Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De færreste liker vel ytterpunkter. Personlig er jeg mer tiltrukket av reell styrke enn utseende, but I'm a special case.

This

 

Finnes jenter som er tiltrukket av alt, så hvorfor prøve å skvise seg inn i en slags selvoppfunnet bås hvor man har sjanse på "flest mulig"

 

Liksågreit å bare gjøre det man liker selv også tar man resten som det kommer.

Lenke til kommentar

Når det gjelder utssende som en følge av trening, så skal det poengteres at man uansett hvor hardt man trener, så blir man ikke Dwayne Johnson over natten. Gramene med muskler kommer litt etter litt. Man ser ikke forskjell i speilet fra dag til dag. Og hvis man plutselig har gått så langt at utseendet ikke er pent lenger, så er det mye lettere å gå fra Dwayne Johnson til Brad Pitt enn omvendt. Det er jo veldig krevende bare å vedlikeholde kroppen til Dwayne Johnson.

Lenke til kommentar

Men det å vedlikeholde en kropp på rundt 15% fett som er god for 250/140/220 ish (som er realistisk for vanlig hobbyløftere etter noen år) kan dokumentert gjøres med kun 1-2økter i uka og ett greit kosthold. (Sa Asle Bøe på fitnessbloggen i en diskusjon der da jeg slumpet innom for en god del måneder siden)

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Ripptoe babler i det uendelige om å holde ting enkelt, men forklarer ting som om det var snakk om kjernefysiske reaksjoner.

 

Forøvrig har jeg ubehagelige strålinger på oversiden av foten, was ist das?

Hvordan strålinger? Sammenheng?

 

Synes bare de er teite målsetninger når det gjelder trening punktum.

Deg om det. ;) For andre er det jo ikke det.

Lenke til kommentar

Nja. Tunge baseøvelser er ikke for alle. Det er jo tydelig at hun ikke vil bli noe beist, så hvorfor ikke gjøre treningen morsom? Utfall, manualpress, skulderpress med manualer/stang, en roøvelse, benpress, rygghev, armhevinger, box jumps, burpees etc. Jeg vet selv hvor hardt noen har for å ta øvelser som markløft/knebøy osv. Og når det finnes øvelser som er fine nok om målet kun er å gå ned noen kilo så er det ikke noe problem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nja. Tunge baseøvelser er ikke for alle. Det er jo tydelig at hun ikke vil bli noe beist, så hvorfor ikke gjøre treningen morsom? Utfall, manualpress, skulderpress med manualer/stang, en roøvelse, benpress, rygghev, armhevinger, box jumps, burpees etc. Jeg vet selv hvor hardt noen har for å ta øvelser som markløft/knebøy osv. Og når det finnes øvelser som er fine nok om målet kun er å gå ned noen kilo så er det ikke noe problem.

 

Sant nok, men baseøvelser trenger da ikke være veldig tunge for å være effektive. Medium markløft kan være nok det, og baseøvelser kan da vitterlig være gøy når man ser fremgang. Flere av øvelsene du nevner der er jo ikke i nærheten av gøy en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

^Nei, men de fleste øvelsene jeg nevnte er veldig lite teknisk krevende - hvertfall i forhold til f.eks markløft. Jeg er enig i at man ikke trenger å løfte markløft så tungt - men markløft er en øvelse flere holder seg unna nettopp pga. frykt for skader.

 

Selvfølgelig kan baseøvelser være gøy, mine favorittøvelser er baseøvelser. Men det er ikke nødvendig. Og for en som vil ned i vekt så tror jeg f.eks fremgangen i burpees, boxjumps osv føles "bedre" enn det er at man kan hive på 10 mer kilo i knebøy. Tenk en person som såvidt klarer 1 skikkelig burpee, så etter noen uker/mnder så tar han plutselig 10+. Det gir en ganske god indikasjon på fremgang i generell form.

 

Men ja, er enig i at flere av tingene jeg nevnte ikke er direkte morsomt.

 

Nå vet vi jo ikke noe om treningsbakgrunn, om hun er overvektig eller om hun er i rimelig grei form men syns hun har noen kilo for mye osv heller da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...