Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg synes egentlig vi kan sette en strek for diskusjonen, jeg. Vi kan bli enige om å være uenige, og legge diskusjonen død som de voksne menneskene vi er.

 

Noen som har noen artige gym-moments fra siste treningsuka? Hørt på en latterlig PT uttale seg? Noen som har fått nye kjekke perser i det siste?

Litt kjekt å snakke litt om sånt av og til også! :)

Jeg drar stadig mer i markløft. 145kg nå på onsdag. Satser på 150kg til i morgen...
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en kar på senteret som driver med noe jeg tenker på som intervaller eller crossfit. Nærmer seg nok 50 og løfter ganske imponerende så det sagt. Så han kjørte 100 kg knebøy x5 og nærmest ATG.

 

Men nå driver han bare å løper frem og tilbake mellom knebøyracket, benkpressen, og gjør så noen hanteløvelser. Kjører 5 reps knebøy med x antall kilo med stygg teknikk, så er det rett over på benkpressen med like stygg teknikk, og gjør så noen reps med hantler i ekstremt tempo.

 

Han tar jo fader meg opp alle apparatene. Imens han holdt på med hantler så gikk jeg bort til knebøyracket, men hørte da plutselig en stemme som sa høylydt: "Den bruker jeg!". Så da på han, og der sto han og curlet med hantler. Tenkte inni meg "Er det kødd!?", og gikk ut av styrkerommet. Var der heldigvi en stund før han, så hadde gjort ferdig økta mi.

Neste gang så gir jeg blanke faen i hva han sier. Kjepphøy idiot. Sett han kjefte på en del andre der også, så er ingen fan av verken måten han trener på, eller måten han oppfører seg på.

Lenke til kommentar

Han tar jo fader meg opp alle apparatene. Imens han holdt på med hantler så gikk jeg bort til knebøyracket, men hørte da plutselig en stemme som sa høylydt: "Den bruker jeg!". Så da på han, og der sto han og curlet med hantler. Tenkte inni meg "Er det kødd!?", og gikk ut av styrkerommet. Var der heldigvi en stund før han, så hadde gjort ferdig økta mi.

Neste gang så gir jeg blanke faen i hva han sier. Kjepphøy idiot. Sett han kjefte på en del andre der også, så er ingen fan av verken måten han trener på, eller måten han oppfører seg på.

Hadde nok taklet det som en playa og smakkett han rett ned selv ja. 100 Er ikke mye om du har trent litt uansett alder, greit trente 50-åringer skal ha noen reps på 200 inne.

Lenke til kommentar

Hva legger du i det, tillater jeg meg å spørre?

Ikke verre at brukerne her inne kritiserer alt som beveger på seg for tiden, jeg fatter ikke dette behovet med å tilfredsstille sitt eget ego ; fra Bechham til Jørgen Foss, alle er det noe galt med og det er ikke en ting som ikke er godt nok.

 

Nå beskylder Aksne meg for samfunnets eliitisme og med forbehold at jeg tolker det riktig så er det ikke positivt ment, og der ser man baksiden av å prøve å være hjelpsom, selv det får jeg kritikk for nå registerer jeg ; Ja, jeg studerer et relevant utdannelse, men uavhengig av åssen jeg formulerer meg så vil jeg alltid bli stemplet som arrogant av flesteparten her; fordi tankegangen ser ut til å være " Jeg lager mat på kjøkkenet hver dag, ernæring? AHH, ikke kom til meg og si at jeg har tatt feil!"

 

Tro det eller ei, men hensiktene mine har som regel vært gode, men som sagt : Enkelte personer og ikke bare meg faller igjennom to stoler. En medisinsk utdannelse sier du? "Herr Dukien du er jammen meg arrogant samtidig som jeg ikke tror på deg."

