Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal nok ganske mye til

http://www.dn.no/dna...icle2445077.ece

Jeg har flere ganger opplevd i fjellet at beina bare går av seg selv og det plutselig føles lett å gå videre. Har dog ikke blitt euforisk eller opplevd endring i sinnsstemning.

Det er slik for tida på gymmen og, etter en time er det som om kreftene kommer tilbake og jeg er klar for mer.

Det kan kanskje ha noe med at man har et ekstremt behov for oppvarming å gjøre? :p

Lenke til kommentar

Litt i kontrast med Doofen er det slik at jeg flere ganger har fått følelser av eufori pga. løping, men det har da fortsatt vært tungt osv. (men lettere å takle fordi jeg da føler meg herlig). Vet ikke helt om det kan beskrives som Runner's high, men noe er det iallfall.

Lenke til kommentar

Jeg har flere ganger opplevd i fjellet at beina bare går av seg selv og det plutselig føles lett å gå videre. Har dog ikke blitt euforisk eller opplevd endring i sinnsstemning.

Det er slik for tida på gymmen og, etter en time er det som om kreftene kommer tilbake og jeg er klar for mer.

Det kan kanskje ha noe med at man har et ekstremt behov for oppvarming å gjøre? :p

Det som er med høyde og trening er at luften er tynnere på bjerget, så blodet justeres for høyere oksygenopptak.

Det er derfor du ser gutta som Dæhli og Northug ofte trene i høyden, blir ordentlig kar av sånt. :D

Lenke til kommentar

Det er to forskjellige typer stivhet. Ene er melkesyre og den andre er oksygenopptak. Er den ene for full eller den andre for smal så føler du deg sliten. I ditt tilfelle snakker vi oksygenopptak, tydeligvis siden du kunne fortsette etterpå.

Lenke til kommentar

Det er vel ganske vanlig ved fysisk anstrengelse over lengre tid. Har en kompis som nevnte det for litt siden i forbindelse med biceps-curl. Han hadde vekslet mellom curling og korte pauser i nesten en time. Dedikert curl-bro :p Artikkelen nevner at det best kan sammenlignes med amfetaminrus, så man merker det nok rimelig godt når man først får det.

Endret av Coa
Lenke til kommentar

Det er vel ganske vanlig ved fysisk anstrengelse over lengre tid. Har en kompis som nevnte det for litt siden i forbindelse med biceps-curl. Han hadde vekslet mellom curling og korte pauser i nesten en time. Dedikert curl-bro :p Artikelen nevner at det best kan sammenlignes med amfetaminrus, så man merker det nok rimelig godt når man først får det.

Haha, king of curlbros :eek:

Lenke til kommentar

Det er to forskjellige typer stivhet. Ene er melkesyre og den andre er oksygenopptak. Er den ene for full eller den andre for smal så føler du deg sliten. I ditt tilfelle snakker vi oksygenopptak, tydeligvis siden du kunne fortsette etterpå.

Det er 3 typer stivhet If you know what I mean

post-64596-0-77926300-1363557970_thumb.gif

• Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...