Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om han satser på fotball så er vel ikke mye mat akkurat noe han trenger da. Underkant av 90kg er allerede ganske mye om en driver med fotball. Nå sa du ingenting om høyde og hvor du spiller på banen, men det er ikke veldig mange fotballspillere som ligger rundt 90kg - uavhengig av høyde.

Lenke til kommentar

Om han satser på fotball så er vel ikke mye mat akkurat noe han trenger da. Underkant av 90kg er allerede ganske mye om en driver med fotball. Nå sa du ingenting om høyde og hvor du spiller på banen, men det er ikke veldig mange fotballspillere som ligger rundt 90kg - uavhengig av høyde.

John Carew var vel oppe i 100KG, og både Ronaldo og Hulk veier 85KG, dog uten noe særlig fett på de to.

Lenke til kommentar

Fotballspillere er temmelig solide. Messi ligger vel på rundt 73kg, tror jeg.

Det er alltid like artig å lese artikler som "debunker" treningsmyter, myter de i en artikkel to dager tidligere bygget opp under. Jeg forstår godt at nybegynnere ikke har peiling på hva de skal når en artikkel sier at de bør gjøre øvelse A og B, mens en annen sier de aldri i verden bør prøve A og B, men heller gjøre C og D.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget mitt står. Nå vet jeg jo ikke høyde/posisjon - men det er rimelig mye med i underkant av 90kg på en fotballspiller.

Hey og takk for svar!

Det stemmer, i underkant av 90 kg er ganske mye, men jeg har alltid vært ganske tung og går for å være rimelig sterk (spørs jo i hvilket perspektiv man ser det, men i fotball-perspektiv iallefall). Jeg er 1,89 høy og spiller midtstopper for de som lurte. :wee:

Derfor ønsker jeg å bli sterkere, uten å bygge altfor mye volum --> 4x4, 5x5 er det jeg prøver å kjøre så sant det er mulig. Øvelser til mage/core tas imot med stor takk. :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...