Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åh ja, i morra skal det drikkes uforskammet mye! Skal gjøre mitt beste for at selgerne mine mister det lille de evt har av respekt for meg. Men er det noen god grunn til å ditche trening i dag, utover "let the good times roll"?

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

v = s / t = 3200 m / (14 * 60) = 3,81 m / s = 13,72 km / t

Å. Nå fikk jeg av en eller annen merkelig grunn bare enda mer lyst til å trene i kveld.. :p

Primer4: Lite som slår brun sprit! Det må i såfall være brun sprit, og en feit cigar eller en feit bakeGeneral

Eller et fett kvinnfolk.

Lenke til kommentar

Ja. Alle tredemøller jeg har prøvd gjør det i hvert fall. Noen viser miles også, men du merker det vel hvis det er feil. Du klarer nok ikke å løpe i 13 mph.

Minte meg på noe. En venn postet treningsstats på Facebook, blant annet noe med "42 km/t". Jeg satt vel rundt et minutt og ikke skjønte hvordan faen det gikk an før jeg kom på at det går an å sykle...

• Liker 1
Lenke til kommentar

13,5 km/h blir vel 8,5 MPH. Det er vel realistisk.

Hvor høy bør intensiteten av maksimal hjertefrekvens være når man løper langintervall?

Definer "langintervall".

Rundt 85-95% er gjennomgangsmelodien for de fleste intervaller. Det vil selvfølgelig påvirkes av hvor lange intervallene er.

PS: Sett tredemøllen på 1% stigning, da gjenskaper du til en viss grad forholdene som påvirker når man løper "ordentlig". På en tredemølle bruker du ikke muskulaturen i like stor grad, du slipper også vær og vind. Littegranne stigning vil gi deg et mer realistisk resultat. 13.5km/t er ikke så aller verst, så ikke ta alt for lett på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...