Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stilte dette spørsmålet på iform, men tar det her og ettersom det virker som det er mange som har peiling her:

 

Har nå trent ca. 1 år seriøst og har spist bra og tatt proteinpulver fra PF. Har derimot ikke vokst bare i bredden dette året, men også i høyden, ca. 6 cm i denne perioden. Jeg lurer derfor på om styrketrening og proteiner osv på noen som helst måte kan gi økt vekst når det kommer til høyden. Eller er det BARE genene?

F.eks:

En mann som skal bli 190 cm "i følge" genene, ville han vokst seg enda lenger enn 190 CM ved at han spiste mer proteiner og trente mer eller ville dette da bare forskynde vekstprossesen?

Ville han blitt like lang "uansett" hvordan han spiste

 

Er 17,5 år og er nå 1,93 høy, ønsker ikke å bli noe høyere og lurer derfor. Vet dette ikke er veldig høyt, men hyggelig om dere bare svarer på spørsmålet istedenfor å kommentere høyden.

Lenke til kommentar
Stilte dette spørsmålet på iform, men tar det her og ettersom det virker som det er mange som har peiling her:

 

Har nå trent ca. 1 år seriøst og har spist bra og tatt proteinpulver fra PF. Har derimot ikke vokst bare i bredden dette året, men også i høyden, ca. 6 cm i denne perioden. Jeg lurer derfor på om styrketrening og proteiner osv på noen som helst måte kan gi økt vekst når det kommer til høyden. Eller er det BARE genene?

F.eks:

En mann som skal bli 190 cm "i følge" genene, ville han vokst seg enda lenger enn 190 CM ved at han spiste mer proteiner og trente mer eller ville dette da bare forskynde vekstprossesen?

Ville han blitt like lang "uansett" hvordan han spiste

 

Er 17,5 år og er nå 1,93 høy, ønsker ikke å bli noe høyere og lurer derfor. Vet dette ikke er veldig høyt, men hyggelig om dere bare svarer på spørsmålet istedenfor å kommentere høyden.

6539007[/snapback]

 

Som jeg har hørt og lest blir man lavere av styrketrening/vekløfting, og ikke høyere. Men som sagt blir det bare synsing fra min side.

Lenke til kommentar
Hvor har du lest at man blir lavere av styrketrening?

6539131[/snapback]

Man blir vel ikke lavere, men hvis man trener så hardt før puberteten kan man få redusert voksingen

 

vet ikke om det er sant, men sånt alle hører hvis dem vil begynne å pumpe tidlig

6539160[/snapback]

 

Jepp, var litt feil formulering fra min side der. Det jeg mente er at hvis man trener veldig hardt før man er ferdig utviklet, kan det hemme veksten, altså at man vokser ikke like mye som man ville gjort uten styrketreningen.

Lenke til kommentar

Virker som jeg har vokst mer, men kunne noen være så snill å svare på spoørsmålet mitt?

 

Har nå trent ca. 1 år seriøst og har spist bra og tatt proteinpulver fra PF. Har derimot ikke vokst bare i bredden dette året, men også i høyden, ca. 6 cm i denne perioden. Jeg lurer derfor på om styrketrening og proteiner osv på noen som helst måte kan gi økt vekst når det kommer til høyden. Eller er det BARE genene?

F.eks:

En mann som skal bli 190 cm "i følge" genene, ville han vokst seg enda lenger enn 190 CM ved at han spiste mer proteiner og trente mer eller ville dette da bare forskynde vekstprossesen?

Ville han blitt like lang "uansett" hvordan han spiste

 

Er 17,5 år og er nå 1,93 høy, ønsker ikke å bli noe høyere og lurer derfor. Vet dette ikke er veldig høyt, men hyggelig om dere bare svarer på spørsmålet istedenfor å kommentere høyden.

 

Er det mulig å få en formening om hvor høy man kommer til å bli?

 

Den samlede høyden til foreldrene mine er 360 cm.

 

Gidder jo ikke å starte å spise dårlig og ikke trene bare for å ikke vokse så mye mer.

Lenke til kommentar
Er det mulig å få en formening om hvor høy man kommer til å bli?

 

Den samlede høyden til foreldrene mine er 360 cm.

 

Gidder jo ikke å starte å spise dårlig og ikke trene bare for å ikke vokse så mye mer.

6539349[/snapback]

Det er så vidt jeg vet ingen anerkjente teorier som sier at proteinpulver fremmer veksten. Det du kan gjøre er å gå til legen(?) og få ham til å ta en del målinger på deg (tror man f.eks. måler hendene), og få et cirka-svar på hvor lang du blir. Om du blir unormalt lang/kort kan legen skrive ut legemidler for å endre dette.

Lenke til kommentar

Hei folkens! Jeg trener tre ganger i uka til vanlig! Så der har du treningstilstanden min!

 

Jeg lurte på om det var noen her som hadde noen gode gode tips til hvordan jeg skal trene de nedre bukmusklene mine? Over navelen, og under navelen for den saks skyld! Når jeg tar normale sit-ups virker det som om jeg trener de øvre bukmusklene mye mer enn de nedre!

 

Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Omvendte situps. Ligg på ryggen på en benk, og hev beina.

 

Tror wh1te har hatt meget bra resultater med denne typen sit-ups.

6550138[/snapback]

 

går det ann og ligge på gulvet også+

6550153[/snapback]

 

Tror ikke dette gir nok strekk i magemusklene til at de blir anspente nok. Om du har partner er det derimot en fin ting. Han står over trynet ditt, med beina plassert inn mot skuldrene dine, du kaster opp beina, strake, og han kaster de ned i forskjellige vinkler. Målet er da at beina ikke skal berøre bakken, og være konstant i bevegelse.

Endret av christer-R
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...