Mladic Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Merker dere merkbar fremgang på kroppen og progresjon med styrken når dere tar SL 5x5? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Blir det ikke ekstremt tungt å prøve seg på hangups etter settene? Driver dere med noe annet i tillegg til SL 5x5? Blir det ikke ganske kjedelig og ensformig over lengre tid? Ja, det blir tungt etterhvert som vektene blir tyngre. Det er meningen. Det skal være tungt. Hånei. Blir ikke kjedelig. Men for all del, det er ikke sikkert det passer for deg. Hva er målene dine? Merker dere merkbar fremgang på kroppen og progresjon med styrken når dere tar SL 5x5? Ja. Begge deler øker. Lenke til kommentar
Everket Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Merker dere merkbar fremgang på kroppen og progresjon med styrken når dere tar SL 5x5? Jeg hadde meget god fremgang(steg stort sett hver uke) i SL 5x5 i snaut to måneder, til jeg begynte å spise i underskudd. Nå gjør jeg alt jeg kan for å holde meg på de vektene jeg hadde før jeg begynte med underskudd. Lite gjennomtenkt å begynne med underskudd, men har trent i ca 1 år, og magen er akkurat like stor som før, så må drastisk til verks viss den noen gang skal bort. Alt annet ser ganske bra ut synes jeg og har utviklet seg bra. Endret 5. mars 2013 av Everket Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Økte masse på 5x5 mens nå må jeg spise 1500kcal til kvelds bare for å håpe at bøyen imorra får bra! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Blir det ikke ekstremt tungt å prøve seg på hangups etter settene? Driver dere med noe annet i tillegg til SL 5x5? Blir det ikke ganske kjedelig og ensformig over lengre tid? Ca. 1-2 min. Under pausen skriver jeg øvelsene inn i Myfitnesspal-appen. Jeg syner ikke at programmet var kjedelig, men som wingeer er inne på, så er det individuelt. Jeg synes likevel at det var greit å prøve noe annet etter 8 måneder med SL5x5. Programmet er ensformig, ja, men det er alltid spennende når man kan legge på mer vekt. Merker dere merkbar fremgang på kroppen og progresjon med styrken når dere tar SL 5x5? Hvis du spiser tilstrekkelig, så kan du fortsette å øke i både styrke og vekt i mange måneder. Det er mer et styrkeprogram enn et byggeprogram, men som nybegynner vil man absolutt ha mer nytte av det. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Damn, hvor mye løfter du etter 8mnd på sl5x5 zarac? Lenke til kommentar
Populært innlegg Patrick123 Skrevet 5. mars 2013 Populært innlegg Del Skrevet 5. mars 2013 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 5. mars 2013 Populært innlegg Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Damn, hvor mye løfter du etter 8mnd på sl5x5 zarac? Jeg husker ikke akkurat hvor mye, men jeg synes selv at jeg hadde god fremgang mens jeg fulgte programmet. Jeg la selvfølgelig ikke på 2,5 kg hver eneste økt i 8 måneder. Hvis jeg husker riktig, så var den perioden fra mars til oktober i fjor. Det ble litt mindre økninger etter hvert, noe som også var medvirkende til at jeg byttet program. De eksakte tallene kan du finne i treningsloggen min. Etter treningsøkten før i dag var jeg i garderoben da et par medstudenter kom. Den ene sa "Du har blitt stor gutt, Erlend." "Jo, takk, treningen gir resultater," svarte jeg. "Det var bursdagen din jeg tenkte på," sa han da. Endret 5. mars 2013 av Zarac 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kevlar Skrevet 5. mars 2013 Populært innlegg Del Skrevet 5. mars 2013 Hallo, gi oss noen tall. 11 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Angående 5x5 og trening helt nede på nybegynnerstadiet skulle jeg ønske jeg hadde alt av erfaringer og viste det jeg vet nå da jeg begynte. DA hadde jeg vært småbøs idag Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Ja, det blir tungt etterhvert som vektene blir tyngre. Det er meningen. Det skal være tungt. Hånei. Blir ikke kjedelig. Men for all del, det er ikke sikkert det passer for deg. Hva er målene dine? Ja. Begge deler øker. Jeg prøver å bli større ved å gå opp i vekt og sterkere. Jeg prøver meg på Myfitnesspal-appen, og så langt har jeg klart å holde meg over grensen med et par hundre kalorier. Det jeg ikke skjønner er hvorfor appen ikke klarer å telle antall kalorier som blir brent etter styrketrening. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Fordi antallet kalorier forbrent under styrketrening varierer ekstremt på person, pausene, vektene osv. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Jeg prøver å bli større ved å gå opp i vekt og sterkere. Jeg prøver meg på Myfitnesspal-appen, og så langt har jeg klart å holde meg over grensen med et par hundre kalorier. Det jeg ikke skjønner er hvorfor appen ikke klarer å telle antall kalorier som blir brent etter styrketrening. Da er 5x5 passende for deg. Du trenger ikke mer enn det. Det du trenger er tunge baseøvelser og mat. Overskudd er bra i det henseende. Grunnen til at den ikke klarer det er fordi det er ganske vanskelig å si noe presist. Veldig varierende hva som passerer som styrketrening. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Nå kan hodgetwinsfanboiene rage Lenke til kommentar
xelp Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Hva het den siden hvor man kan fylle inn hva man spiser i løpet av en dag, så ser man næringssammensetningen og alt? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 (endret) www.diett.no Endret 6. mars 2013 av Diskutant Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Ifølge den siden der får jeg i meg 244,9g protein, noe som betyr at jeg ikke trenger proteinshake får å si det sånn Jeg underestimerer proteininntaket mitt noe veldig for si det mildt. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Nå kan hodgetwinsfanboiene rage Så bare første minuttet. Premisset om at fokus på god teknikk er for "de svake taperne" blir for dumt. Det går an å gå en middelvei, som med alt annet. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Nå kan hodgetwinsfanboiene rage Vil si at mange er for nazi på form når de skal sette for eks ny 5RM i en øvelse. (Holder man perfekt form på hver rep er det jo ikke den ekte 5RM) Når det er sagt er ct på mange måter en tulling, vil tro maaaang unggutter vil utvikle prolaps og lignende om de følger den der alltid-gå-til failure og gi faen i god teknikk mentaliteten hans. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Ifølge den siden der får jeg i meg 244,9g protein, noe som betyr at jeg ikke trenger proteinshake får å si det sånn Jeg underestimerer proteininntaket mitt noe veldig for si det mildt. Er det mulig at du også overestimerer kyllinginntaket ditt? 600g kjøtt høres veldig mye ut for én grillet fugl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå