Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

En av grunnene til at jeg alltid bruker de sikkerhetsklemmene for å låse vektplatene på plass. Klart, de hjelper ikke så mye om det er X antall kilo helt vertikalt, men de hjelper en del. I alle fall om de er gode.

 

Husker når jeg var 16 år, meldt meg inn i mitt første treningsstudio, og prøvde benk. Litt for mye vekt etterhvert, uten sikkerhetsklemme og ingen til å spotte = Vektskiver på gulvet, og en veldig flau gutt som ikke trente der på noen dager.

 

 

Men shit happens, morsom historie bare, og ikke noe mer å tenke på. Flaut der og da, men det går over :p.

 

Hadde en periode i starten hvor jeg også var veldig klønete. Hehe :p En gang glemte (eller husket, alt åssen du ser på det) å sette på sikkerhetsklemmene, sånn at jeg satt fast mellom benken og de drøyt 60 kiloene jeg ville løfte. Heldigvis var den en sværing i nærheten som hjalp med vektene omsider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva forventer du som svar, da?

Hvor stor er en pannekake?

 

En tur i ny og ne ødelegger så og si ingenting for folk flest.

 

En pannekake er på lik størrelse som pannen du bruker.

 

Grunnen til at jeg spurte er at man som vanlig hører litt her og der, forskning på ditt og datt. Var vel mer personlige opplevelser jeg var ute etter.

Lenke til kommentar

Jeg skulle bruke et rack etter en dude som kjørte noe sånt som 140mark.

 

Dum som jeg var fjernet jeg ALL vekt på den ene sida først, å herregud så nærme jeg var å få stanga midt i fleisen da den veltet. Griseheldig, og passe flaut. Aldri igjen.

Hehe, skjedde med meg en gang også :p . En kompis og jeg skulle rydde plater fra en stang og han var jo såklart mye raskere enn meg, så plutselig kom hele stanga seilende med oppover og x antall kilo begynte å skli over meg. Da var det vel en tre-fire menn som nesten teleporterte bort og reddet meg fra å bli knust :p .

Lenke til kommentar

Passerte 400kg (10 reps) i beinpress i dag. Satser på 500 i løpet av sommeren. Det er morsomt å se at man faktisk klarer å gjøre fremskritt, selv om vekten tilsier at man egentlig skal være underernært og sliten.

 

Nå, nå... Det er bare noe du forteller deg selv i ditt hode. Føler det ofte slik noen ganger jeg også, at jeg er sliten og at jeg er trøtt. Men så ser jeg i speilet, og jeg smiler. Fordi jeg vet at denne gudommelige vesen som står foran meg har kommet gjennom hardt og målrettet arbeid. Og det gir meg motivasjonen jeg trenger til å presse på videre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk svar på en 24t ekg og blodtrykksvurdering for ei ukes tid siden, og kom til å tenke på: Gjennomsnittspuls natt var 52, med 44 som lavest målt. På dagtid var gjennomsnittspulsen 67, med lavest målt 53. Er da hvilepulsen min 52, 44 eller 53? :p

Ikke vær pingle, jogget selv i dag og jeg er en liten jente.

.

 

;)

 

Edit: anaio, ville gått for gjennomsnittstallet fra dag :) .Altså 67.

 

Hvilepuls er da laveste mulig puls, altså 44.

Hvildepuls måles vel oftes på morgenen før man står opp og fremdeles er i ro.

Det er iallefall ikke gjennomsnittspulsen i løpet av dagen, som var 67 her, for denne vil jo være svært avhengig av dagens gjøremål.

Endret av JUL
Lenke til kommentar

Begynte å trene styrke for enn 5 uker siden. For å gå ned i vekt. Styrke var da det naturligste valget, siden jeg hater virkelig kondisjonstrening. Men den siste uken så har jeg fått noe så innmari vondt på høyre side av hodet når jeg tar i, gjerne de to siste repsa. Det er så ille at jeg ikke klarer å gjøre annet enn å sitte på knærne og holde på hodet, presse hodet sammen. varer som regel 2 minutter, men sitter igjen litt i flere timer etterpå.

 

Det er ikke alltid det skjer. Men skjer når jeg presser meg skikkelig hardt for å klare de siste to repitisjonene. Skjedd med flere øvelsen, men alle øvelsene har vært overkropp. Og søndagen som var nå, skjedde det når jeg hadde sex. Da skjedde helt på slutten da jeg tok i som mest. Men det var ikke slitsomt for musklene, men fikk veldig høy puls.

 

Har nettopp blitt fast ansatt og hatt influensa, og vi er underbemannet. Så kan ikke dra til lege nå uten at det får konsekvenser for jobben. (vet godt at et legebesøk er gyldig grunn. men dere vet hvordan det ser ut for andre som bare ser han nye som er "sjuk hele tiden")

 

Er det noen andre her som har hatt lignende opplevelser?

 

Edit: kan ikke forskjell på høyre og venstre gitt.

Endret av Nstin
Lenke til kommentar

Hehe, skjedde med meg en gang også :p . En kompis og jeg skulle rydde plater fra en stang og han var jo såklart mye raskere enn meg, så plutselig kom hele stanga seilende med oppover og x antall kilo begynte å skli over meg. Da var det vel en tre-fire menn som nesten teleporterte bort og reddet meg fra å bli knust :p .

