Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Nei, det holder ikke. Jeg vil ha det svart på hvitt. Jeg sier at proteinsyntesen ikke er tilstrekkelig til å forsvare styrkeløft i eldrende mennesker. Hvor og hvem, og med hvilken begrunnelse sier det motsatte?

Det gjør jeg ikke for jeg er ikke kapabel til å si noe om det fordi jeg: HAR IKKE STUDERT MEDISIN ELLER BIOLOGI ;)

Bevisbyrden ligger på deg som presenterer en slik påstand, som enda kun er EN JÆVLA MENING! ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjør jeg ikke for jeg er ikke kapabel til å si noe om det fordi jeg: HAR IKKE STUDERT MEDISIN ELLER BIOLOGI ;)

Bevisbyrden ligger på deg som presenterer en slik påstand, som enda kun er EN JÆVLA MENING! ;)

Og det har vi det endelig. Innrømmelsen av komplett ignoranse etter bastante påstand på påstand om det motsatte.

Bevisbyrden ligger ikke på meg. Den ligger på deg Doof.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Corey, kan svare deg men jeg har hodepine akkurat nå så det må vente til senere, håper det er greit.

Venter ennå på svar på denne...

200x200px-ZC-b2fdb6ac_lozGr_GIF_Collection_of_someone_eating_popcorn-s360x240-181194-580.gif

Sånn ellers, a friendly advice: Jeg anbefaler deg å lese boken "How to debate online for dummies".

Antar at første leksjon er "When the debate is lost, back out!"

• Liker 3
Lenke til kommentar

Og det har vi det endelig. Innrømmelsen av komplett ignoranse etter bastante påstand på påstand om det motsatte.

Bevisbyrden ligger ikke på meg. Den ligger på deg Doof.

Eh nei!? Jeg har aldri påstått noen kompetanse utover det som er normalt å ha kunnskap om på et forum av denne typen. Det er du som enda ikke, selv om avkrevd av en del personer, vil gi NOEN som helst oppbyggende utsagn angående dine egne innlegg.

Jeg kan si at et eple er bedre til å kjøre bil enn månen fordi det er grønt, og det vil gi like mye mening som dine innlegg siden det er en subjektiv oppfatning. Nei vent litt, jeg begrunna det ihvertfall... :)

Troll, go away.... :)

• Liker 6
Lenke til kommentar

Eh nei!? Jeg har aldri påstått noen kompetanse utover det som er normalt å ha kunnskap om på et forum av denne typen. Det er du som enda ikke, selv om avkrevd av en del personer, vil gi NOEN som helst oppbyggende utsagn angående dine egne innlegg.

Jeg kan si at et eple er bedre til å kjøre bil enn månen fordi det er grønt, og det vil gi like mye mening som dine innlegg siden det er en subjektiv oppfatning. Nei vent litt, jeg begrunna det ihvertfall... :)

Doffen, se på Fru og Herr Hansen som varmer opp før man blant annet skal ta en liten styrkeøkt, at staten anbefaler regelmessig mosjon, sykling, styrketrening som er tilpasset alderen er kvasivitenskap, igjen - se på de ulykkelige uvitende eldre at dem sykler mot sin egen grav.

http://helsenorge.no/Helseogsunnhet/Sider/Nasjonale-anbefalinger-for-fysisk-aktivitet/Eldre-voksne-(65-%C3%A5r-og-eldre).aspx

Edit : Jævla helsedirektoratet og linking altså!

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Men kjære deg Danek la oss fjerne av oss rustningen og skjold og prøve engang til, det er ingen her som har påstatt at 80 åringer skal drive med knallhard SP=30 80% RM 10x10 5 ganger i uken, man har sett at inaktivitet fører til en større nedbrytning av endogent protein hos eldre enn yngre, styrketrening og bare for å være sikker at vi er på samme spor : Er veldig relativt, man må selvfølgelig ta hensyn til alder og man justerer treningen deretter.

