Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

v = s / t = 3200 m / (14 * 60) = 3,81 m / s = 13,72 km / t

 

Å. Nå fikk jeg av en eller annen merkelig grunn bare enda mer lyst til å trene i kveld.. :p

 

Primer4: Lite som slår brun sprit! Det må i såfall være brun sprit, og en feit cigar eller en feit bakeGeneral

 

Eller et fett kvinnfolk.

Lenke til kommentar

Ja. Alle tredemøller jeg har prøvd gjør det i hvert fall. Noen viser miles også, men du merker det vel hvis det er feil. Du klarer nok ikke å løpe i 13 mph.

Minte meg på noe. En venn postet treningsstats på Facebook, blant annet noe med "42 km/t". Jeg satt vel rundt et minutt og ikke skjønte hvordan faen det gikk an før jeg kom på at det går an å sykle...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

13,5 km/h blir vel 8,5 MPH. Det er vel realistisk.

 

Hvor høy bør intensiteten av maksimal hjertefrekvens være når man løper langintervall?

 

Definer "langintervall".

 

Rundt 85-95% er gjennomgangsmelodien for de fleste intervaller. Det vil selvfølgelig påvirkes av hvor lange intervallene er.

 

PS: Sett tredemøllen på 1% stigning, da gjenskaper du til en viss grad forholdene som påvirker når man løper "ordentlig". På en tredemølle bruker du ikke muskulaturen i like stor grad, du slipper også vær og vind. Littegranne stigning vil gi deg et mer realistisk resultat. 13.5km/t er ikke så aller verst, så ikke ta alt for lett på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...