Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glad for at det er så godt som ingen jenter der jeg trener nå, slipper den distraheringen :p

 

For all del, jeg er bare glad for at jeg har noe fint å se på mellom settene, men jeg tenker at jentene gjør det for å vise de andre jentene at de har bedre ass, ikke guttene.

Lenke til kommentar

Til dere jenter.Når dere pakker rumpa deres inn i glanspapir i form av tights og vifter rundt med en bakende som er rund og formfull som en fersken etter gjentatte økter med både bøy og glute-bridge, da må dere vel med vilje vite at dere får noen kåte blikk og ti?

 

Ja. Jeg liker validering, jeg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ja. Jeg liker validering, jeg.

 

Håper det gjelder resten av jentene jeg diskretglaner på og.

 

Jeg greier ikke pendlay rows, sliter så ufattelig med teknikken. I tilleg til at undersiden av høyrearmen min hater den.

Hvor mye mer får du ut av pendlay rows i forhold til vanlig foroverbøyd roing?

Lenke til kommentar

Så lenge de ikke kommer bort for å påpeke det er jeg likeglad. :p Fortsatt traumer etter sist!

Ikke engang på en diskre måte? "Halla, du må ha trent endel hip thrusts!" eller "Taru i beinpress da?"

 

Har aldri smalltalket med ei jente på noe som helst treningsenter btw :p (men så trener de somregel i feil ende av gym1 og da)

 

Men merker det blir automatisk endel smalltalking med de andre gutta som trener noenlunde likt som meg. (spesielt om man går imellom hverandre i bøy og retter på teknikk på hverandre osv. eller noen spør om man kan anbefale en øvelse som er godt for det og det osv.)

 

Edit:

^Det er nok ikke ufattelig mye. Selv om det er forsket på at det er den som gir best utbytte (visstnok).

Bedre enn enhands roing? kilder?

 

Tar selv mer kg og fler reps med striktere teknikk i enhands roing, mye pga det er snillere på korsryggen og man har håndleddet i en (for meg) mer komfertabel vinkel.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Hver gang jeg leser dette forumet kjenner jeg det brygger på litt ekstra inspirasjon. Må si det enda er godt at vi har et treningsforum :)

 

Vurderer å gå for nakke i dag og tenker å ta markløft i samband med shrugs, eventuelt supersette det tett opp mot hverandre uten stopp.

Lenke til kommentar

Bedre enn enhands roing? kilder?

 

Tar selv mer kg og fler reps med striktere teknikk i enhands roing, mye pga det er snillere på korsryggen og man har håndleddet i en (for meg) mer komfertabel vinkel.

 

Snakk om roing med stang her.

 

Ty AnewZ.

 

EDIT: Eller så misforstå jeg primer.

Endret av Muffinss
Lenke til kommentar

Primer4: Det var noe jeg leste/hørte en gang når jeg skulle lære meg øvelsen. Finner den ikke igjen nå, så godt mulig det ikke stemmer også :)

 

Hvordan tar du mer kilo i enhandsroing? Hørtes merkelig ut.

 

Det kan godt hende, men da er det noe man gjør sånn på ettermiddagen når man kan legge av litt ekstra tid mellom øktene. Enhandsroing gjøres vel da i samband med at man bruker ryggbevegelse til å fullføre repetisjonen, kan ikke se det for meg på noen annen måte.

Lenke til kommentar

Når man begynner bli matt så bruker jeg selv litt hofte og rygg på og få opp vekten for så og holde igjen med rygg/biceps på vei ned i 1håndsroing, (Typisk 3-4 siste reps på 2-3 set)

 

Mens om man gjør det i stangroing så kommer all ekstra belastning på korsryggen og vips er du ute av muscleville og rett inn i snap-city.

Lenke til kommentar

Mer kg tilsammen da

Kjører relativt effortlessy og strickte 15reppere med 32,5kg i enhands men skulle jeg prøvd og ta 15 reps med 65 i vanlig stangroing hadde teknikken bare sklidd ut til tull etter 7-8 reps.

 

Det gjelder å ikke bite mer enn det man klarer å tygge unna, ikke sant. Da er det bedre å holde øvelsen til en typ 4-5 reps, kanskje da også med tyngre vekter, så lenge en holder riktig form helt inn til mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...