Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Moralen er å bli så biff at neste gang er det skulderen hans som knekker, ikke kjeven min!

 

Jeg kommer nok ikke til å slite med kaloriene, føltes bare stusselig å sitte her med kesamen mens resten av gjengen koser seg med MAT. Føler meg som en fitnessblogger

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

I morgen fullfører jeg den 8. uka av styrketreningsprogrammet mitt, og må også snart endre litt fokus. Ønsker å oppnå en 6'er i gym, og vil da jobbe mer målrettet mot de kravene som stilles til karakteren - vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det enda.

 

Før karakteren settes burde jeg klare:

3200 m p/ 12 min (coopertesten)

19 pullups

40 pushups

60 situps (klarer allerede dette her lett - kommer ikke til å ta en eneste unødvendig situp :))

 

Godt mulig jeg har glemt noen tester eller surrer litt med tall. Pushups tror jeg kommer til å bli ganske lett, ligger vel på rundt 30 max for øyeblikket. Pullupskravet er latterlig dumt, men hvis jeg gjør det godt nok på de andre testene så vil jeg ikke nødvendigvis trenge en 6'er i pullups testen. Klarer vel maks 6 pullups for øyeblikket. Cooper'n er jævlig mtp. kondisjonen min. Skal kjøre på med HIIT etter at snøen har smeltet for å bygge opp den.

 

Tar gjerne imot forslag til hvordan jeg kan jobbe optimalt opp mot disse kravene.

Lenke til kommentar

Det er jeg enig , AnewZ. Men Doofenschmitz slo seg visst heller til ro med pest.

 

I morgen fullfører jeg den 8. uka av styrketreningsprogrammet mitt, og må også snart endre litt fokus. Ønsker å oppnå en 6'er i gym, og vil da jobbe mer målrettet mot de kravene som stilles til karakteren - vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det enda.

 

Før karakteren settes burde jeg klare:

3200 m p/ 12 min (coopertesten)

19 pullups

40 pushups

60 situps (klarer allerede dette her lett - kommer ikke til å ta en eneste unødvendig situp :))

 

Godt mulig jeg har glemt noen tester eller surrer litt med tall. Pushups tror jeg kommer til å bli ganske lett, ligger vel på rundt 30 max for øyeblikket. Pullupskravet er latterlig dumt, men hvis jeg gjør det godt nok på de andre testene så vil jeg ikke nødvendigvis trenge en 6'er i pullups testen. Klarer vel maks 6 pullups for øyeblikket. Cooper'n er jævlig mtp. kondisjonen min. Skal kjøre på med HIIT etter at snøen har smeltet for å bygge opp den.

 

Tar gjerne imot forslag til hvordan jeg kan jobbe optimalt opp mot disse kravene.

 

Er det noen krav til teknikk eller at du må ha haka over stanga? Du kan sikkert vinne et par repetisjoner på å ta pullups på crossfit-måten og unngå å dra deg så veldig høyt opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I morgen fullfører jeg den 8. uka av styrketreningsprogrammet mitt, og må også snart endre litt fokus. Ønsker å oppnå en 6'er i gym, og vil da jobbe mer målrettet mot de kravene som stilles til karakteren - vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det enda.

 

Før karakteren settes burde jeg klare:

3200 m p/ 12 min (coopertesten)

19 pullups

40 pushups

60 situps (klarer allerede dette her lett - kommer ikke til å ta en eneste unødvendig situp :))

 

Godt mulig jeg har glemt noen tester eller surrer litt med tall. Pushups tror jeg kommer til å bli ganske lett, ligger vel på rundt 30 max for øyeblikket. Pullupskravet er latterlig dumt, men hvis jeg gjør det godt nok på de andre testene så vil jeg ikke nødvendigvis trenge en 6'er i pullups testen. Klarer vel maks 6 pullups for øyeblikket. Cooper'n er jævlig mtp. kondisjonen min. Skal kjøre på med HIIT etter at snøen har smeltet for å bygge opp den.

