Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Et stort flertall nå til dags vil jo bare ha en sixpack og store biceps. Resterende er ikke viktig.

For mange er det kanskje også et spørsmål om hvor mye du vil dedikere deg. Hvor mye "vedlikehold" må du ikke gjøre hver bidige dag med tanke på matinntak og trening for å ha en kropp som de du nevner, Primer4?

 

Og for noen spiller kanskje gener også en rolle? Ta meg for eksempel. 62 kg, 173 cm høy, 18 år. Må vel opp på mellom 85-100 kg for å ha et utgangspunkt i det hele tatt? (Hvis jeg er ute etter en kropp som for eksempel Steve Cook).

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og for noen med litt spiller kanskje gener også en rolle? Ta meg for eksempel. 62 kg, 173 cm høy, 18 år. Må vel opp på mellom 85-100 kg for å ha et realistisk utgangspunkt i det hele tatt? (Hvis jeg er ute etter en kropp som for eksempel Steve Cook).

 

Spiller en rolle ja. Men du kan aldri nå 85+ kilo å være så ripped som Cook uten bol. Med noen år trening etc så ville du hatt en rimelig grei fysikk på 75 kilo.

Lenke til kommentar

Snip

Tja, fitnessfittene sikler nå mest etter lanzar og co da ;)

 

Ellers er de jeg nevnte ekstremer, men jeg snur meg heller etter en lamborghini enn en skoda fabia liksom ;) middelmådige mål krever middelmådig innsats.

 

Om jeg trente kun for utsendet hadde jeg ikke orket å ha ett ganske lite atletisk ideal som jeg ikke engang har genene til å oppnå, selv med lik fett% og muskelmasse, da hadde jeg heller siktet på lanzar og sett hvor jeg landet.

Lenke til kommentar

 

 

Spiller en rolle ja. Men du kan aldri nå 85+ kilo å være så ripped som Cook uten bol. Med noen år trening etc så ville du hatt en rimelig grei fysikk på 75 kilo.

Det å ikke kunne se ut som cook burde ikke være en unskyldning for å limitere seg selv til type, tyler durden

 

Setter du deg selv sånne begrensninger når du nok ikke engang brad-fysikken før du gir opp.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Skinny og skinny. Er du så stor da? Haha nei, det er jeg alldeles ikke men jeg er langt fra skinny ;)

Hva er vitsen med å løfte til krampen tar seg, vugge rundt som en pingvin og se ut som man har sår under armene når man ikke kan løpe en kvart meter?

 

Ihvertfall:

*snip* video av hannibal*snip*

Sweeeet!

Hva FAEN er det du vil fram til egentlig? :lol: Først sier du at det er teit å være stor og i samme innlegg sier du at Hannibal er "sweet"... :lol:

 

Dette folkens, dette var DAGENS innlegg på diskusjon.no :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, fitnessfittene sikler nå mest etter lanzar og co da ;)

 

Ellers er de jeg nevnte ekstremer, men jeg snur meg heller etter en lamborghini enn en skoda fabia liksom ;) middelmådige mål krever middelmådig innsats.

 

Om jeg trente kun for utsendet hadde jeg ikke orket å ha ett ganske lite atletisk ideal som jeg ikke engang har genene til å oppnå, selv med lik fett% og muskelmasse, da hadde jeg heller siktet på lanzar og sett hvor jeg landet.

Må vel nevnes her at Lazar Angelov har dette som JOBB, det blir noe enklere for ham å være DEILIG da. :)

Poster et bilde av ham bare for å mire litt...

 

 

Lazar-Angelov-Interview-31.jpg

Lenke til kommentar

Tja, fitnessfittene sikler nå mest etter lanzar og co da ;)

 

Ellers er de jeg nevnte ekstremer, men jeg snur meg heller etter en lamborghini enn en skoda fabia liksom ;) middelmådige mål krever middelmådig innsats.

