundt 16-17 års alderen. Fatter ikke, og resultatene er veldig synlig på kroppen og, vform.

Merkelig bare

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Nå har jeg snart holdt på med SL 5x5 i 3 måneder. Må si meg meget fornøyd med øvelsene og fremgangen. MEN det begynner å bli noe kjedelig, og jeg kunne kanskje tenkt meg å trent litt oftere enn 3 dager i uken og med flere øvelser. For jeg legge stadig til litt dips, facepulls ol på programmet mitt.

Har sett litt på PHAT, men det igjen er 5 dager og virker som et veldig slitsomt program. Hvem har prøvd det? Og hvor krevende er det? Muligens det blir for optimistisk for min del, har bare trent ca 1 år.

Jeg har ikke så voldsomt lyst å lage mitt eget program, stoler ikke nok på meg selv til det enda.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...