Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har du som forventet blitt utredet riktig, i og med at du er 22 år og du ikke nevner noen ekstrem-verdier innenfor blodsukker-verdiene dine så kan jeg bare gå ut ifra at de var som regel innenfor normalverdien.

 

Har man ikke funnet en klinisk årsak så kan det også være psykisk, å måle BS ved hjelp av en BS-apparat hjemme kan gi sprikende tall da f.eks plasma kan lekke ut og påvirke resultatene, men du har uansett målt H1AC, som er den beste indikatoren da den måler glykolisert hemoglobin.

 

Nå studerer jeg på det tredje året, med minimal praksis erfaring og det virker som du har fått riktig oppfølgning, da ingen klinisk årsak er funnet så kan det være stress-relatert, du nevner at du ikke har fått føling på ett år, så kanskje det har vært noen endringer der, faktisk var det for meg ikke før nå bekjent at man kunne få føling når organene er friske samt man er i energibalanse, da mekanismene for glukoneogenese(nydannelse av sukker) er strengt og nøye regulert av levern, nesten som jeg kunne mistenkt leveren, men dette kan måles via spesifikke enzymer som levern "lekker" ut ved skade (ALAT) eller en endokronologisk signal-kaskade som ikke går som den skal, dette er igjen såpass avansert at bare en endokrinolog kan spekulere videre her og det går jeg utifra at fastlegen din har tenkt på.

 

Uansett lykke til videre og la oss håpe at du fortsetter med stabile perioder, er det noe du skulle lure på i fremtiden så er det bare å droppe ei PM så svarer jeg etter beste evne.

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har hatt så lavt blodsukker som nede i 0,5 på det laveste, da var jeg i tillegg bevisstløs i nærmere en time. Men det er så lenge siden, at jeg så ikke noe vits i å nevne det.

 

Men uansett, takk for at du tok deg tiden til å prøve å gi noen svar. Kommer til å droppe en PM om det er noe jeg lurer på!

Lenke til kommentar

0,5 mmol/L?? Har sett tilfeller på 1,5 mmol/L men det er første gang jeg hører om så lave verdier.

Det er potensielt fatalt så jeg skjønner du er bekymret over det. Da har vel helsepersonell som ankommet stedet enten gitt deg glukagonsprøyter, kjørt konsentrert sukker inn i årer eller smøret det inn under tunga/tennene.

 

Selv ikke når vi besøkte diabetes-avdelingen ble så lave verdier nevnt så da vil jeg samtidig råde deg å være spesielt forsiktig med alkohol og om du drikker spis før du legger deg, samt føre. Dette har du vel fått beskjed om, men greit å nevne det engang til.

Edit: Hva med insulinom? Dvs svulst, det hadde jeg helt glemt å nevne her.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

0,5 mmol/L?? Har sett tilfeller på 1,5 mmol/L men det er første gang jeg hører om så lave verdier.

Det er potensielt fatalt så jeg skjønner du er bekymret over det. Da har vel helsepersonell som ankommet stedet enten gitt deg glukagonsprøyter, kjørt konsentrert sukker inn i årer eller smøret det inn under tunga/tennene?

 

Selv ikke når vi besøkte diabetes-avdelingen ble så lave verdier nevnt så da vil jeg samtidig råde deg å være spesielt forsiktig med alkohol og om du drikker spis før du legger deg, samt føre. Dette har du vel fått beskjed om, men greit å nevne det engang til.

Edit: Hva med insulinom? Dvs svulst, det hadde jeg helt glemt å nevne her.

 

 

Rakk opp hånda i lyttekroken, og sa at jeg var svimmel. Så våknet jeg opp på sykehuset, der det var mye helsepersonell rundt omkring. Fikk intravenøst. Nå er det veldig lenge siden, og jeg var liten når det skjedde, så jeg husker/vet ikke alt. Ble ihvertfall hentet i sykebil, med blålys og havnet på akuttavdelingen.

 

Tilbringte mye av tiden som barn på sykehuset for utredning. Men fikk ikke diagnosen før jeg var 17-18.

 

Har ingenting imot at du nevner det. Er ganske nøye med å spise nattmat etter at jeg drukket alkohol. blir veldig dårlig ellers. Kan for eks. ikke drikke vin. Er også ganske nøye med å fortelle de rundt meg at jeg har hypoglykemi, om jeg før føling på fest for eks. Vært tilfeller der noen har prøvd å gitt meg insulinsprøyter, men heldigvis hadde jeg informert de rundt meg. Så det skjedde heldigvis ikke.

 

Har ikke noen svulst, nei. Ihvertfall ikke som jeg vet av.

Endret av Cakenommy
Lenke til kommentar

Oi som ting endrer seg! De to siste årene har lite aktivitet i hverdagen vært en av grunnene til at jeg la på meg, og hadde vanskelig for å holde meg i form. Nå siste par ukene har jeg begynt i en ny jobb på et lager, der jeg løfter esker dagen lang. Idag var det et 12-timers skift, med 11 timer ren bæring/løfing, og 1 time pause. Litt mer behagelig med 8-timers-vakter, men jobben generelt er veldig fysisk, og det blir nok å gi utslag på formen!

 

Føler at jeg blir litt tightere i kroppen, uten å ha tatt bilde eller målt med målebånd (aldri målt, så ingenting å sammenligne med).

 

Deilig når man får betalt for å 'trene'!

Lenke til kommentar

Nei for min del gjall det egentlig bare om å gjennomføre ting etter og ha slengt rundt med leppa. ;)

 

(Blir nok leeeeenge til jeg legger ut noe formbilde for eksempel ;) )

Haha, jeg har ikke slengt med leppa... ;) Men se nå i den JÆVLA bildetråden da nå som alle har masa i flere dager...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...