 

Om jeg trente kun for utsendet hadde jeg ikke orket å ha ett ganske lite atletisk ideal som jeg ikke engang har genene til å oppnå, selv med lik fett% og muskelmasse, da hadde jeg heller siktet på lanzar og sett hvor jeg landet.

 

Men så er fitnessjentene kun en brøkdel av befolkningen også da :p Som han ene her eller på FB sa for litt siden: Hvor ofte ser du fitnessjentene med en type som ikke boler?

 

Uansett, poenget med den posten var jo bare ang. det med genetikk - altså, at selv om han er tynn nå så er det ikke umulig for han å få en rimelig syk fysikk.

 

 

 

Det å ikke kunne se ut som cook burde ikke være en unskyldning for å limitere seg selv til type, tyler durden

 

Setter du deg selv sånne begrensninger når du nok ikke engang brad-fysikken før du gir opp.

 

Limitere seg til? For 9/10 folk vil det være en ganske brukbar forbedring å ha en lignende fysikk. Altså, det er ikke alle som hverken har tid/energi/motivasjon etc til å gjøre det som er nødvendig for å få en drøy fysikk. Virker som folk til tider glemmer sånt.

 

F.eks når kompiser spør om treningstips å jeg linker de en film å se på typ 15+ min så sier de bare: Det gidder jeg ikke, kan du ikke bare oppsummere fort?

 

Poenget er at for noen er det mer enn nok å kun drive på 60-70%.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget er at for noen er det mer enn nok å kun drive på 60-70%.

Da kan jo 60%'erne gi seg en god faen i å sette spørsmålategn eller kritisere de som går 110%

 

Dessuten vil jeg si at alle kan bli ganske så mye større enn tyler durden bare på 2-3 økter i uka og ett godt (ikke fanatisk) kosthold. Ja det tar år, ikke uker, måneder men flere år.

Lenke til kommentar

Gidder man ikke engang legge inn 45min 2-3 dager i uka og ikke spise drit, bytte ut colaen med vann, og holde seg til festing 1 gang i uka og da passe litt på hvor mye og hva man drikker (samt. gjøre dette over år) så kan man for min del bare holde seg unna gym1.

 

Forøvrig kke noe problem i å ta seg en øl i ny og ned etter trening eller noen glass saft når man føler for det og fortsett ha mer muskelmasse på seg enn beckham eller pitt i fightclub.

 

Synes bare de er teite målsetninger når det gjelder trening punktum.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Det var snakk om målet med styrketrening bak her en plass.

Et spørsmål bare: Vil dere virkelig heller se ut som The Rock enn som f.eks. David Beckham? I tillegg, jo større man blir jo mindre classy blir man i klær, hvor ofte er vi nordmenn i bar overkropp egentlig? ;)

Jeg vet ikke enda. I første omgang var bare målet mitt å gå fra 80 til 90 kilo. Det målet er jo nådd og vel så det hvis jeg deffer nå. Drømmefysikken min har jeg sikkert på 105-110kg @ 10% fett. Altså evigheter fra hvor jeg er nå. Bare tiden vil vise hvor dette ender, jeg holder på så lenge det er gøy.

Og for noen spiller kanskje gener også en rolle? Ta meg for eksempel. 62 kg, 173 cm høy, 18 år. Må vel opp på mellom 85-100 kg for å ha et utgangspunkt i det hele tatt? (Hvis jeg er ute etter en kropp som for eksempel Steve Cook).

Alle har et utgangspunkt der de starter, men det er et stort sprik i hvordan fysikken din vil se ut mellom 85 og 100kg. 15kg muskler er sykt mye.

Lenke til kommentar

Det var vel en lang diskusjon for et år tilbake hvor det ble snakket om hvilken kropp kvinnene burde like. Alle undersøkelser viser at flesteparten kvinner likte Pitt-/Beckham-typen, mens fåtallet likte de svære muskelbuntene som ikke kan gå normalt og de som lignet på et veikart. Husker ikke hvem, men lo godt da noen presterte å lire av seg at de kun likte det fordi de ikke visste bedre :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...