Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hehe, såg ikke den hvite skriften nei!?

Så ikke den jeg heller, well played! :p

 

 

Blir drikking på meg også ikveld, men jeg unner meg 6 stk av disse. Da kan jeg fortsatt få følelsen av å drikke øl (som er fantastisk), men samtidig ikke ødelegge underskuddet mitt fra uken så mye.

Tuborg_Lite_362_jpg_379513b.jpg

 

Ikke verdens beste øl, men det smaker helt ok, og har lite kalorier!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg ikke forstår er hatet mot lite-øl. Flere av dem smaker godt, og det for folk som skal ned i vekt er det helt alright. Dette gjelder forøvrig ikke bare lite-øl, men mange andre lav-kalorivarianter. Hvorfor skal det rakes ned på? Er jo et sunnere alternativ på mange måter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg ikke forstår er hatet mot lite-øl. Flere av dem smaker godt, og det for folk som skal ned i vekt er det helt alright. Dette gjelder forøvrig ikke bare lite-øl, men mange andre lav-kalorivarianter. Hvorfor skal det rakes ned på? Er jo et sunnere alternativ på mange måter.

 

Det er ikke det at det er lettøl som er problemet, ikke for meg i hvert fall. Men jeg kan ikke fordra Tuborg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som nevnt så holder jeg på med bachelor min og leser orginal-artiklene som jeg har valgt å inkludere i oppgaven min, metode-delen skal være såpass detaljert at andre forskere kan gå inn og så gjennomføre studiet akkurat slik det ble gjort ( for å sammenligne) men det får ikke være måte på da! Leser en studie hvor man så for seg effekten av whey versu casein på muskelær proteinsyntese og for å lettere måle da selv om isotopiske substrater som fenylalin har sine fordeler kan det være vanskelig å måle under akutte faser så derfor valgte man å berike kumelk med leucin.

 

Men igjen; det får da ikke være måte på hvor mye kjedelige detaljer jeg må lese igjennom på denne lørdagskvelden! =(

Ikke forventer jeg at noen faktisk skal titte på det jeg siterer, men ta et kjapt øyeblikk og tenk litt på meg når folk her skal drikke øl (Tuborg??) ikveld.

 

Production of labeled milk proteins.

The labeling of milk was performed in the barns at Research Centre Foulum, Department of Animal Health and Bioscience, Faculty of Agricultural Sciences, Aarhus University, Tjele, Denmark, and complied with the guidelines of the Danish Ministry of Justice (Act No. 726, 1993) with respect to animal experimentation and care of animals under study. During the production of labeled milk proteins, the cows were kept in tie stalls bedded with rubber mats. Three high-yielding Danish Holstein Friesian cows weighing 670, 617, and 767 kg were used. The cows were 49, 59, and 69 days in milk and were in their fourth, third, and third lactation, respectively. Milk and milk protein yield prior to the experiment were 52, 52, and 50 kg/day and 1,839, 1,555, and 1,610 g protein/day, respectively. Cows were offered ad libitum access to a total mixed ration that was fed at 7:30 AM, which fulfilled Danish recommendations with respect to energy and protein. Cows were fitted with 1.02-mm id, 1.78-mm od catheters (Tygon, S-54-HL; Buch & Holm, Herlev, Denmark) inserted 15 cm into both the right and left jugular veins by percutaneous venipuncture using a hypodermic needle (2.5 × 110 mm; Mediplast, Malmö, Sweden), followed by shaving, skin disinfection, and subcutaneous injection of 5 ml of xylocaine (20 mg/ml lidocaine; AstraZeneca, Albertslund, Denmark). The catheters were secured by skin sutures kept in place on the catheters by two cuffs (5- to 8-mm-long pieces of Tygon blue/yellow pump tubing; Buch & Holm) slid over the catheters using a pair of hemostats after removal of the hypodermic needle. Each cow received a total of 100 g of L-[1-13C]leucine (99 APE; Cambridge Isotope Laboratories) dissolved into 6,000 ml of 0.9% NaCl via one of the jugular vein catheters. The infusion period was scheduled for 24 h, and therefore, the infusion rate was set to 250 ml/h (Fig. 2). The other catheter was used for frequent blood sampling. Cows were separately milked in the tie stalls every 8th hour during the experiment, and a total of ∼290 kg of [13C]leucine-enriched milk was obtained and further processed at the dairy company (Arla Foods, Nørre Vium, Denmark). Protein fractions of whey protein isolate and calcium caseinate were separated and purified by micro- and ultrafiltration, and a total of ∼700 g of [13C]whey and ∼5,000 g of [13C]casein was obtained. Both protein fractions were analyzed for chemical and bacteriological specifications by the dairy and showed to be suitable for human consumption. The AA compositions of the protein fractions, given by Arla Foods, are displayed in Table 1.

