Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

På grensen til kverulering det der men om jeg stokker litt annerledes om på ordene forstår du kanskje poenget mitt.

 

Mente at det ikke kan ødelegge så jævlig for framgangen når andre har økt på PSFM.

 

 

Edit:

ser du ut sånn som dette og har lyst til å deffe litt ser jeg ikke noe problem (fant random bilde på google)

rh8w01.jpg

 

 

Mens er du mer hær:

 

jonas_alaska_if__11945601x1.jpg

 

 

Blir deffing tilbakestående.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rakker ikke ned på noen her. Liker å trene selv og holde meg i form, men forsøker å gjøre det uten å rakke ned på overvektige. Skjønner ikke poenget med det, folk her burde ha mer selvtillit enn å måtte rakke ned på overvektige for å framheve seg selv?

 

Hvem har rakket ned på overvektige? Poenget var vel heller at det er trist at overvekt er blitt så ordinært at det faktisk er lønnsomt å åpne en klessbutikk kun for overvektige og at folk er tilfredse med å være det.

 

Uansett er det et særdeles dårlig trekk å kalle folk på treningssentre for brødhuer i ditt første innlegg (som jeg har sett) i denne tråden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Rakker ikke ned på noen her. Liker å trene selv og holde meg i form, men forsøker å gjøre det uten å rakke ned på overvektige. Skjønner ikke poenget med det, folk her burde ha mer selvtillit enn å måtte rakke ned på overvektige for å framheve seg selv?

Dikkedikkedikkedikk, seeeee her har vi en som er så mye bedre ann aaaalle andre. Her, ta en kjeks siden du er så flink. Dulledulledulledulledull... :mrgreen:

 

Nå er jeg ferdig å gjøre narr av deg, så nå kan jeg spørre noen seriøse spørsmål.

Syns du det er ok at flere og flere skal pålegge oss andre ansvar for deres liv?

Syns du det er ok at flere og flere skal blir sykelig overvektige?

Syns du det er ok at flere og flere dør av hjherteproblemer grunnet overvekt?

Syns du det er ok at flere og flere barn og unge utvikler livsstilsykdommer grunnet overvekt?

Syns du det er ok at flere og flere føler seg uvel med egen kropp fordi de er overvektige?

o.s.v...

 

Det jeg så på plakaten var IKKE noe jeg syns var morsomt. Jeg synes det er drøyt at overvektige skal sys puter under armene og behandles som glass slik at de ikke får hjelp til å ta tak i sin egen helse.

På den annen side er jo dette genial markedsføring, Dressmann skaffer seg en bit av et marked med potensiale. BiB har jo gjort dette ens tund allerede så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Hva mener du egentlig? Deffing og styrketrening har vel strengt tatt ingenting med hverandre å gjøre med mindre noen skal ned en vektklasse, det er vel ikke akkurat temaet her :p

 

Poenget var at jeg stiller spørsmål om nødvendigheten med å deffe om man såvidt benker 60 kilo? Altså, da er man ikke akkurat stor - det som var poenget. Går utifra at de fleste her inne har som mål å få en litt annen fysikk enn J. Biebz.

 

Edit: Dressman "Tall and large" osv er jo ikke noe nytt konsept.

Endret av AnewZ
Lenke til kommentar

Poenget var at jeg stiller spørsmål om nødvendigheten med å deffe om man såvidt benker 60 kilo? Altså, da er man ikke akkurat stor - det som var poenget. Går utifra at de fleste her inne har som mål å få en litt annen fysikk enn J. Biebz.

Han er jo ripped? :p

Vel, du har et poeng der. Letter man ikke mer enn 60kg i benk er nok ikke volumet der for å ha noe å vise frem tilstede.

Vent nå litt, jeg løfter ikke mer enn 90kg i benk... FML...

Lenke til kommentar

Uansett er det et særdeles dårlig trekk å kalle folk på treningssentre for brødhuer i ditt første innlegg (som jeg har sett) i denne tråden.

Det kan du mene, men superenkel forskning viser sannsynligvis at resultatet fra IQ-tester på folk på "deffer'n" og de som vandrer mellom proteinpulverbøttene er lavere enn ellers i samfunnet.

 

Dikkedikkedikkedikk, seeeee her har vi en som er så mye bedre ann aaaalle andre. Her, ta en kjeks siden du er så flink. Dulledulledulledulledull... :mrgreen:

 

Nå er jeg ferdig å gjøre narr av deg, så nå kan jeg spørre noen seriøse spørsmål.

 

Innlegget gjorde narr av deg selv, men tipper du sliter med å se det.

 

 

Syns du det er ok at flere og flere skal pålegge oss andre ansvar for deres liv?

Syns du det er ok at flere og flere skal blir sykelig overvektige?

Syns du det er ok at flere og flere dør av hjherteproblemer grunnet overvekt?

Syns du det er ok at flere og flere barn og unge utvikler livsstilsykdommer grunnet overvekt?

Syns du det er ok at flere og flere føler seg uvel med egen kropp fordi de er overvektige?

o.s.v...

Det jeg så på plakaten var IKKE noe jeg syns var morsomt. Jeg synes det er drøyt at overvektige skal sys puter under armene og behandles som glass slik at de ikke får hjelp til å ta tak i sin egen helse.

Vanskelig å ha to tanker på en gang?

 

Mener du at det er greit at sprøytenarkomane ødelegger seg selv og skaffer seg livsstilsydomer som følge av det? Kanskje vi skal ta fra dem muligheten til å få mat og klær? Kanskje også legge ned Bymisjonen som, om ikke profiterer, så i alle fall livnærer seg på andres narkomani? Ja det vil nok løse alle problemer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rusmisbruk skyldes ofte bakenforliggende årsaker av typen psykiatri, genetiske predisposisjoner, uheldige miljøpåvirkninger og sosioøkonomisk status. Rusmisbruk er et svært komplekst felt, og det krever både kunnskap og menneskelige egenskaper å forstå hvorfor mange har endt opp slik de har gjort. Fedme derimot, i sin alminnelige form (da altså ikke der hvor (over)spisingen er et symptom på spiseproblematikk eller bakenforliggende psykiatri), skyldes uvitenhet, ignoranse, latskap og likegyldighet. Å sammenligne de to feltene er beyond me, da de er vesensforskjellige.

 

Edit: På søndager så spiser jeg, også spiser jeg, også ser jeg litt tv dah. Kanskje spiser litt også.

Edit v.2: Ser selv hvordan svaret i edit v.1 i noen grad kan oppfattes som et symptom på spiseproblematikk eller bakenforliggende psykiatri som jeg bablet så pent om, men det vil jeg ikke påstå at det er. <hvorfor er det ingen smilende kattesmiley her?>

Endret av Anaio
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Rusmisbruk skyldes ofte bakenforliggende årsaker av typen psykiatri, genetiske predisposisjoner, uheldige miljøpåvirkninger og sosioøkonomisk status. Rusmisbruk er et svært komplekst felt, og det krever både kunnskap og menneskelige egenskaper å forstå hvorfor mange har endt opp slik de har gjort. Fedme derimot, i sin alminnelige form (da altså ikke der hvor (over)spisingen er et symptom på spiseproblematikk eller bakenforliggende psykiatri), skyldes uvitenhet, ignoranse, latskap og likegyldighet. Å sammenligne de to feltene er beyond me, da de er vesensforskjellige.

Du har ikke mye greie på hva du snakker om. Fedme handler i høyeste grad om psykologi. Tror du folk blir feite og får diabetes 2 fordi de vil? Mitt inntrykk er at fete vet faktisk mye om kosthold, men at det ligger ofte en bakenforliggende årsak til det. Mange spiser ut i fra humør og sinnstilstand.

 

Forskning har også vist at de som sliter med å kontrollere matinntaket ofte har mangler i et senter i hjernen som skaper lykkefølelse når de spiser og det ender ofte med at de spiser mer for å oppnå den samme lykkefølelsen.

 

Rusmisbruk er i utgangspunktet ganske enkelt: Man gjør det bare ikke. Mat blir litt mer kompilsert, man kan ikke bare la være å begynne med å spise mat. Skjønner ikke hvorfor man skal unnskylde rusmisbrukere noe mer enn andre. De har, i de aller fleste tilfeller, gjort dumme valg og har havnet i den situasjonen selv. At de har blitt misbrukt som barn er ikke noe større unnskyldning enn at folk overspiser fordi dem har blitt misbrukt som barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rusmisbruk skyldes ofte bakenforliggende årsaker av typen psykiatri, genetiske predisposisjoner, uheldige miljøpåvirkninger og sosioøkonomisk status. Rusmisbruk er et svært komplekst felt, og det krever både kunnskap og menneskelige egenskaper å forstå hvorfor mange har endt opp slik de har gjort. Fedme derimot, i sin alminnelige form (da altså ikke der hvor (over)spisingen er et symptom på spiseproblematikk eller bakenforliggende psykiatri), skyldes uvitenhet, ignoranse, latskap og likegyldighet. Å sammenligne de to feltene er beyond me, da de er vesensforskjellige.

 

 

Det her er jo rett og slett ikke sant?

 

Å unnskylde dopavhengighet på bakgrunn av miljøpåvirkelse, men ikke gjøre det samme med fedme når det er tjue meter mellom hver junk food-forretning i vestlige storbyer er ganske rart i mine øyne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har jeg unnskyld eller bortforklart noe som helst relatert til rusmisbruk? Eksplisitt sagt at det ene er bedre eller verre enn det andre? Jeg simpelthen påpekte at det ikke kan sammenlignes med fedme (I SIN ALMINNELIGE FORM).

 

Edit: la meg utdype dette videre før jeg får flere meninger tillagt meg. Flertallet av overvektige spiser ikke fordi det ligger psykologi eller psykiatri bak, flertallet gjør det fordi mat er godt, det er blitt en uvane å kjedespise, det er ikke lenger et sosialt problem å være litt stor, man vet ikke hvor mye og hva man bør spise, lett tilgjengelighet osv. Jeg føler jeg gjorde det klart hva slags "gruppe" overvektige jeg henviste til, men tydeligvis ikke. Igjen; jeg snakker ikke om individer der hvor fedmen er et symptom på noe annet.

Endret av Anaio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva mener du med "fedme i sin alminnelige form"?

 

"Verdens helseorganisasjon (WHO) spår at overvekt og fedme snart kan erstatte mer tradisjonelle folkehelsebekymringer som underernæring og smittsomme sykdommer som den viktigste årsaken til dårlig helse. Fedme er et offentlig helsepolitisk problem på grunn av utbredelse, kostnader og helseeffekter." (http://no.wikipedia.org/wiki/Fedme#Folkehelse)

Lenke til kommentar

Det kan du mene, men superenkel forskning viser sannsynligvis at resultatet fra IQ-tester på folk på "deffer'n" og de som vandrer mellom proteinpulverbøttene er lavere enn ellers i samfunnet.

 

 

Innlegget gjorde narr av deg selv, men tipper du sliter med å se det.

 

 

Vanskelig å ha to tanker på en gang?

 

Mener du at det er greit at sprøytenarkomane ødelegger seg selv og skaffer seg livsstilsydomer som følge av det? Kanskje vi skal ta fra dem muligheten til å få mat og klær? Kanskje også legge ned Bymisjonen som, om ikke profiterer, så i alle fall livnærer seg på andres narkomani? Ja det vil nok løse alle problemer.

Hva gjør du egentlig i denne tråden, DO YOU EVEN LIFT?
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...