joakimz Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Da kan jeg med stor sikkerhet si at du har jukset ett sted på veien. Dersom du trinnvis jobber deg opp mot den tresiffrede marken skal du ikke ha noe problem med grepet. Det skal komme naturlig og det kommer av seg selv. Nå vet jeg av erfaring at dersom man har dårlig tid og starter tyngre enn det skjelettsystemet har bygget restanse for, da kan man utvikle revner i sene bånd, noe som fører til svekket grep over tid. Ser dette alt for mange ganger og det kalles bare en ting; å trene opp til failure. Skjelettet? You sure about that? For det er ikke jeg. For og ha en ting klart: Med dette grepet slipper dere og tenke på det, i tunge løft! Endret 12. mars 2013 av joakimz 1 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Aldri prøvd kalk btw heller, kansje det hadde hjulpet snip Ser den men ser bare ikke hvorfor man må ta 200+ i marken før man kan begynne med ekstra grep-trening, alle er bygd annerledes og alle har forskjellige behov. Lenke til kommentar
Danek Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Skjelettet? You sure about that? For det er ikke jeg. For og ha en ting klart: Med dette grepet slipper dere og tenke på det, i tunge løft! Det kan skyldes genetisk svakhet også. Visse personer lider større risiko for seneskader og hva mer. Dog for det aller meste har grepet lite å si for det faktum at handa er festet til resten av kroppen bl.a. gjennom skjelletet. Endret 12. mars 2013 av Danek Lenke til kommentar
Danek Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Aldri prøvd kalk btw heller, kansje det hadde hjulpet Ser den men ser bare ikke hvorfor man må ta 200+ i marken før man kan begynne med ekstra grep-trening, alle er bygd annerledes og alle har forskjellige behov. Hva f... Skal du begynne nå igjen? Har sagt til deg flere ganger at greps trening ved "lett" mark tyder på en dypere underliggende feil. Dersom du da retter oppmerksomheten på det ene området "grep" og feiler å se de underliggende problemene er det ikke lenge til du må begynne å rette opp skader på andre områder, og da ikke bare på grepet. Er det virkelig så vanskelig å forstå. Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Rumenske markløft har løftet (pun) grepsstyrken min til et nytt nivå i hvert fall. Kalk, mixed grip og viljestyrke og stanga ligger. Utover det er jeg enig i at grepsstyrken ofte følger en naturlig progresjon i øvelsen. En grillet kylling og 600g poteter er tungt for magen, forøvrig. Lenke til kommentar
Danek Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Yes, Anaio. Det gjelder å samtidig variere øvelsene. Godt initiativ! Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Jeg kjører stort sett hook grip på lettere løft og føler det har hjulpet en del på grepsstyrken min. Nå skal det sies at tomlene mine er ganske fucked etter 5x10 på 80kg med hook grip i dag. Rumenske markløft har løftet (pun) grepsstyrken min til et nytt nivå i hvert fall. Kalk, mixed grip og viljestyrke og stanga ligger. Utover det er jeg enig i at grepsstyrken ofte følger en naturlig progresjon i øvelsen. En grillet kylling og 600g poteter er tungt for magen, forøvrig. That's liek 5% av BW-en din. Lenke til kommentar
Danek Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Rumenske markløft er godt i den forstand (for grepet) at man aldri slipper stanga i gølvet, dog kun holder den gjennom hele bevegelsen. Ved bevegelsens fullførelse oppnår man en maksimal belastning på ytterpunktene, i dette tilfellet fingeren. Ideelt for grepet, det. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Bah, trening nå eller i morgen tidlig i 6-tiden? Passer bedre med dusjing og sånt om morgenen før arbeid, men 6 er tiiiidlig... Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Snap Det underliggende problemet er at jeg har kjørt det samme mixedgrepet for lenge og utviklet mer grep-styrke i venstrehånden. Hva hadde din løsning vært? Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Patrick: GOGO! Tenk så god følelse du får etterpå! Primer4: Å gå ned i vekt, alternere grepet og øke derifra. Telefonen vil ikke multisitere, meh. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Trene skal jeg uansett. Enten må jeg dusje nå og kun vaske håret i morgen tidlig (sovehår everywhere!) eller så kan jeg dusje fullt og uhemmet i morgen tidlig. Gah, trening er vanskelig, assa! Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Jeg ser på meg selv som helt OK da det kommer til styrke, men i dette øyeblikk så ble jeg slått av et glass Eldorado Tomatpure, jeg fikk det ikke opp! Jeg lo ironisk for meg selv imens jeg satte den tilbake i kjøleskapet Endret 12. mars 2013 av Kjetil_90 2 Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Trene skal jeg uansett. Enten må jeg dusje nå og kun vaske håret i morgen tidlig (sovehår everywhere!) eller så kan jeg dusje fullt og uhemmet i morgen tidlig. Gah, trening er vanskelig, assa! Fullt og uhemmet i morgen! God start på dagen å ta en dusj Lenke til kommentar
mushi Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Bah, trening nå eller i morgen tidlig i 6-tiden? Passer bedre med dusjing og sånt om morgenen før arbeid, men 6 er tiiiidlig... Digg å trene tidlig. Trener alltid før skolen om jeg har muligheten, men kl seks er litt i overkant Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Bah, trening nå eller i morgen tidlig i 6-tiden? Passer bedre med dusjing og sånt om morgenen før arbeid, men 6 er tiiiidlig... lurer på det samme. Må man ete noe før man trener hvis man trener så å si en halv time etter at en står opp? hvis jeg trener tidlig ødelegger det jo matrytmen , men har det mye å si hvis jeg tar et avbrekk fra å aldri spise noe før 9.45 en gang? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Jo tidligere jo bedre! Dessuten føles det bedre å starte dagen nyvasket og utpeiset. Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Du kan fint trene på tom mage. Jeg spiser frokost i ett-tiden Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Når jeg trener om morgenen kan det hende jeg hiver innpå en halv brødskive og noen slurker vann, ikke mer ellers risikerer du sting. Vanligvis trener jeg på tom mage om morgenen. Lenke til kommentar
Danek Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Det underliggende problemet er at jeg har kjørt det samme mixedgrepet for lenge og utviklet mer grep-styrke i venstrehånden. Hva hadde din løsning vært? Kanskje bruke andre hånda, hvem vet. Hvorfor spør du meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå