Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Din oppfatning av smak og konsistens er din egen, og den skal jeg ikke si noe på men kvaliteten er ikke akkurat den beste fra Proteinfabrikken.

 

Renhet og prosessering av råvarene er under pàr sett opp mot Activate, Myoprotein eller Reflex sine produkter. Proteinfabrikken HADDE et godt produkt i Whey Isolate men det er jo borte nå.

 

Ser for meg at War eller Dukien har et eller annet å tilføye her, War er ve den som har best kjennskap til Myoprotein om jeg ikke huske feil...

 

Whey fra proteinfabrikken er av den aller høyeste kvalitet, ikke prøv deg.

 

Har du vært på fabrikkene som produserer isolatet? Du vil nok bli overrasket over å finne at mange av de essensielle råvarene kommer fra de samme fabrikkene. Riktignok er mengde og blandingsforhold noe forskjellig fra produkt til produkt, men det blir som sagt en smaksak. Poenget er at det har absolutt ingenting å si akkurat hvilket produkt du går for, da det stort sett er de samme ingrediensene. Annet enn, igjen, smaksaken.

 

Poenget er at disse produktene stort sett inneholder det samme. Da mener jeg helt ned på det kjemiske nivået. Atomforbindelsene er identiske.

Forskjellene er smakstilsetningene og antiklumpemiddelene.

 

Det er så teit å diskutere, åpenbart at du ikke har peiling på hva du snakker om Doof, bare legg saken død.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tok forresten 65 i benk (benk har alltid vært et slit, har de lengste armene i forhold til kroppslengde jeg noensinne har sett), 4x80 i bøy, og 8x110 i mark. Begynner å komme seg litt nå ja :)

 

Edit: Bærer fortsatt treningstightsa mine med stolthet. Faen for et digg plagg!

Endret av Bjarnemann
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Whey fra proteinfabrikken er av den aller høyeste kvalitet, ikke prøv deg.

 

Har du vært på fabrikkene som produserer isolatet? Du vil nok bli overrasket over å finne at mange av de essensielle råvarene kommer fra de samme fabrikkene. Riktignok er mengde og blandingsforhold noe forskjellig fra produkt til produkt, men det blir som sagt en smaksak. Poenget er at det har absolutt ingenting å si akkurat hvilket produkt du går for, da det stort sett er de samme ingrediensene. Annet enn, igjen, smaksaken.

 

Poenget er at disse produktene stort sett inneholder det samme. Da mener jeg helt ned på det kjemiske nivået. Atomforbindelsene er identiske.

Forskjellene er smakstilsetningene og antiklumpemiddelene.

 

Det er så teit å diskutere, åpenbart at du ikke har peiling på hva du snakker om Doof, bare legg saken død.

 

Er du kjemiker?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Påstår du at de ikke er det?

 

Om jeg påstår at det ikke er allmennkunnskap eller om jeg påstår at atomforbindelsene ikke er identiske? Hvis sistnevnte, så påstår jeg ingenting. Jeg lurer simpelthen på hvordan du kan uttale deg så skråsikkert i det spørsmålet, for du har hittil ikke presentert noen kilder. Det er sunt å være skeptisk til ting man leser på internett.

 

Forresten så slår du ihjel din egen argumentasjon når du først sier at Proteinfabrikkens pulver er av høyeste kvalitet og deretter sier at de forskjellige pulverene er identiske.

Endret av Zarac
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Aha. Men da skjønner jeg. Jeg kan være så skråsikker fordi det er slik grunnelementene er bygget opp, og de fleste materialer, selv i kompositter av disse grunnelementene følger denne regelen av uniformitet, gitt at blandingsforholdene også er uniform over hele materialet.

 

Her er den periodiske grunntabellen:

 

790px-Periodic_table.svg.png

 

Hva du ser er at hvert element har et atomnurmmer. Av disse elementene er alt vi ser rundt oss bygget opp.

Vann har for eksempel to hydrogenatomer og ett oksygenatom. På samme måte består all masse av slike strukturer. Myseprotein er bare en slik struktur av veldig, veldig mange strukturer vi finner overalt rundt oss. Fra mat og bomull til hardere materialer som stål og stein.

Lenke til kommentar

Dæven med rare ting dere til en enhver tid diskuterer.

 

Herregud så dyrt det er å trene, man betaler for treningsenteret, gjerne litt treningsklær, og i forhold til kostholdet jeg hadde for 1 år si(som var elendig) så er det ganske mye dyrere nå. Joda alt dette her er egentlig okay og mer enn verdt det.

 

MEN det finnes knapt et klesplagg som passer lenger, og jeg må stadig kjøpe nye klær. Helvete for et jævlig opplegg.

Endret av Everket
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det så dumt? :huh: Siden alt var likt på molekylnivå mener jeg.

 

Det virker som du har et litt enkelt syn på verden hvis du tror alle myseproteinprodukter er 100% like.

 

Mange produkter inneholder både konsentrat og isolat. Molekylene er fremdeles identiske, blandingsforholdene ikke.

 

doublefacepalm.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dæven med rare ting dere til en enhver tid diskuterer.

 

Herregud så dyrt det er å trene, man betaler for treningsenteret, gjerne litt treningsklær, og i forhold til kostholdet jeg hadde for 1 år si(som var elendig) så er det ganske mye dyrere nå. Joda alt dette her er egentlig okay og mer enn verdt det.

 

MEN det finnes knapt et klesplagg som passer lenger, og jeg må stadig kjøpe nye klær. Helvete for et jævlig opplegg.

 

Ja, tell me about it du liksom. Har gått opp både 2 og 3 størrelser bukser innenfor rimelig kort tid. På den ene måten er det så kjedelig fordi man kjøper nye klær så passer de ikke i løpet av ettermiddagen, omtrent.

 

På den annen side er det hærlig å vokse seg stor :)

Lenke til kommentar

Mange produkter inneholder både konsentrat og isolat. Molekylene er fremdeles identiske, blandingsforholdene ikke.

 

doublefacepalm.jpg

Akkurat. Men forskjellen mellom isolat/konsentrat-blandingsforhold blir tilsidesatt som en "smakssak" og uviktig, mens whey tech er et bedre produkt fordi du mener det smaker bedre? :roll:

Endret av Kevlar
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Aha. Men da skjønner jeg. Jeg kan være så skråsikker fordi det er slik grunnelementene er bygget opp, og de fleste materialer, selv i kompositter av disse grunnelementene følger denne regelen av uniformitet, gitt at blandingsforholdene også er uniform over hele materialet.

 

Her er den periodiske grunntabellen:

 

790px-Periodic_table.svg.png

 

Hva du ser er at hvert element har et atomnurmmer. Av disse elementene er alt vi ser rundt oss bygget opp.

Vann har for eksempel to hydrogenatomer og ett oksygenatom. På samme måte består all masse av slike strukturer. Myseprotein er bare en slik struktur av veldig, veldig mange strukturer vi finner overalt rundt oss. Fra mat og bomull til hardere materialer som stål og stein.

 

Trodde du at jeg og andre skulle godta påstanden din fordi du poster et bilde av den periodiske tabellen? Hva atom- og molekylforbindelser er for noe, vet jeg allerede. Det du påsto, men ikke har bevist ennå, er at de ulike proteinpulvrene inneholder de samme forbindelsene.

 

- Eller at blandingsforholdet er ubetydelig.

Endret av Zarac
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...