 

Tar gjerne imot forslag til hvordan jeg kan jobbe optimalt opp mot disse kravene.

Det var da noen utrolig ujevne krav, 40 pushups er jo så mye lettere enn 19 hangups, med mindre skolen deres har en pussig variant av hangups. Hadde jeg gått på denne skolen din hadde jeg som du nevner satset på å gjøre det bra på coopern, situps og pushups siden det faktisk er realistisk å trene seg opp til på noen uker. Hvor god tid har du?

Lenke til kommentar

Brakk hånda under kamp i desember. Moralen bli: Ikke spill innebandy.

Jeg var på en innebandy-kamp en gang. Laget sprang i angrep, så mistet de ballen. Han ene fyren skulle snu 180 grader i fart. Han snudde seg helt fint rundt, foruten om at den ene foten ikke snudde seg, og den vridde seg da rundt ved kneet. Ikke et fint syn, og var noen smertefulle minutter før ambulansen kom.

 

Moralen er fortsatt: Ikke spill innebandy.

Lenke til kommentar

Er det noen krav til teknikk eller at du må ha haka over stanga? Du kan sikkert vinne et par repetisjoner på å ta pullups på crossfit-måten og unngå å dra deg så veldig høyt opp.

 

Skal helt opp, og helt ned. Ikke lov med noe momentumhjelp fra bein eller "halve" repetisjoner. Litt ironisk kanskje mtp. at læreren min har drevet med en del crossfit lol.

 

 

@Kevlar

Ja, de aller fleste har vel reagert på det pullups kravet, men det er altså slik det er. Vet ikke helt hvor god tid jeg har, er jo opp mot slutten av skoleåret - men har ingen dato atm.

 

 

 

EDIT: Spurte en venn, han sa det var 17 pullups, 45 pushups.

Pullupstallet er fortsatt helt jævlig da så, men ikke like ille som først trodd (om det han sa stemmer da)

Endret av vapudu
Lenke til kommentar

Vi har også 17 hangups, men 55 pushups som krav.

Det verste er vel at vi ikke bruker vanlig stang, men sånn typisk gymsal-greie av tre, og da får vi ikke et godt grep når vi henger der.

 

Jeg har test i benkpress i morgen. Noen generelle tips til å løfte mange reps?

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Når jeg tar pullups/hangups/hvafaennåennderekallerdet så går jeg opp til ca. øyene mine er på høyde med stanga - kan høre med læreren min til uka som kommer hva han anser som gyldig. Alt jeg har sagt foreløpig er slik jeg husker eller antar det så får ta det med en klype salt :p

Lenke til kommentar

Vi har også 17 hangups, men 55 pushups som krav.

Det verste er vel at vi ikke bruker vanlig stang, men sånn typisk gymsal-greie av tre, og da får vi ikke et godt grep når vi henger der.

 

Jeg har test i benkpress i morgen. Noen generelle tips til å løfte mange reps?

 

Hva går testen ut på? Ikke så enkelt å cheate seg til reps om noen passer på formen din.

Lenke til kommentar

Jeg føler at jeg har møtt en vegg. Uansett hva jeg foretar meg vil ikke denne barrieren brytes.

 

Jeg snakker om 1RMx100 Benkpress.

 

Jeg skjønner bare ikke hva jeg gjør feil. Om det er min manglende styrke eller om vektene veier mer enn det er nedskrevet.

 

Stusser litt over at jeg omtrent ikke kjenner noen motstand heller. Ikke før den aller, aller siste biten svikter det. Og det svikter hardt.

 

Har gang på gang finpusset teknikken. Prøvd å gjøre ting litt forskjellig vær gang, være tålmodig og bygge meg sakte oppover.

 

Det er så nedslående, fordi veien fra drøye 70 til 90 var som en heisatur til sverige. Men når det kommer til disse ti siste kiloene svikter alt totalt. Hvorfor det?

 

Er det noen måte jeg kan forbedre teknikken min på? Noe jeg kan gjøre annerledes? :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...