 

Dette forumet har sport totalt av og er på et sidespor som gagner ingen; Alle her bør ha et åpent syn og tenke at "din virkelighet er ikke min virkelighet" og det innebærer at av og til bør man egentlig "hold your horses" og bare si "sorry, for tonen min"

Å beklage seg blir sett på som en svakhet når det i flesteparten av situasjonene er en styrke og de fleste bør tenke seg to ganger av og til; inkludert meg.

Endret av Dukien
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Snakket med en slektning i dag som sluttet å røyke for noen år siden, han er 56. I flere år har han gått tur og kommet i såpass god form at han rett og slett ikke blir sliten av å gå tur dersom det ikke er sterk, sterk motvind. Dette syntes han var kjedelig og ville jo føle at han ble litt sliten når han gikk.

 

Jeg spurte om han hadde noen problemer med knærne eller hofta. Neida, det hadde han ikke, beina var i helt fin form. Jeg foreslo at han kunne begynne å løpe, det ville gi han den "matchingen" han savnet samt at han ville komme i ennå bedre form!

 

Samtalen gikk som følger:

"Løpe? Nei... det kan jeg ikke..."

"Hvorfor ikke? Du har jo ikke problemer med beina eller noe sånt."

"Nei, men det blir kanskje litt for mye..."

"Mener du at det blir for tungt?"

"Nei.. men... jeg kan jo ikke løpe, jeg..."

"Hvorfor ikke?!"

"Jeg kan jo ikke begynne å løpe..."

 

FORBANNA OLDINGER SOM SITTER OG SUTTER PÅ KAMFERDROPS MENS DE VENTER PÅ AT MANNEN MED LJÅEN KOMMER OG TAR DEM!!!!

 

Å bli eldre er obligatorisk, å bli gammel er valgfritt!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Enig, av og til føler man at man på trå veldig varsomt i tråden her.

 

Når det er sagt er jeg enig i alt det du sier men man må jo få lov til å kritisere Beckham og Jørgen Foss litt da? (Bittelitt?)

 

 

 

Edit:

Noen perser på dere?

10*130 og 12*125 i mark er de to siste persene jeg er litt fornøyd med.

Også 10*115 i bøy imorra da.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Forsåvidt enig med deg, men så det er sagt ser ikke jeg på deg som arrogant. Jeg synes du kommer med mye god informasjon og har lært mye av deg (av det jeg har giddet lese). Akkurat det med å kritisere Jørgen Foss (ikke hans personlighet, men sine meninger) synes jeg er helt greit. Det må gå an å diskutere slike utsagn.

 


 

Nye perser har det også blitt: 82+45kg x 1 i dips

Sterkt! Du nærmer deg Pijus som var aktiv her for en stund siden. Ung og litt for sterk i dips. 82+50kg x2 i dips.

 


Jeg har aldri prøvd sumomark. Er det mer krevende eller ca tilsvarende teknikk i forhold til vanlig markløft? Har lurt på å prøve meg på det, se hvordan det føles i forhold til vanlig mark.

Lenke til kommentar

Føles muligens litt tyngre ut de første gangene (Mye pga. det går saktere i bunn (men til gjengjeld kjappere mot lockout))

 

Ellers så synes jeg det er mye lettere å holde ryggen strak noe som gjør at jeg kan løfte tyngre for flere reps sånn at jeg igjen får bedre gainz.

Lenke til kommentar

Vel... For å få aktivitet i tråden så virker det om provokasjoner er det som må til.

Vær sikker på at det blir stilt igjen i morra...

 

Jeg posta for en stund siden et utdrag fra en artikkel om laktat og mekanismer rundt dette. KUN Kevlar svarte på denne mens resten diskuterte overtrening på bulk. Var mye mer morsomt når Storken, HValder, og en annen jeg ikke husker nicket på i farta deltok. Da ble ihvertfall svar gitt på alt som ble posta.

 

Nå er det lite annet som diskuteres enn strikt teknikk og faren for skader. CT Fletcher har faen meg rett.

 

All you couchsittin beerdrinking overtrained motherfuckers. SNAP CITY is your home!

