Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Har endel dårlige vaner, merker at de forsvinner delvis når jeg konsentrerer meg om de men med engang jeg er slår på auto-pilot så er de der, skal følge opp med film etter neste bøydag og prøve å fokusere mer på teknikk.

 

Eneste jeg er fornøyd med teknikkmessing er at jeg ikke vinglet så mye som vanlig med knærne. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faen proteiner er alt jeg tenker på. Nytt spørsmål;

Hvordan er kvalitet på whey protein (biologisk verdi) sammenlignet med feks egg? Kan jeg eksempelvis ha 50% av mitt daglige proteininntak dekket av proteinpulver? Er drittlei av å hele tiden måtte drikke melk og spise kylling, ser etter en mere behagligere løsning.

Du får i deg andre ting gjennom kylling, melk og egg også, men bortsett fra det er det vel null stress. :)

Lenke til kommentar

Faen proteiner er alt jeg tenker på. Nytt spørsmål;

Hvordan er kvalitet på whey protein (biologisk verdi) sammenlignet med feks egg? Kan jeg eksempelvis ha 50% av mitt daglige proteininntak dekket av proteinpulver? Er drittlei av å hele tiden måtte drikke melk og spise kylling, ser etter en mere behagligere løsning.

 

Kylling er slitsomt, men melk? Det går ned som vann. 4 liter dagen. Drikker du h-melk? Det er bra for øke kalorimengde i kostholdet, hvis ikke så kan du drikke skummet melk.

Lenke til kommentar

Eggehvite er "gullstandarden" innenfor kjemisk score da den er "så og si" identisk med kroppens egen protein-struktur. (Og av denne grunn er det vannvittig mange "bodybuildere" som pælmer eggeplommen da den inneholder "for mye fett" uten å vite at eggeplommen er den mest proteinrike delen (hvite inneholder store mengder væske) i tillegg inneholder plommen "fremmere" som øker biotilgjengligheten (dvs utnyttelsegraden) ved denaturering av egg (varmebehandling)

 

Whey/myse er også et ypperlig proteinkilde (Spesielt melk) i bachelor oppgaven som jeg skriver om as we speak er det store indikasjoner på at myse er det mest insulingene aminosyren vi har og dets store innehold av leucin ser ut til å være den største aktivatoren til muskulær proteinsyntese så melkeprodukter kan være et glimrende alternativ føre treningen. (7-10 gram protein fra høykvalitet-protein som da melk hvor leucin-innholdet er på ish 1,5-1,8g ser ut til å aktivere maks muskulær proteinsyntese)

 

(Noe litteratur indikerer nå på 20gram og da ca. 3,5 g leucin men dette er kunnskap som jeg håper å kunne vite mer om de kommende ukene)

 

Til slutt så må jeg nevne at folk ser ut til å "glemme" at korn, belgvekster etc også inneholder proteiner og ved en riktig makro-næringsetting i mat så vil man nå et "optimalt kjemisk score".

Lenke til kommentar

Nå er jeg usikker på hva du mener men jeg gjetter meg til at du tenker på kolostrum; altså råmelk?

 

Både mennesker og pattedyr og i dette tilfellet kua har et endret makronæring-setting som tilpasser seg ungene/kalvene - kolostrum har for meg vidt bekjent samme aminosyre-profil og om jeg husker rett så inneholder både morsmelk samt kolostrum et høyere innhold av protein samt laktose. (melkesukker)

 

Så om noe så er det vel mer energirikt.(I tillegg til melkefettet)

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Nå er jeg usikker på hva du mener men jeg gjetter meg til at du tenker på kolostrum; altså råmelk?

 

Både mennesker og pattedyr og i dette tilfellet kua har et endret makronæring-setting som tilpasser seg ungene/kalvene - kolostrum har for meg vidt bekjent samme aminosyre-profil og om jeg husker rett så inneholder både morsmelk samt kolostrum et høyere innhold av protein samt laktose. (melkesukker)

 

Så om noe så er det vel mer energirikt.(I tillegg til melkefettet)

Ikke råmelk. Kalvegodt er et produkt fra Felleskjøpet for nettopp kalver som substitutt for melk fra kyr. Rett og slett en gainer for kyr :p

 

 

Lenke til kommentar

Ikke råmelk. Kalvegodt er et produkt fra Felleskjøpet for nettopp kalver som substitutt for melk fra kyr. Rett og slett en gainer for kyr :p

Ahh, takk for informasjonen - pappa jobber jo på Felleskjøpet så er det nå jeg skal ringe han og høre om råd? :D

 

Uten å vite noe mer om kalvegodt enn det så ville jeg spekulert i om det inneholder pre-hormoner som er biologisk aktive i kyr (for å maksimere vekst) så er spørsmålet om det fungerer på mennesker, om det i det hele tatt inneholder noe eller lignende. Men hadde ikke forundret meg (spekulerer) at det kan i utgangspunktet fungere som menneskeføde, dog så finner jeg det noe sært men hvem er jeg til å snakke som hiver i meg en hel boks med cottage cheese med havregryn før trening?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...