Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg mener at eksponering for for høy varme over for lang tid er en mekanisk påkjenning for proteinet.

Behandling med kjemikalier og syrer, samt hyppige variasjoner i ph-verdi gjør heller ikke saken bedre.

 

Når råvaren skal renses til isolater og brukes i barnemat ol så koster denne råvren mest av alle på markedet. Her må hele produksjonslinjen endres for å beholde strukturen på proteinet og man må overvåke temp ol. Her lager man en råvare som man vet hva den skal brukes til.

 

Konsentrater utgjør hoveddelen av alt protein som framstilles (90% av all produksjon) og 90% av dette går til matvareindustrien. Når råvaren skal brukes i som en funksjonell ingrediens som kan forandre konsistens og tekstur i mat så bryr man seg fint lite om aminosyreprofilen i proteinet. Tenk hvordan dette er prispresset med tanke på all mat som lages i verden.

 

Når man da sitter med bestillingen av råvarer til det nye produktet man skal lage så kan man velge alt fra 1 dollar kg til 40 dollar kg og her sitter ikke norske produsenter å bestiller 34dollar kg når de får samme proteinprosent for 14dollar kg . At de velger råvarene ment for mat laget uten kontroller når de skal tjene penger er helt garantert med mindre de skal lage et kvalitetsprodukt og prise dette deretter.

 

Fagerli har for eks spurt sine kunder og valget ble at råvaren skulle holdes høy selv om prisen ble høy.

Da er det plukket ut råvarer fra øverste hylle som er ment for kvalitetsmatproduksjon , samme råvarer som for eks Nestlé er pålagt å bruke i produkter ment for nyfødte.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ah skjønner. Har en boks fra proteinfabrikken som er kjøpt i sverige av en venn i 2011.

 

må egentlig trene meg opp til militæret selv, sesjon 2 neste år.

Hvordan er de fysiske testene der?

 

Jeg var på sesjon i Oslo i januar 2012. Den eneste fysiske testen vi hadde, var løpetest på tredemølle med 10 % stigning og økende fart. Jeg har dog hørt rykter om at de også tar i bruk styrketester nå.

Lenke til kommentar

Nestlé ! Blasfemi! :p (Vi testet spedbarnemat for media i januar) og Nestlé sine produkter er på grensen av hva som kan kalles lovlig. (Nestlé fiskegrateng inneholder 8,2% fisk (minimalt 8% er lovlig og kjøtt-versjonene var enda verre med "juksing")

 

Ahh, da er jeg helt enig med deg - hva produsentene gjør med det de mottar av overskuddslageret ifra meieriproduktet står dem nesten fritt fram til hva man skal gjøre videre. Nå er jeg heldigvis såpass "heldig" at jeg har et adekvat inntak og timing fra kostprotein men hadde jeg derimot kjøpt tilskudd hadde jeg ikke kjøpt "bak-gårds-gater" ; kvalitet koster; så mye energi og tid som man investerer i trening så er det argument nok i seg selv at å plukke fra øverste hylle er det beste.

 

Med det sagt befinner jeg meg på en fremmed-sone på hvordan produsentene "enchanter" sine produkter, men ikke overraskende så er det som du påpeker at man får det man betaler for.

 

Det samme kan f.eks sees ved tatoveringer, høyrearmen min alene kostet meg ca. 30 000kr, og folk blir sjokkerte av det; men det er en investering. Skal ha det resten av mitt liv og da går du til de beste.

 

Edit : War! Geeken i meg lurer på bruken av avataren din, ser ut som et hovedkort med ekstremt mange ram-slotter? <3 Husker tiden som guttunge og med AMD athlon variantene når jeg stjelte pappas loddebolt og brukte bly for å øke voltage til CPU, det gikk mye i returvarer til komplett på starten av 2000 tallet for å si det sånn.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Det samme kan f.eks sees ved tatoveringer, høyrearmen min alene kostet meg ca. 30 000kr, og folk blir sjokkerte av det; men det er en investering. Skal ha det resten av mitt liv og da går du til de beste.

 

This. Skjønner meg ikke på de som tar store tattiser i tyrkia/thailand etc for at det er så billig. Man skal tross alt ha den hele livet, og da bør ikke pris være så relevant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg veit haha, i forkant av når vi skulle teste spedbarnematen så fikk vi 28 sider fra lovdata.no; det var 28 feite foreskrifter om hva som var lovlig og ikke lovlig og det var rett og slett uhyre kjedelig å lese igjennom om hva som var lov og ikke lov i barnemat alene, da kan man bare spekulere i hva lovgivningen lyder for andre produkter.

 

Det mest sjokkerende med nestlé variant av kjøtt-varianten var at den var tilsatt melk for å berike proteininnholdet da det inneholdt såpass lite kjøtt, men da inneholdt produktet plutselig laktose og har et spedbarn som samtidig blir ammet behov for laktose?

Lenke til kommentar

Sjekk sigg!

Jeg har 2x G34rigger som bretter proteiner. 128 ekte cpukjerner til en 6 sifferet verdi bare cpuene i seg selv.

 

4af48dd1-2ae8-443b-927c-be4cda00c3c1.jpg

 

Anyhoo, hvor stort treningsutbytte går man glipp av ved å trene ca. 5-6 timer før man drar ¨på fest? Har en bytur planlagt, men vil gjerne trene. Hvor mye av vinninga går opp i spinninga?

Lenke til kommentar

Ha med proteinshake (y)

Si at drikking er drikking.

 

Kjærlighetssorg er oppskrytt, vil ikke han ha deg så er det ikke dere to som er ment for hverandre og da er det jo fantastisk å finne ut dette fort.

 

Edit: Kan også feires med en proteinshake.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...