Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som du sier, det plager meg minimalt i selve treningen. Kjenner det kanskje litt på et par brystøvelser som hantelpress og benkpress, men.  :hmm:  Jeg får prøve å varme og tøye skikkelig framover.

6500341[/snapback]

god oppvarming og uttøyning er meget viktig om du tror du kan være i faresonen for å pådra deg en skade. kanskje ikke prøve å løfte noe max heller. tangere forrige ukes trening kanskje

Lenke til kommentar
Noen som har opplevd noe senestrekk/senebetennelse i skulder før ? Tror det er akkurat det jeg har pådratt meg. Ikke at jeg stopper å trene av den grunn, men.  :)

6500199[/snapback]

Veldig mange jeg har pratet med som kjenner sånt i skulderen til vanlig. Men selv om det ikke er smerter under trening, kan det være en treningsskade; når du varmer opp musklene, forsvinner ofte også smertene, så blir de bare sterkere etterpå. Jeg har hatt noe begynnende i venstre skulder, og jeg trente ikke/trente skuldre på lav intensitet i 3 måneder etterpå.

Lenke til kommentar
Er det ikke sånn at det bare er "billigkreatinen" som får det til å legge seg vann i musklene? Husker å ha lest om forskjellige typer kreatin, men husker ikke hva de het.

6503526[/snapback]

monohydrate som er den billigste typen binder vann til musklene. tricereatine og den adnre med noe på XC ett eller annet gjør ikke det. disse trenger heller ingen oppladningsfase.

 

dog ser jeg ikke på vann i musklaturen som noen ulempe, gratis muskelvolum sier jeg ikke neitakk til :D

Lenke til kommentar

Poenget med kreatin er at man skal skape en "Osmotisk effekt". Det er at det blir et forhøyet nivå av næringsstoffer i cellene. Blant annet vann. Det er bare kreatine monohydraten som binder veldig mye vann. Det er fordi kroppen ikke klarer å ta opp all monohydraten inn i cellene, og det som blir utenfor binder også vann. De fleste ser på dette som en dårlig effekt. Det er derfor mange som konkurrerer velger en kreatin type som CEE (Creatine Ethyl Ester). All CEE som du putter i kroppen blir tatt opp, det er derfor man bare trenger noen få gram av dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Steroider?

 

Milen gjorde vondt i dag.

6507858[/snapback]

Hvem vet, men er forbløffende mange som bruker steroider i mindre og større grad.

6507891[/snapback]

 

Spesielt i USA hvor de selges på automater.

Lenke til kommentar

kjører en innspurt på deffinga siste uka før jeg reiser til syden nå. kun havregryn og proteinshakes uka her. samt tabletter for vitaminer, mineraler, tran osv........ blir hardt :(

 

Hyrlen: "Å" bruks foran ord verb som står i infinitiv,altså (å sykle, å gå, å se). "og" brukes forran de fleste andre ord (går og legger meg, du og jeg, fotballen og skoene osv....). der har du OG/Å regelen sånn halvveis iaffal :p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...