Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan gikk det med squatten, primer4.

 

Forøvrig skikkelig møkkadag på gymmen i dag. Fikk ingenting til... :nei2:

 

Føler det er på tide å begynne litt isolasjonstrening. Tenker da hovedsakelig på armene.

 

Har dere noen formening om hva som er en dog øvelse for bicep. Preacher curls eller? Husker ikke hva den heter, men bruker å gjøre en øvelse sånn hvor man holder handa loddrett ned, og i retning med kroppen, så vrir du den 180 grader etterhvert som du fullfører presset mot bicepen, hele dette med en dumbell selvsagt. Det fine med den øvelsen er at jeg trener underarmene samtidig, noe jeg finner svært heldig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var på 3t på rosten ista, brukte ca 2 timer pga kø.

I den tiden jeg var der så jeg ikke EN person som gjore EN øvelse 50% rett engang.

 

Så også en PT som sa til sine 2 kunder at knæra ikke må forran tæra i knebøy og mens personen gikk 10 cm ned jublet PT og sa de var skapt for knebøy...

 

Jeg finner ikke ord.

Endret av War
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg finner ikke ord.

Er ofte folk som gjør idiotiske ting der jeg trener, som gjerne spør om hjelp og. (Samtidig som de ikke vil bli satt for mye på plass heller siden de egentlig er verdensmester.)

Jeg viser de nok til at de kan gjøre den gitte øvelse uten å direkte skade seg selv også klapper jeg megselv på ryggen ;)

Hvordan gikk det med squatten, primer4.

Droppet å filme topsettet pga mongolid musikk på anlegget på gym1. (dokumentert i filmen) men var litt småslapp i fisken og fikk bare til 6 ,filmet dog oppvarmingsettene. ( noen sider tilbake)

 

Var litt kjedleig mtp. det blir nøyaktig 3 uker til jeg skal bryne meg på 130kg igjen, får se om jeg får til noe spenstig om to uker rett etter deload da jeg forhåpentligvis setter ny PR på 125kg

 

Viktig å ha rigide tær under knebøy. Det gir den ekstra lille "umphen".

Synes selv den lille ekstra umphen kommer fra og holde setemuskulaturen skikkelig stram sånn at man bare eksploderer fra bunnen. ;)

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Kjør hammercurls da? Og om du er skikkelig curl-bro så kjører du preacher cable curls!

 

Dette er hammercurls. Er på en måte den jeg har fokusert mest på hittil, bare med som sagt, denne variasjonen hvor jeg vrir 180 grader under presset. Rent fysisk sett må det være det samme, siden presset i lengderetningen aldri endrer seg.

 

Lenke til kommentar

Hvordan gikk det med squatten, primer4.

 

Forøvrig skikkelig møkkadag på gymmen i dag. Fikk ingenting til... :nei2:

 

Føler det er på tide å begynne litt isolasjonstrening. Tenker da hovedsakelig på armene.

 

Har dere noen formening om hva som er en dog øvelse for bicep. Preacher curls eller? Husker ikke hva den heter, men bruker å gjøre en øvelse sånn hvor man holder handa loddrett ned, og i retning med kroppen, så vrir du den 180 grader etterhvert som du fullfører presset mot bicepen, hele dette med en dumbell selvsagt. Det fine med den øvelsen er at jeg trener underarmene samtidig, noe jeg finner svært heldig.

 

Chins med ekstra vekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...