 

Ofte er det en fordel å være ei (pen) jente. Vi menn må bare finne oss i å bli knust under vektskivene. Jeg ser i hvert fall ikke for meg at fire andre karer ville anstrengt seg for å redde meg på treningssenteret. Løft eller dø, er den harde virkeligheten min.

Lenke til kommentar

En pannekake er på lik størrelse som pannen du bruker.

 

Grunnen til at jeg spurte er at man som vanlig hører litt her og der, forskning på ditt og datt. Var vel mer personlige opplevelser jeg var ute etter.

En fylletur ødelegger så mye som du drikker ... ;)

 

Begynte å trene styrke for enn 5 uker siden. For å gå ned i vekt. Styrke var da det naturligste valget, siden jeg hater virkelig kondisjonstrening. Men den siste uken så har jeg fått noe så innmari vondt på høyre side av hodet når jeg tar i, gjerne de to siste repsa. Det er så ille at jeg ikke klarer å gjøre annet enn å sitte på knærne og holde på hodet, presse hodet sammen. varer som regel 2 minutter, men sitter igjen litt i flere timer etterpå.

Det er ikke alltid det skjer. Men skjer når jeg presser meg skikkelig hardt for å klare de siste to repitisjonene. Skjedd med flere øvelsen, men alle øvelsene har vært overkropp. Og søndagen som var nå, skjedde det når jeg hadde sex. Da skjedde helt på slutten da jeg tok i som mest. Men det var ikke slitsomt for musklene, men fikk veldig høy puls.

Har nettopp blitt fast ansatt og hatt influensa, og vi er underbemannet. Så kan ikke dra til lege nå uten at det får konsekvenser for jobben. (vet godt at et legebesøk er gyldig grunn. men dere vet hvordan det ser ut for andre som bare ser han nye som er "sjuk hele tiden")

Er det noen andre her som har hatt lignende opplevelser?

Edit: kan ikke forskjell på høyre og venstre gitt.

Hvis det er så ille at du ikke klarer å gjøre noe annet så drar du til lege. Alt annet er idioti. Du blir ikke et bedre menneske av å prioritere jobb over helse.

 

En av grunnene til at jeg alltid bruker de sikkerhetsklemmene for å låse vektplatene på plass. Klart, de hjelper ikke så mye om det er X antall kilo helt vertikalt, men de hjelper en del. I alle fall om de er gode.

Husker når jeg var 16 år, meldt meg inn i mitt første treningsstudio, og prøvde benk. Litt for mye vekt etterhvert, uten sikkerhetsklemme og ingen til å spotte = Vektskiver på gulvet, og en veldig flau gutt som ikke trente der på noen dager.

 

Men shit happens, morsom historie bare, og ikke noe mer å tenke på. Flaut der og da, men det går over .

:p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er en snarvei, og snarveier funker ikke. Og de snarveiene som funker kommer med store bivirkninger.

 

Jeg forbeholder meg retten til å være skeptisk :p.

 

edit: @akse

 

Enig der, det så i grunn bare skummelt ut. Man får kanskje illusjonen av å ha fjernet noe en stund, men fett forsvinner jo ikke bare du surrer plastikk rundt huden.

Lenke til kommentar

Hvis det er så ille at du ikke klarer å gjøre noe annet så drar du til lege. Alt annet er idioti. Du blir ikke et bedre menneske av å prioritere jobb over helse.

Det har du nok rett i. Men siden det bare skjer når jeg tar i alt jeg klarer og aldri ellers, så ville jeg høre først om det var andre som har hatt lignende opplevelser.

Endret av Nstin
Lenke til kommentar

Hadde glemt treningstøyet i dag, så da ble det walk of shame ned til Sport1 under senteret i dag for å kjøpe benplagg (bøy og mark funker dårlig i olabukse). Billigste plagg kostet 150,-, neste på lista 350,-. Valget ble da lett for en blakk jævel som nettop har kjøpt leilighet.

 

Eneste problemet var at dette plagget var en tettsittende tights som virkelig blottla rompeballer, og manneballer.

 

Jeg synes oppriktig synd på treningsparteren min som måtte bivåne meg under mark, bøy, div tøyeøvelser, bli spottet av meg i benken, og ha hodet sitt pent plassert mellom beina mine mens han kjørte den mageøvelsen der han løfter beina og jeg dytter de ned. Jeg synes synd på de rundt også.

 

Men meg? Beste treningsplagget jeg noensinne har hatt!

 

Jeg sier bare..:

 

post-156614-0-61235300-1363209942_thumb.gif

 

 

 

 

Jeg tuller ikke! Nevnte tights går akkurat over knærne, så den holder de varme. Vet ikke med dere, men det er noe jeg setter pris på under bøyinga. Ellers er den tettsittende og fin, produserer lite svette, og absolutt ikke noe krøll under bøy og mark! Anbefales for alle mannfolk med lite respekt for seg selv.

 

 

Endret av Bjarnemann
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Just wondering. Hva som er tung trening er jo relativt etter hvor sterk man er. Bruker man mer kcals når man trener 100kg mark til failure enn 50kg til failure, sett at man bruker fem reps i begge tilfeller, men har ulikt styrkenivå? Ja, man flytter mer masse - og det krever energi, men det kan da ikke være så enkelt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...