Studier viser at f.eks å bare gå/sykle være aktiv stimulerer til proteinsyntese blant eldre, og styrketrening som selvsagt er tilpasset denne gruppen er en del av dette

Det gjelder alle aldersgrupper!

Edit: Inntil jeg presenterer noe troverdig? I alle man dager, forskningen jeg presenterer er det også helsedirektoratet anbefaler og er i tråd med de fleste andre land i verden.

Sykling er ikke det samme som styrkeløft. Jeg har sagt det samme hele tiden, det er du som forandrer din mening og presenterer løgn etter løgn.

Eldring er en ting i stadig forandrelse, og etterhvert som musklene stivner vil de ikke kunne løfte like mye, bevares de skulle gå skadet. Dette er fakta og slik er det for mennesket og alle andre pattedyr.

Jeg synes du skylder meg en unnskyldning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Doffen, se på Fru og Herr Hansen som varmer opp før man blant annet skal ta en liten styrkeøkt, at staten anbefaler regelmessig mosjon, sykling, styrketrening som er tilpasset alderen er kvasivitenskap, igjen - se på de ulykkelige uvitende eldre at dem sykler mot sin egen grav.

http://helsenorge.no...C3%A5r-og-eldre).aspx

Hei hei hei hei hei, hold meg utenfor. Når jeg blir gammel skal jeg røyke tjall og snorte cola til det tar meg :D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sykling er ikke det samme som styrkeløft. Jeg har sagt det samme hele tiden, det er du som forandrer din mening og presenterer løgn etter løgn.

Eldring er en ting i stadig forandrelse, og etterhvert som musklene stivner vil de ikke kunne løfte like mye, bevares de skulle gå skadet. Dette er fakta og slik er det for mennesket og alle andre pattedyr.

Jeg synes du skylder meg en unnskyldning.

Gå å ta kveldsronken din gutt! BTW, bildet er ikke photoshop ;)
Lenke til kommentar

Hva er det du har drevet med de 3 siste sidene da? Synes å høres et visst lite troll i skogen surmule og preike over hvordan gamle har godt av styrkeløft, jeg. Det er bare å bla tilbake å se.

Kanskje du burde ta ditt eget råd til etteretning?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det du har drevet med de 3 siste sidene da? Synes å høres et visst lite troll i skogen surmule og preike over hvordan gamle har godt av styrkeløft, jeg. Det er bare å bla tilbake å se.

Kanskje du burde ta ditt eget råd til etteretning?

u-mad1.jpg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som det er utelukkende positivt med både styrketrening hvis man ser langsiktig. Er det noen spesifikke fordeler ved å ha en høy muskelmasse hvis vi ser bort fra den åpenbare delen med at det å løfte ting er enklere?

Lenke til kommentar

Etterhvert som muskler STIVNER? Dvs ETTER døden inntreffer da?

Kan du si meg hvorfor døde personer har stive muskler? :)

Cellenes produksjon av ATP naturlig nok vil stoppe opp, vi har ionepumper som er sensitive og sikrer lavt nivå av dette i en hvilende muskel, etter døden intruffer vil nivået av ca2+ (kalsium) bli såpass høyt i cytosol at myosinhodene bindes til aktinfilamentene, egentlig skal bindingene brytes når hver gang ATP blir bundet til myosin, men man er jo død da og da er man som regel stiv.

Men jeg er enig med deg; døde personer som selvsagt har stive ledd burde ikke trene, da musklene er veldig stive. :(

Men rigor mortis som det også heter er vel bare noe jeg finner opp (oi gav jeg en indirekte kilde nå?)

Men sånn seriøst: Jo fortere tråden faller tilbake til "gamle vaner" jo bedre, lørdags-trollingen er forbi for min del, nå er det senga --> knallhard benøkt så fortsette med skolearbeid.

God natt. <3

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...