Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Hehe, det skal litt til for meg å huske hvor alle er mtp skader og sånn. Husker såvidt at du sliter/slet med ryggen, og der stopper det for meg. :p

Haha. Riktig det. Begynner å gå rette veien for min del nå, i alle fall.

Fredrik var bare litt svak i benken en periode, men han har skjerpet seg voldsomt i det siste, så det var mest for spøk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor stor er egentlig motstanden mot situps nå for tiden? Korsrygg-killer er det jo, men finnes det varianter man kan ta i bruk? Jeg prøver å sette opp et lite program til noen som vil stramme opp magen (surprise, surprise), men uten bruk av noen apparater/hjelpemidler, osv. Cheap ass mo'fo...

Er inne i en braindrain-periode og har null ideer unntatt variasjoner av planken. Any ideas?

Lenke til kommentar

Reverse crunches, plankevarianter, push-ups tar jo også mage, pallof press om personen investerer i en strikk, hangig leg raises (be personen henge i et tre eller noe...). Alt annet enn situps egentlig.

Haha. Måtte søke opp reverse crunch. Den har jeg jo kjørt i det siste uten å vite at det egentlig var en variant. Kjenner det godt i magen. Uten at det nødvendigvis er noen særlig stor indikator på at det er en god øvelse, men.

Lenke til kommentar

Hvor stor er egentlig motstanden mot situps nå for tiden? Korsrygg-killer er det jo, men finnes det varianter man kan ta i bruk? Jeg prøver å sette opp et lite program til noen som vil stramme opp magen (surprise, surprise), men uten bruk av noen apparater/hjelpemidler, osv. Cheap ass mo'fo...

Er inne i en braindrain-periode og har null ideer unntatt variasjoner av planken. Any ideas?

Skjønner oppriktig ikke poenget med situps og lignende, hvordan skal han øke belastningen?

Uansett, som Akse sier, stramme opp magen gjør du på kjøkkenet.

Sett fyren i gang med baseøvelser og lær han å lage mat, så skal du se at han får seg bra kropp.

Men det vet du vel..

Lenke til kommentar

Sit-ups hjelper ikke for å få synlig mageruter, for å oppnå hypertrofi må du trene med langt tyngre belastning så du greier maksimalt 10-15 reps pr sett, noe du ikke gjør ved sit-ups. Forskning viser at du ikke øker i styrke i magemusklene og knapt nok øker i utholdenhet ved sit-ups. Synlige mageruter får du ved å få ned fettprosenten. Tren øvelser som gir større stimuli til magemusklene om du ønsker muskelvekst der, f.eks ab-wheel eller omvendt crunch. Fokuser på et kosthold som får ned fettprosenten, tren øvelser som utfall og seteløft hvor du må bruke alt du har av mage og ryggmuskler på en gang.

Ellers.

Side2: Harde mageøvelser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...