Goophy Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Å? Etter kneoperasjonen fikk jeg beskjed av folka på nimi om å ikke gå lengre ned enn 90 grader i knebøy. Kan kanskje ha vært pga. noe annet det. Sikkert pga. skadetypen eller noe. Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Det er akkurat de samme musklene som blir brukt ved bremsing av vekten, så jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan stoppe i ca. 90°. Jeg alltid lært at man skal stoppe der. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 I Smith-maskin tar du ut mange av stabilisatormusklene rundt kneleddet, og dette gir ofte opphav til betennelse i senefestene og generelt smerter i knærne. Så fri stang er å anbafale. Du har minst skaderisisko ved å kjøre knebøyene så djupe som mulig. Tenk over det selv. Du har størst belasting på knærne i det øyeblikket du snur bevegelsen fra å gå nedover til du skyver vekta opp igjen. Kjører du helt ned så "fjærer" kroppen i bunnposisjon, men hvis du stopper tidligere får du en mye større belastning på knærne. Prøv uten vekt, så kjenner du det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Prøvde meg på knebøy for første gang i går faktisk. Tok 110 kg x5, makset ikke. Var nok en del kilo lettere enn med stang, for jeg brukte en slags maskin. Har store sår på hver skulder etter løftingen. Hvor langt ned går du? Det mest gunstige er å gå så langt ned som mulig, så man omtrent har rumpa nedi bakken. Men det er stress for knærne. Forskjell på knebøy og dype knebøy. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Prøvde meg på knebøy for første gang i går faktisk. Tok 110 kg x5, makset ikke. Var nok en del kilo lettere enn med stang, for jeg brukte en slags maskin. Har store sår på hver skulder etter løftingen. Hvor langt ned går du? Det mest gunstige er å gå så langt ned som mulig, så man omtrent har rumpa nedi bakken. Men det er stress for knærne. Forskjell på knebøy og dype knebøy. Det er 2 forskjellige øvelser ja,men dype knebøy er bedre for kne og for muskelbygging. Så egentlig sier det seg selv hvilken øvelse som er den beste. Det lønner seg å ta av noen kg og gå helt ned. Ta heller 10x3 helt ned med 150 kg enn 10x4 halveis ned med 200kg Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Dette her er den mest gunstige måten å ta knebøy på. Hvis noe vil se hvordan riktig teknikk på benkpress med stang og markløft: Benkpress Markløft Endret 15. januar 2005 av HuzZzla Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Det er ikke lurt å kødde med insulinen i kroppen for mye. Bra du har innsikt på feltet. Kom gjerne med argumenter. Fordi insulin er et ekstremt viktig hormon for kroppens velvære. Fordi for mye selvstyring av dette hormonet vil føre til sukkersyke. Fordi dette er litt bagatellisert grunnet alle bodybuildere som doper seg på dette. Mye insulin er ikke farlig(innenfor rimlighetens grenser, kunstig inntak av insulin er noe HELT annet, som ikke burde blandes inn i denne diskusjonen uansett...) Det som fører til sukkersyke er ikke at man spiser mye sukker, men at man legger på seg som følge av sukkerinntaket(noe som ikke er tilfelle etter trening) Endret 15. januar 2005 av j0 Ø. Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Det er akkurat de samme musklene som blir brukt ved bremsing av vekten, så jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan stoppe i ca. 90°. Jeg alltid lært at man skal stoppe der. Du skal helst gå forbi 90 grader da.... Skikkelig styrkeløftknebøy er det som gjelder. Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Det er akkurat de samme musklene som blir brukt ved bremsing av vekten, så jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan stoppe i ca. 90°. Jeg alltid lært at man skal stoppe der. Du skal helst gå forbi 90 grader da.... Skikkelig styrkeløftknebøy er det som gjelder. Skikkelig styrkeløft er lengre en 90 grader, men rumpa treffer ikke bakken, se på videon jeg la ut, det er skikkelig knebøy Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Skikkelig styrkeløft er lengre en 90 grader Bra du bekrefter det jeg sier. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Dagens trening: Nakke/skuldre GOD HELG FOLKENS, idag blir det pils Lenke til kommentar
War Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Hvorfor trener mange splitt De trur de skal trene masse på få muskelgrupper De ender bare opp med å trene 4-6 ganger i uka og 3 dager mellom enkelte muskelgrupper. ueffektivt. Er det utydelig? Jeg lurer på hvorfor noen trener skulder/bryst mandag leg/lår tirsdag armer onsdag rygg torsdag fri fredag mage lørdag osv i sånne prog får man trent en muskelgruppe maks 2 ganger i uka. Hvorfor ikke trene alle muskelgruppene 3 ganger i uka? Endret 16. januar 2005 av War Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvorfor trener mange splittDe trur de skal trene masse på få muskelgrupper De ender bare opp med å trene 4-6 ganger i uka og 3 dager mellom enkelte muskelgrupper. ueffektivt. skjønte ikke helt det du skrev i det innlegget, kunne du skrivi på nytt og formulert litt mer nøyaktig Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 det er mange forskjellige splitter ute og går da Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Hvorfor trener mange splittHvorfor ikke trene alle muskelgruppene 3 ganger i uka? Mange mener at volum er bedre en frekvens.... Endret 16. januar 2005 av j0 Ø. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Tror dere fiske-diett er noe å prøve ut? F.eks. tunfisk på boks med litt gulrot og sitronjuice oppi... Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) j0 Ø.: hva mener du med forskjellen på volum/frekvens ? Jeg vet jo hva volum er for noe, men har aldri hørt frekvens brukt i treningssammenhenger. Endret 16. januar 2005 av T.F.T Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Tror dere fiske-diett er noe å prøve ut?F.eks. tunfisk på boks med litt gulrot og sitronjuice oppi... Ta en boks tunfisk ved siden av middagen elr frokost, eller som et enkelt mellommåltid. Tunfisk i olje er har mest proteiner Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 jeg har fått mer flesk i ansikt etter jeg begynnt å trene Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 GOD HELG FOLKENS, idag blir det pils Droppa pilsa i fordel for treningen jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå