Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Mulig du føler at din "status" i tråden gjør at du er hevet over reglene som måtte gjelde for normale folk, men å antyde at en annen bruker liksom ikke har "rett" til å poste i en tråd er altså ikke greit. Jeg foreslår derfor at du prøver å diskutere noenlunde saklig, eller holder kjeft. Legg fra deg hersketeknikken.

Ta DU å legg fra deg hersketeknikken...

Vedkommende troller jo åpenbart, selv jeg som bruker briller klarer å se det...

 

edit: Jeg holder kjeft når jeg deltar i DST, jeg skriver... Min "status", om det er noe sånt her er vel ikke den høyeste? Jeg foreslår også at om du på vegne av forumet har noe å si meg så tar du det på pm?

Endret av Doofenschmitz
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva gjør du egentlig i denne tråden, DO YOU EVEN LIFT?

Driver med varierende trening for å bedre helsa og få mer overskudd. Blant annet styrketrening to ganger i uka.

 

.

Vedkommende troller jo åpenbart, selv jeg som bruker briller klarer å se det...

Noen optikere er bedre enn andre.

Endret av RattleBattle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem har rakket ned på overvektige? Poenget var vel heller at det er trist at overvekt er blitt så ordinært at det faktisk er lønnsomt å åpne en klessbutikk kun for overvektige og at folk er tilfredse med å være det.

Dersom ditt "folk er tilfredse med å være det" er ment å henge sammen med første biten i innlegget, så er altså ikke det at noen velger å kjøpe klær på dressmann et tegn på at de er "tilfreds" med å være overvektig, det er bare det at man strengt tatt trenger klær som faktisk sitter, selv om man ikke er fornøyd med å være overvektig.

 

Man kan altså ha to ting i hodet på en gang: Være misfornøyd med (og prøve å gjøre noe med) at man er overvektig, men samtidig jobbe for at overvektige faktisk skal behandles med respekt og ikke defineres ut fra overvekten. (eller gjøre andre ting som folk her jevnt over latterliggjør med et "ja men skjerp deg, da, og hold og forbli anonym fram til du har fikset livet ditt").

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det kan du mene, men superenkel forskning viser sannsynligvis at resultatet fra IQ-tester på folk på "deffer'n" og de som vandrer mellom proteinpulverbøttene er lavere enn ellers i samfunnet.

 

Det er bare sprøyt. Hvis ikke skal du få lov til å finne en kilde.

 

Men sånn ellers da, hva driver folk med på søndager for tiden?

 

Søndag er vanligvis hviledag, men i dag ble det beinhard trening.

 

Dersom ditt "folk er tilfredse med å være det" er ment å henge sammen med første biten i innlegget, så er altså ikke det at noen velger å kjøpe klær på dressmann et tegn på at de er "tilfreds" med å være overvektig, det er bare det at man strengt tatt trenger klær som faktisk sitter, selv om man ikke er fornøyd med å være overvektig.

 

Man kan altså ha to ting i hodet på en gang: Være misfornøyd med (og prøve å gjøre noe med) at man er overvektig, men samtidig jobbe for at overvektige faktisk skal behandles med respekt og ikke defineres ut fra overvekten. (eller gjøre andre ting som folk her jevnt over latterliggjør med et "ja men skjerp deg, da, og hold og forbli anonym fram til du har fikset livet ditt").

 

Stråmann.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Feel the love.

 

Jeg er enig i at man skal være grei og snill. En god regel som mange lærer som barn, er at man ikke skal si noe til noen på internett som man ikke ville sagt ansikt til ansikt. Når det gjelder nybegynnere, så kan man la være å svare hvis man ikke kan svare pent. Jeg forbeholder meg dog retten til å bli litt provosert på vegne av oss alle når vi blir kalt for brødhuer.

 

Jeg er også enig i at herr Doofenschmitz kan være bråkjekk, men til gjengjeld har mange i tråden vært ufortjent kvasse mot ham også de gangene han ikke har sagt noe galt. Den som er uten synd kan kaste den første steinen.

 

Og angående den nest siste setningen: Jeg kalte ikke herr Brun for en stråmann, men innlegget hans.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som en relevant innskytelse vil jeg legge til at det ikke er så lett å være nybegynner her i tråden. Herr Brun har et poeng når han peker på hvordan vi for mange oppfattes som "DST-klubben".

 

Det kan være, men jeg står på mitt og sier som jeg alltid har sagt. Det bør gå an å kreve et visst nivå før folk kommer her og spør, å ha lest, akseptert og forstått nybegynnertrådens betingelser bør være et minimumskrav etter min mening. De fleste av spørsmålene som er av et litt lavt nivå går fint an å finne ut av ved å besøke den fine nettisden google.no.

 

Jeg er enig i at det går an å gi anstendige svar i ny og ne, men folk må da forstå at vi blir litt irriterte når vi igjen og igjen og igjen og igjen får spørsmål om å fikse kosholdsplan og treningsprogram for folk helt gratis, om sixpack og bicepstrening og lignende.

Som sagt, det bør gå an å kreve at folk har lest seg litt opp før de spør...

 

 

Edit: det kom sikkert svært dårlig frem i innlegget mitt, men jeg er selvfølgelig helt enig med deg. :)

Endret av Diskutant
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan være, men jeg står på mitt og sier som jeg alltid har sagt. Det bør gå an å kreve et visst nivå før folk kommer her og spør, å ha lest, akseptert og forstått nybegynnertrådens betingelser bør være et minimumskrav etter min mening. De fleste av spørsmålene som er av et litt lavt nivå går fint an å finne ut av ved å besøke den fine nettisden google.no.

 

Her er jeg helt enig. Man kan jo f. eks linke til nybegynnertråden (note to self, too) eller lignende artikler. Jeg blir like frustrert selv hver gang noen ber om et ferdig opplegg, treningsopplegg med detaljert kostholdsplan og gudene vet hva - men da kan man like gjerne ignorere slike henvendelser i akkurat denne tråden, fremfor å angripe (hentyder ikke til at du gjør det altså, men på generelt grunnlag). Personangrep og hersketeknikker kommer ofte frem når det er kjerringstemning her (skyt meg, men det er kjerringoppførsel her til tider), og det mener jeg man kan holde seg for god til uansett (another note to self).

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig vi kan sette en strek for diskusjonen, jeg. Vi kan bli enige om å være uenige, og legge diskusjonen død som de voksne menneskene vi er.

 

Noen som har noen artige gym-moments fra siste treningsuka? Hørt på en latterlig PT uttale seg? Noen som har fått nye kjekke perser i det siste?

Litt kjekt å snakke litt om sånt av og til også! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...