Lenke til kommentar

Bare vent til proteintripen er over. Da blir det andre boller her i tråden.

 

Er en kar på senteret som driver med noe jeg tenker på som intervaller eller crossfit. Nærmer seg nok 50 og løfter ganske imponerende så det sagt. Så han kjørte 100 kg knebøy x5 og nærmest ATG.

 

Men nå driver han bare å løper frem og tilbake mellom knebøyracket, benkpressen, og gjør så noen hanteløvelser. Kjører 5 reps knebøy med x antall kilo med stygg teknikk, så er det rett over på benkpressen med like stygg teknikk, og gjør så noen reps med hantler i ekstremt tempo.

 

Han tar jo fader meg opp alle apparatene. Imens han holdt på med hantler så gikk jeg bort til knebøyracket, men hørte da plutselig en stemme som sa høylydt: "Den bruker jeg!". Så da på han, og der sto han og curlet med hantler. Tenkte inni meg "Er det kødd!?", og gikk ut av styrkerommet. Var der heldigvi en stund før han, så hadde gjort ferdig økta mi.

Neste gang så gir jeg blanke faen i hva han sier. Kjepphøy idiot. Sett han kjefte på en del andre der også, så er ingen fan av verken måten han trener på, eller måten han oppfører seg på.

 

"Unnskyld, jeg synes det ser ut som du curler," ville jeg sagt og tatt knebøystativet, ved mindre han er myestørre enn meg, så klart.

Lenke til kommentar

Ja, har hørt at det er litt snillere mot korsryggen. Det vil jo si at jeg tør legge på mer vekt. Er det såpass vanskelig teknikk at jeg bør lese meg opp litt først, eller er det såpass likt at det er bare å kjøre på? (Klart litt lavt i vekt så jeg skjønner hva jeg gjør på i begynnelsen)

 

Var mye mer morsomt når Storken, HValder, og en annen jeg ikke husker nicket på i farta deltok. Da ble ihvertfall svar gitt på alt som ble posta.

 

Savner Storken, ja.

Lenke til kommentar

For å hjelpe til med det positive innimellom diskusjonene kan jeg nevne at jeg idag målte 109/110 kg på vekta! Så lite har jeg ikke veid på ca 1,5 år, så dette er kos. Blitt noen kg, fra min topp på 127 /128 kg i høst! :D

 

Satser på å nå 95 før høsten, og under 90 før jul. Krever mye, men da tror jeg at jeg skal ha en fin prosent å bygge på. 187 cm over bakken, og har litt muskler, selv om jeg fortsatt vil kalle meg svak. Usikker på hvor langt ned jeg må for å bli litt markert, men det får jeg se når jeg runder 90 kg.

 

Sommerform 2014 here I come!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg føler at kritikken mot enkelte her inne til tider er ørlite granne overdrevet. Ja, det kan nå og da være litt amper stemning og enkelte nye blir gjerne møtt med "Do you even lift" og andre floskler og tautologier. Det er selvfølgelig ikke bra, men det er likevel forståelig når det for n'te gang blir spurt om hvordan man får sixpack og hvor god form man blir i på en måned. Det skal også nevnes at en del av de faste medlemmene kan være skyldige i det samme, nettopp å spørre/kverulere om det samme om og om igjen (smak på pulver og den fordømte H-melka).

 

Selv merker jeg ikke så mye til det da jeg tilhører den andre "grupperingen" (som vel egentlig kun består av...vel, meg :( ), men det dumper nå og da meldinger i innboksen min om banale treningsprogram og valg av sko. Jeg irriterer meg ikke over det i det hele tatt siden det ikke er så ofte, men det er forståelig at man blir lei.