 

Whey and casein leucine enrichments.

Aliquots of each protein were hydrolyzed with 6 M HCl overnight at 110°C, and subsequently, AAs were purified by cation exchange resin (Dovex AG-50W; Bio-Rad, Copenhagen, Denmark). The samples were dried under N2 and the final whey and casein [13C]leucine enrichments analyzed by tert-butyldimethylsilyl trifluoroacetamide derivatives measuring fragment ions M (m/z 302) and M + 1 (m/z 303) by gas chromatography-mass spectrometry (GC-MS) (GC: Trace GC 2000 series; MS: Automass Multi; both from Thermo Quest Finnigan, Paris, France). Cow plasma samples were analyzed for [13C]leucine enrichments in the same way as the protein-derived leucine. For GC-MS details, see Stable isotope analyses. Applying this infusion protocol, the cow plasma leucine enrichment reached a mean plateau at 22.5% [tracer/tracee ratio (TTR)] after 2 h of infusion, which lasted until the infusion was terminated. Both whey and casein showed to be 10.0% (TTR) enriched.

Lenke til kommentar

Som nevnt så holder jeg på med bachelor min og leser orginal-artiklene som jeg har valgt å inkludere i oppgaven min, metode-delen skal være såpass detaljert at andre forskere kan gå inn og så gjennomføre studiet akkurat slik det ble gjort ( for å sammenligne) men det får ikke være måte på da! Leser en studie hvor man så for seg effekten av whey versu casein på muskelær proteinsyntese og for å lettere måle da selv om isotopiske substrater som fenylalin har sine fordeler kan det være vanskelig å måle under akutte faser så derfor valgte man å berike kumelk med leucin.

 

Men igjen; det får da ikke være måte på hvor mye kjedelige detaljer jeg må lese igjennom på denne lørdagskvelden! =(

Ikke forventer jeg at noen faktisk skal titte på det jeg siterer, men ta et kjapt øyeblikk og tenk litt på meg når folk her skal drikke øl (Tuborg??) ikveld.

 

Om flere ikke svarer, så er det fordi vi sovnet halvveis inn i teksten.

Skal ofre deg en tanke når jeg drikker øl (ja, Tuborg Lite) ikveld :p.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er fan av lite versjoner sjæl da noen faktisk smaker bedre enn original variantene, personlig foretrekker jeg gresk øl som mythos eller polske zywiec, men Carlsberg Lite f.eks har en fin smak.

 

Er bare det at Tuborg gir meg dårlige minner om ungdoms-fylla som 18åring da det var billig, smakte ingenting og hensikten da var å bli wasted.

 

Uansett have fun ikveld. :)

Lenke til kommentar

Angående trening, pump og drikking; jeg skal holde hodet opptatt og klart i kveld ved å telle hvor mange curlbros som går rundt inne på utestedene iført kun en t-skjorte (type litt-for-liten) selv om det er -10 ute og som flexer til alle som går forbi.

 

5-9: trøstepremie

+10: Førstepremie

Tilleggsbonus for hver Captain morgan & Cola de drikker.

Lenke til kommentar

Ship & Hoi! Sier jeg bare til deg Patrick123, alltid moro å stigmatisere denne gruppen som bruker utvasket hullete jeans med playboy-belte, hviet & små tskjorter, tribals samt sykkellås-kjeder rundt halsen + håndledd, selvsagt med kort og stivt piggete hår!

 

Og +1 til bildet ovenfor! <3

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Hvorfor drikker dere bare i helgene? Jeg drikker et glass whisky nesten hver kveld... Er dog av den enkle grunn at det er sykt godt samt at whisky beskytter mor kreft :)

 

(Ja, selv om jeg ligger i underskudd. Jeg er 4-600kcal i underskudd så har en del å gå på)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...