Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når starter folket med deffinga? Ligger nå på rundt 90 kg fordelt på 180 cm, og vurderer å bulke meg videre opp til 95 kanskje, for og så gå ned til kanskje rundt 80 til sommeren, men mistenker det blir fort knapt med tid.

Først opp til 95 og så ned til 80 før sommeren? Hvis du skal gjøre det ordentlig har du ikke sjans. Jeg begynner deff i april.

Endret av Akse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først opp til 95 og så ned til 80 før sommeren? Hvis du skal gjøre det ordentlig har du ikke sjans. Jeg begynner deff i april.

Sant, var kanskje litt vel optimistik der. Tror jeg fortsetter å bulke, og starter en liten deff i april. Greier sikkert å komme ned til 85 fram til juli.

Lenke til kommentar

Hva er det sistnevnte? Jeg prøver å bli større og sterkere.

Er dette programmet bra?

http://www.side3.no/article3089764.ece

Så vidt jeg har forstått er du veldig fersk på styrketrening, så du vil ha liten nytte av dette programmet. Fokuser på baseøvelser. Etter en stund, når du har et godt grunnlag og kanskje vil ha litt større biceps, kan du legge til en isolasjonsøvelse, men det holder med én øvelse. Du trenger ikke 20 stykker. Noen vil mene at bicepsøvelser er bortkastet tid uansett og at det utelukkende er roøvelser som gjør at bicepsen vokser.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått er du veldig fersk på styrketrening, så du vil ha liten nytte av dette programmet. Fokuser på baseøvelser. Etter en stund, når du har et godt grunnlag og kanskje vil ha litt større biceps, kan du legge til en isolasjonsøvelse, men det holder med én øvelse. Du trenger ikke 20 stykker. Noen vil mene at bicepsøvelser er bortkastet tid uansett og at det utelukkende er roøvelser som gjør at bicepsen vokser.

Jepp, er ganske ny i "gamet". Har trent i ca. to-tre måneder nå.

Da dropper jeg det programmet. Takk for tipset!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har noen et godt forslag til et treningsopplegg som trener hele magen? Det er viktig at øvelsene ikke krever for mye utstyr, da jeg bare har et nokså utrustet treningsrom til rådighet.

Kan vel bare være ærlig å si det rett ut. Jeg ønsker å få en strammere mage og litt mer synlige magemuskler enn det jeg har i dag.

Tror nok kanskje du har oppfattet meg litt feil (eller jeg har utrykt meg for utydelig... :hm:) Jeg er ikke på noen måte feit og har ikke noe ønske om å slanke meg. Det jeg ønsker er å få mer tydelige magemuskler og kanskje en six-pack på sikt. Det er mulig man må trene noe annet enn bare mage for å oppnå dette. Jeg er helt blank. Det er egentlig derfor jeg kom til denne tråden, for å få litt råd og tips rundt dette... :)

Du har jo fått svar, men; relevant.

Endret av Broseph
Lenke til kommentar

Pers:

65kg i rykk! Eneste jeg har et lite håp om å kanskje vinne. :p

Grattis! Hvordan er rykk i forhold til frivendinger egentlig? Sånn muskelmessig hva man trener mest, mer bein og skuldre? Jeg trener frivendinger (med støt?) en gang i uka, altså jeg frivender vekta og så militærpresser den, så tar den pent ned igjen og starter på nytt, har ikke bumperplates eller ordentlig underlag der jeg trener..

Når starter folket med deffinga? Ligger nå på rundt 90 kg fordelt på 180 cm, og vurderer å bulke meg videre opp til 95 kanskje, for og så gå ned til kanskje rundt 80 til sommeren, men mistenker det blir fort knapt med tid.

Jeg lå på ca 93kg på 184cm og starta deff 1.feb

Tenkte at jeg tar meg god tid med et halv kilo i uka, livredd for å miste muskelmasse :)

Lenke til kommentar

Grattis! Hvordan er rykk i forhold til frivendinger egentlig? Sånn muskelmessig hva man trener mest, mer bein og skuldre? Jeg trener frivendinger (med støt?) en gang i uka, altså jeg frivender vekta og så militærpresser den, så tar den pent ned igjen og starter på nytt, har ikke bumperplates eller ordentlig underlag der jeg trener..

Vanskeligere. :p Mer balanse og koordinasjon. Krever litt mer smidighet også. Så det gjør det til en mer teknisk krevende øvelse. Det er ofte større belastning i vending, så det vil jo ha litt å si. Ellers er det litt mer stabiliserende muskulatur som jobber i rykk siden ryggen er mer vertikal fra start, pluss litt mer skuldre/øvre rygg siden du holder vekta over hodet.

Frivendinger = vending med sitt. Pressvendinger = vending uten sitt. På norsk er det litt begrepsforvirring siden hele øvelsen ("clean and jerk") kalles for støt; Delt opp i fri- eller pressvending + overstøt. Overstøt er en veldig eksplosiv øvelse (mest eksplosive i vektløfting, faktisk). Bra øvelse! Du tjener nok mange kg på å støte vekta istedenfor å presse den, men. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...