 

Ja, enkelte kan kanskje utvise litt vel ekstreme meninger angående overvektige, men det er ikke majoritetens syn. Angående Jørgen Foss, han blir ikke kritisert pga. sin vekt og fysiske tilstand, men heller pga. hans meninger som ganske mange her er uenige med. Hva annet forventer du? Hva er sjansen for at et forum befolket av folk som ligger på alt fra 5 til 10 treningsøkter i uken og som kan være fanatiske med tanke på kosthold skal si seg enig med verdensbildet til en mann som er sykelig overvektig?

 

Nye medlemmer bør behandles med respekt og flere burdes inviteres til å ta del i denne tråden. Vi er kun en håndfull medlemmer som henger her og Gud vet at DST kunne trengt litt mer påfyll!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kan være vanskelig for nybegynnere å "etablere" seg ja, men selv så skjønner jeg ofte hvorfor nye brukere (på denne delen av forumet, og nye generelt) får litt ris. Vi har et lass med sticky-tråder. Om pulver, om treningsprogrammer for nybegynnere, om øvelser, også videre. Men disse blir jo ikke lest!

Det kommer da gjengangere av spørsmål som du lett kunne fått svar på om man leser sticky-tråder.

 

Hyggelig når nye folk kommer innom, men går jo an å lese seg opp litt eller orientere seg om sticky's som fins i treningskategoriene, før man spør et spørsmål som har blitt stilt 147 ganger før.

 

Men hvis det skjer syns jeg folk her burde være litt mer vennlig og behjelpelige, og heller veilede brukeren. Gi link til tråder her eller informasjon istedenfor å komme med "Dette spørsmålet har blitt stilt alt for mange ganger før. GOOGLE IT!".

 

Nye brukere føler seg ikke velkomne, og slutter kanskje dermed å være innom denne delen. Da blir det den gamle, sure gjengen som blir sittende igjen uten noe mer å prate om.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Sendte for et par uker siden inn skriftlig klage på en PT på treningssenteret etter å ha observert direkte uforsvarlig bortlæring av knebøy. Knevandringen var helt ekstrem, kneskålene TRAFF hverandre på vei opp (smal beinstilling og!). Knapt nok kvartbøy og belastningen var så høy at kunden "skalv" i beina og krummet ryggen bare ved å ha vektstanga på. Mens kunden holdt på med dette stod PT'en og så ut vinduet... På trening i går kommer fitta bort til meg for å påpeke at jeg hadde begått et kontraktsbrudd: Jeg gikk nemlig med en t-skjorte som reklamerte for et konkurrerende treningssenter. Vi snakker her om en svart t-skjorte med en link til coachens nettsted (trener to steder, if anyone is wondering) og #hardworkpaysoff under nettaddressen. Fikk tilbud om en med deres logo. Takket nei, quite mirin her, og fikk beskjed om at dersom det skjedde igjen skulle hun inndra medlemskortet. Bitch.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Angående Jørgen Foss, han blir ikke kritisert pga. sin vekt og fysiske tilstand, men heller pga. hans meninger som ganske mange her er uenige med. Hva annet forventer du? Hva er sjansen for at et forum befolket av folk som ligger på alt fra 5 til 10 treningsøkter i uken og som kan være fanatiske med tanke på kosthold skal si seg enig med verdensbildet til en mann som er sykelig overvektig?

Jørgen Foss kan komme mye rart, selv om han kan ha noen poenger av og til. Når det gjelder verdensbildet her, vil jeg nok dessverre si at sunnhet ikke står høyest her. Noe som etter min mening burde vært det viktigste med trening.

 

Nye medlemmer bør behandles med respekt og flere burdes inviteres til å ta del i denne tråden. Vi er kun en håndfull medlemmer som henger her og Gud vet at DST kunne trengt litt mer påfyll!

Absolutt. Jeg savner folk som kommer med mer treningstips generelt, og folk som har mer peiling om fyrsoligi og trening med fokus rundt helse. Trening er langt mer enn proteinpulver og "maksing" i benk og dead lift. Jeg tror nok andre "treningstyper" flykter fra denne tråden.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...