Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hyrlen: "Å" bruks foran ord verb som står i infinitiv,altså (å sykle, å gå, å se). "og" brukes forran de fleste andre ord (går og legger meg, du og jeg, fotballen og skoene osv....). der har du OG/Å regelen sånn halvveis iaffal :p.

6508142[/snapback]

Å takk, første gang jeg ser den. Aldri fått den der på PM. Modern er norsklærer, så aldri hørt den hos hun heller. Helt sant :love:

Lenke til kommentar
ahh, herlig å presse seg selv med pushdown.

6517483[/snapback]

Absolutt, det er en av mine favorittøvelser.

 

Begynner å bli litt sterkere i beina og. Avsluttet med 280 x 6 i benpress i går. 7 x 20 på hver side så faktisk ganske så sexy ut. :)

6517504[/snapback]

Kjører du ikke knebøy?

Lenke til kommentar

Tar man omvendt pushdowns (knoklene ned) med rett stang eventuelt med enarmshåndtak som avslutning får man bedre strekk på triceps. Bare et lite tips. Enarms på lav vekt anbefales hvertfall, full kontroll på treffpunkt.

 

Hvis man ikke får til Franskpress så ta det sittende bak nakken, mye bedre enn liggende. Smalbenk og skullcrushers er å bra. Husk at triceps har både en ytterside og innerside, smalbenk og franskpress tar innersiden mens pushdown og slikt tar mest på yttersidene. Armer skal være Brede, ikke flate.

Lenke til kommentar
Ikke fast, det gjør tidvis litt vondt. Kjører såpass mange andre tunge øvelser på beina at det ikke gjør så mye om jeg dropper knebøy på noen treninger. Om jeg tar den nå så må jeg gjennomføre den i Smithmaskin. :)

6517804[/snapback]

Ok. Benpress er fin øvelse det, mye vekt og super til å presse seg ;)

Lenke til kommentar

Har til nå kjørt en grei 3-splitt; Bryst/ben, Triceps/Biceps/Mage, Rygg/skuldre, men tenkte det var greit med en forandring og har også følt at jeg stagnerer i visse øvelser. Holder det å kjøre et program med bare baseøvelser 3 ganger i uka? Eller er det viktig med isolasjonsøvelsene? Har trent i ca.1,5 år.

 

F.eks som dette:

Benkpress 4x8

Knebøy 4x8

Markløft 4x8

Chins 3x8

Militærpress 3x8

Franskpress 3x8

 

Er det i tilfelle ett annet program dere ville anbefale?

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
ahh, herlig å presse seg selv med pushdown.

6517483[/snapback]

Bruker vanligvis taustump festet i ring på pushdown jeg, får mye friere bevegelse da. I tillegg blir det litt mer som et stavtak i langrenn, så jeg kanskje får litt mer powah i armene under staking.

 

Hyrlen; jeg har tatt smalbenk, franskpress og pushdowns på triceps i ett år nå, og det har gjort underverker for overarmen min. Bra sammensetning!

Lenke til kommentar
ahh, herlig å presse seg selv med pushdown.

6517483[/snapback]

Bruker vanligvis taustump festet i ring på pushdown jeg, får mye friere bevegelse da. I tillegg blir det litt mer som et stavtak i langrenn, så jeg kanskje får litt mer powah i armene under staking.

 

Hyrlen; jeg har tatt smalbenk, franskpress og pushdowns på triceps i ett år nå, og det har gjort underverker for overarmen min. Bra sammensetning!

6526103[/snapback]

varmer opp med tau noen ganger, men som oftest kjører jeg på rettstang pushdown

Lenke til kommentar

Kjører pr. dags dato franskpress & kickbacks i tau. Jeg kjørte pushdown før, men gikk over til kickbacks i tau heller. Når jeg merker hvor stor forskjell på hvordan kickbacks tar i forhold til franskpress, så tror jeg kanskje jeg skal prøve meg på kickbacks & pushdown heller. Har tricepstrening i morgen, så jeg får prøve meg litt frem. :)

Lenke til kommentar
Har til nå kjørt en grei 3-splitt; Bryst/ben, Triceps/Biceps/Mage, Rygg/skuldre, men tenkte det var greit med en forandring og har også følt at jeg stagnerer i visse øvelser. Holder det å kjøre et program med bare baseøvelser 3 ganger i uka? Eller er det viktig med isolasjonsøvelsene? Har trent i ca.1,5 år.

 

F.eks som dette:

Benkpress 4x8

Knebøy 4x8

Markløft 4x8

Chins 3x8

Militærpress 3x8

Franskpress 3x8

 

Er det i tilfelle ett annet program dere ville anbefale?

6520340[/snapback]

 

Noen som har noen formeninger...?

Lenke til kommentar
Har til nå kjørt en grei 3-splitt; Bryst/ben, Triceps/Biceps/Mage, Rygg/skuldre, men tenkte det var greit med en forandring og har også følt at jeg stagnerer i visse øvelser. Holder det å kjøre et program med bare baseøvelser 3 ganger i uka? Eller er det viktig med isolasjonsøvelsene? Har trent i ca.1,5 år.

 

F.eks som dette:

Benkpress 4x8

Knebøy 4x8

Markløft 4x8

Chins 3x8

Militærpress 3x8

Franskpress 3x8

 

Er det i tilfelle ett annet program dere ville anbefale?

6520340[/snapback]

 

Noen som har noen formeninger...?

6526588[/snapback]

å trene alle muskelgrupper 3 ganger i uka er vell litt hyppig, eller?

Lenke til kommentar

Uff.. Noen som vet om noen proteiner som ikke frembringer kvalme? Sitter no og prøver å kverke de siste to kiloene mine av Basic Protein Powder fra TN. Smaker dumle utgått på dato, altså ikke veldig godt. Eneste av proteiner jeg har smakt som er gode er slike ferdigblandede på glassflaske, men det er for dyrt å drive på med i lengden.

Lenke til kommentar
Uff.. Noen som vet om noen proteiner som ikke frembringer kvalme? Sitter no og prøver å kverke de siste to kiloene mine av Basic Protein Powder fra TN. Smaker dumle utgått på dato, altså ikke veldig godt. Eneste av proteiner jeg har smakt som er gode er slike ferdigblandede på glassflaske, men det er for dyrt å drive på med i lengden.

6530925[/snapback]

Hva med protein-isolat? Kanskje kvalmen kommer av laktose-relaterte greier?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...