Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

90 til 100 er mye verre enn de forrige 20. Det var de for meg også. Det som gjelder er som med alle andre løft, godt med mat, og tunge løft rundt 5reps. Tunge dips hjelper også mye på benken.

 

Jeg løfter også bedre når jeg psyker meg opp og forteller meg selv at det skal bli lett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har helt andre erfaringer. Viss første løft for dagen med 5 repitisjoner er fryktelig tungt, tenker jeg alltid, å herregud dette her skal bli vanskelig å gjennomføre. Og herregud så tungt, kanskje jeg må gå ned på siste set osv. Men det går stort sett alltid bra, det blir ofte lettere både andre og tredje gangen.

Lenke til kommentar

BAMP

 

Lite peiling på det, men jeg vil tro eksplosivitet er viktig. Eksplosive intervaller, burpees, box jumps, squat throws, dumbbell jerks, box-squat jumps (eller frog jumps). I tillegg gjelder alltid prinsippet om spesifisitet - tren på akkurat det du skal gjøre, nemlig å løpe 600m.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BAMP

 

Du kan løpe intervaller av typen 600m - 400m - 300m - 200m med 300 meters rolig jogg mellom hver distanse. Om du kjører flere slike sett eller kun det ene avhenger av hvor god form du er i nå.

 

Edit: Du kan også legge til noen litt lengre økter opp til 2000m-2500m. Du kan prøve intervaller a'la 3-5x1500m eventuelt opp til 2500. Jeg tror ikke du har spesiell nytte av å gå over 2000-2500m da 3000m blir av enkelte betegnet som et skjæringspunkt (brutal distanse, forresten).

Endret av Patrick123
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva går testen ut på? Ikke så enkelt å cheate seg til reps om noen passer på formen din.

28 reps med 47,5 kg for å få en 6.

 

For øvrig så klarte jeg ikke seksern, men jeg klarte noe jeg aldri trodde jeg skulle klare, nemlig 16 reps. Da jeg spurte om det var mulig for meg å gå fra 1 rep til 10-15 reps på 2-3 måneders, svarte dere at det var umulig, og at jeg måtte trene med 70kg før 47,5 kg ble lett.

 

Ganske fornøyd, læreren ble til og med overrasket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...