Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg har selv blitt målt til 3,5% ved Rikshospitalets DEXA-maskin og ;

 

Aldri igjen! Det faktum at man er kronisk trøtt/sliten til tross for at man sover i snitt kanskje 10 timer hver dag var ikke digg, videre var trenings-kvaliteten ikke digg og baserte seg på mental viljestyrke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styrkemessig og?

Der kan det være helt opp i 40%

En hver deff vil redusere styrken , derfor en del av de er boller.

BØS rippa jo før norway open og gikk ned 35kg fett.

Det ga utslag i minus 100kg i alle baseøvelser.

Endret av War
Lenke til kommentar

Tror søvnkvalitet også har mye å si. Kjenner jeg løfter mye bedre etter en god natts søvn.

Ja, det er som du sier Danek at søvnkvalitet spiller en vesentlig rolle, men å maksimere framgang er multifaktoriell og er avhengig av optimal ernæringstatus, psykologiske faktorer som stress, bra og nok søvn og ikke minst ; trenings-kvalitet.

 

Alle disse ovenfor er avhengige av hverandre.

Lenke til kommentar

Tror søvnkvalitet også har mye å si. Kjenner jeg løfter mye bedre etter en god natts søvn.

Hva definerer du som en god natts søvn?

For min del er det 7 timer, ikke mer eller mindre for sover jeg mer eller mindre er jeg ubrukelig den dagen... :hmm:

 

 

Små cowboystrekker har ingenting å si, jeg kan gjerne sove et par timer på dagen/ettermiddagen og det spiller ikke inn. Sjelden jeg gjør det da, men nonetheless...

Lenke til kommentar

Kalorinderskudd er godt.

 

Mer protein og mat som metter mer pr. kalori er vel trikset om du skal unngå å være sulten på kaloriunderskudd.

Spiser endel egg (stekt/omelett) til frokost med grovt rundstykke.

Yogourt/knekkebrød/kyllingsalat til lunsj

Spaghetti/Kylling/poteter/grønnsaker/kyllingkjøttdeig etc e.l. til middag.

Som regel kun 3 måltider. Noe jeg burde legge til, trekke fra, bytte ut på kostholdsfronten?

Drikker noe melk til frokst, ellers farris/saft/vann og avogtil noe lettbrus (pepsi max etc)

Ligger vel på 1500-2200kcal pr dag tror jeg. Men vil likevel bygge noe/litt muskler mens jeg får ned fett%.

Håper på svar :-)

Lenke til kommentar

Faktisk en grei (men som vanlig totalt intetsigende) artikkel på DB i dag fra Esten O. Sæther om ungdoms aktivitetsnivå. Glemte å kopiere linken så dere får finne den selv.

 

Det mest interessante er kommentarene under artikkelen. Det flommer over av folk som sier de sitter gjerne 6-7 timer ved dataen hver dag, trener aldri, spiser ferdigmat og drikker brus i litervis, men som aldri legger på seg.

 

Hvorfor forstår ikke enkelte at det ikke er rett å si at "slank=sunn"? Enkelte kan proppe i seg med alskens usunn mat uten at de legger på seg et gram, men de er jo pill råtne innvendig! Hvorfor kommer dette aldri fram i holdningskampanjene? Og hvorfor går man knallhardt ut etter røkere ved å vise ødelagte lunger og ikke etter de overvektige ved å vise hvor mye fett de har rundt buken?

 

Min oldefar var tynn som ei flis, men levde under depresjonen og var vokst opp med at man burde karre til seg den lille næringen som var. Fett var selvfølgelig den viktigste kilden til energi noe som førte til at han døde som 88-åring; slank og fin, men med verdens tetteste blodårer.

Lenke til kommentar

Spiser endel egg (stekt/omelett) til frokost med grovt rundstykke.

Yogourt/knekkebrød/kyllingsalat til lunsj

Spaghetti/Kylling/poteter/grønnsaker/kyllingkjøttdeig etc e.l. til middag.

Som regel kun 3 måltider. Noe jeg burde legge til, trekke fra, bytte ut på kostholdsfronten?

Drikker noe melk til frokst, ellers farris/saft/vann og avogtil noe lettbrus (pepsi max etc)

Ligger vel på 1500-2200kcal pr dag tror jeg. Men vil likevel bygge noe/litt muskler mens jeg får ned fett%.

Håper på svar :-)

 

Hvis du trener 4-12 ganger i uken(vanskelig å forstå utifra måten du skriver det på) så spiser du:

a) alt for lite til å bygge muskler.

b) alt for lite til å opprettholde livsviktige funksjoner over lengre tid.

 

Det var veldig generelt, men jeg er ganske sikker på at du stemmer gitt at du ikke er 1,42 og veier 44 og kilo.

Så, hva veier du? Hvor høy er du? Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar

Jeg er 179cm 71kg 27 år, trener vel i snitt 8-10 ganger i uken.

 

Har de siste 2-4 ukene klart å bygge en god del muskler (gått fra 5x8 50kg til 5x8 60kg i benk bl.a. og lignende når det kommer til andre kroppsdeler).

Det jeg ikke får til er å (etter min mening) kvitte meg med fett%/overflødig fett, så da lurer jeg på om jeg spiser "feil" produkter etc. Vet jo at kosthold er viktig.

Og jo, jeg spiser ca 1500-2200kcal pr dag ca.

Eksempel på dag:

Frokost: 2-3 egg (stekt/omelett) av og til noe bacon (2 skiver) 1 stk rundstykke (grovt)

Lunsj: Youplait yogourt 1 stk, 2 stk knekkebrød med 2 skiver gulost (av og til en chicken salsa fra mcd)

Middag: Tacomiddag 400g kyllingkjøttdeig med noe mais/salat/tacosaus/rømme/paprika etc (uten "lomper")

Drikke: 1 glass (2-3dl) melk til frokst, ellers saft/vann/farris.

Litt Frukt vedsidenav noen dager eple/pære/druer e.l.

 

edit: godt mulig jeg spiser helt feil, så tilbakemeldinger mottas gjerne. Kan en god del/mye om trening etc, men ikke mye om kosthold etc.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...