Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir det ikke ekstremt tungt å prøve seg på hangups etter settene?

Driver dere med noe annet i tillegg til SL 5x5? Blir det ikke ganske kjedelig og ensformig over lengre tid?

Ja, det blir tungt etterhvert som vektene blir tyngre. Det er meningen. Det skal være tungt.

Hånei. Blir ikke kjedelig. Men for all del, det er ikke sikkert det passer for deg. Hva er målene dine?

 

Merker dere merkbar fremgang på kroppen og progresjon med styrken når dere tar SL 5x5?

Ja. Begge deler øker.

Lenke til kommentar

Merker dere merkbar fremgang på kroppen og progresjon med styrken når dere tar SL 5x5?

 

Jeg hadde meget god fremgang(steg stort sett hver uke) i SL 5x5 i snaut to måneder, til jeg begynte å spise i underskudd. Nå gjør jeg alt jeg kan for å holde meg på de vektene jeg hadde før jeg begynte med underskudd. Lite gjennomtenkt å begynne med underskudd, men har trent i ca 1 år, og magen er akkurat like stor som før, så må drastisk til verks viss den noen gang skal bort. Alt annet ser ganske bra ut synes jeg og har utviklet seg bra.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Blir det ikke ekstremt tungt å prøve seg på hangups etter settene?

Driver dere med noe annet i tillegg til SL 5x5? Blir det ikke ganske kjedelig og ensformig over lengre tid?

 

Ca. 1-2 min. Under pausen skriver jeg øvelsene inn i Myfitnesspal-appen.

 

Jeg syner ikke at programmet var kjedelig, men som wingeer er inne på, så er det individuelt. Jeg synes likevel at det var greit å prøve noe annet etter 8 måneder med SL5x5. Programmet er ensformig, ja, men det er alltid spennende når man kan legge på mer vekt.

 

Merker dere merkbar fremgang på kroppen og progresjon med styrken når dere tar SL 5x5?

 

Hvis du spiser tilstrekkelig, så kan du fortsette å øke i både styrke og vekt i mange måneder. Det er mer et styrkeprogram enn et byggeprogram, men som nybegynner vil man absolutt ha mer nytte av det.

Lenke til kommentar

Ja, det blir tungt etterhvert som vektene blir tyngre. Det er meningen. Det skal være tungt.

Hånei. Blir ikke kjedelig. Men for all del, det er ikke sikkert det passer for deg. Hva er målene dine?

 

 

Ja. Begge deler øker.

Jeg prøver å bli større ved å gå opp i vekt og sterkere. Jeg prøver meg på Myfitnesspal-appen, og så langt har jeg klart å holde meg over grensen med et par hundre kalorier. Det jeg ikke skjønner er hvorfor appen ikke klarer å telle antall kalorier som blir brent etter styrketrening.

Lenke til kommentar

Jeg prøver å bli større ved å gå opp i vekt og sterkere. Jeg prøver meg på Myfitnesspal-appen, og så langt har jeg klart å holde meg over grensen med et par hundre kalorier. Det jeg ikke skjønner er hvorfor appen ikke klarer å telle antall kalorier som blir brent etter styrketrening.

Da er 5x5 passende for deg. Du trenger ikke mer enn det. Det du trenger er tunge baseøvelser og mat. Overskudd er bra i det henseende. Grunnen til at den ikke klarer det er fordi det er ganske vanskelig å si noe presist. Veldig varierende hva som passerer som styrketrening.

Lenke til kommentar

Nå kan hodgetwinsfanboiene rage :mrgreen:

Vil si at mange er for nazi på form når de skal sette for eks ny 5RM i en øvelse. (Holder man perfekt form på hver rep er det jo ikke den ekte 5RM)

 

Når det er sagt er ct på mange måter en tulling, vil tro maaaang unggutter vil utvikle prolaps og lignende om de følger den der alltid-gå-til failure og gi faen i god teknikk mentaliteten hans.

Lenke til kommentar

Ifølge den siden der får jeg i meg 244,9g protein, noe som betyr at jeg ikke trenger proteinshake får å si det sånn :p Jeg underestimerer proteininntaket mitt noe veldig for si det mildt.

Er det mulig at du også overestimerer kyllinginntaket ditt? 600g kjøtt høres veldig mye ut for én grillet fugl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...