LarsP Skrevet 11. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2006 Hvorfor løper du med sekk? Passe på å ikke bli skadet. Du skal tross alt bare løpe med 2 fulle vannflasker, gru og våpen i militæret. 6468927[/snapback] På 3mila løper man vel med 13kg's sekk (vann kommer i tillegg) og ingen gru? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 11. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2006 Hvorfor løper du med sekk? Passe på å ikke bli skadet. Du skal tross alt bare løpe med 2 fulle vannflasker, gru og våpen i militæret. 6468927[/snapback] Løp (antrekk: idrettstøy/joggesko):8 km landeveisløp med 22 kg sekk: - 59 min. Feltmarsj (antrekk: feltuniform/feltstøvler): 30 km speedmarsj med 18 kg sekk og våpen: 4t 55 min Det jeg gjorde vil jeg si er god trening til begge disse øvelsene. Hvordan føler jeg meg i dag? Vel, støl i korsryggen og til dels i skuldre, lår og legger. Ingen skader såvidt jeg kan kjenne. I dag blir det svømming! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2006 Ah, det er annerledes i HJK ja. Jeg tenker på MJK jeg nå. Da er det nok lurt å løpe litt med sekk, ja. Edit: Da var jeg ferdig med en liten løpetur på 1 mil. Løp på 170-180 i puls frem til 7 km, før jeg løp de siste 3 km på rundt 190 i puls. Melkesyre! Senere blir det fotball, ekte street Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 15. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2006 Har dere noen tips til alternativ trening? Trene f.eks bryst, rygg osv uten å gå på et trimsenter? Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 15. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2006 Tja. Om du skal bruke bare kroppsvekt, så kanskje du burde prøve armhevinger hvor du går under håndflatene (legger håndflater og føtter på stoler etc. og senker deg "gjennom gulvet" - om du hadde tatt vanlige armhevinger, om du skjønner hva jeg mener) Til rygg, hangups? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 15. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2006 Tja. Om du skal bruke bare kroppsvekt, så kanskje du burde prøve armhevinger hvor du går under håndflatene (legger håndflater og føtter på stoler etc. og senker deg "gjennom gulvet" - om du hadde tatt vanlige armhevinger, om du skjønner hva jeg mener) Til rygg, hangups? 6494387[/snapback] eller dips som vi kaller det Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 15. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2006 Tja. Om du skal bruke bare kroppsvekt, så kanskje du burde prøve armhevinger hvor du går under håndflatene (legger håndflater og føtter på stoler etc. og senker deg "gjennom gulvet" - om du hadde tatt vanlige armhevinger, om du skjønner hva jeg mener) Til rygg, hangups? 6494387[/snapback] eller dips som vi kaller det 6495515[/snapback] Tja, dips tar jo rygg det også, men, siden hangups minner ganske mye om nedtrekk med bredt grep. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 15. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Tja. Om du skal bruke bare kroppsvekt, så kanskje du burde prøve armhevinger hvor du går under håndflatene (legger håndflater og føtter på stoler etc. og senker deg "gjennom gulvet" - om du hadde tatt vanlige armhevinger, om du skjønner hva jeg mener) Til rygg, hangups? 6494387[/snapback] eller dips som vi kaller det 6495515[/snapback] Tja, dips tar jo rygg det også, men, siden hangups minner ganske mye om nedtrekk med bredt grep. 6495659[/snapback] tror jeg misforstod litt. men dips tar bryst også, hangups derimot er noe helt annet Endret 15. juli 2006 av Henrik2k Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 15. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2006 Tja. Om du skal bruke bare kroppsvekt, så kanskje du burde prøve armhevinger hvor du går under håndflatene (legger håndflater og føtter på stoler etc. og senker deg "gjennom gulvet" - om du hadde tatt vanlige armhevinger, om du skjønner hva jeg mener) Til rygg, hangups? 6494387[/snapback] eller dips som vi kaller det 6495515[/snapback] Nei, det kaller vi det ikke. Dips tar forresten på triceps, om man trener bryst og rygg mens man gjennomfører dips så gjør man det feil. Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 15. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2006 Om man vinkler seg litt fremover når man tar dips, så kjenner man det tar litt på ryggen også. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 15. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2006 Det er heller ikke poenget med øvelsen. Det blir som å ta situps mens du bedriver benkpress. Isolèr de aktuelle musklene så mye som mulig, stabiliseringsmuskler vil uansett få kjørt seg ved de aller fleste øvelsene hvor man benytter frie vekter eller kroppsmotstand. Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 15. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2006 Vel, å trene skuldre ved nedtrekk er heller ikke poenget, enda så ser jeg over halvparten på studioet jeg trener på tar nedtrekkene BAK hodet. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 15. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2006 Tja. Om du skal bruke bare kroppsvekt, så kanskje du burde prøve armhevinger hvor du går under håndflatene (legger håndflater og føtter på stoler etc. og senker deg "gjennom gulvet" - om du hadde tatt vanlige armhevinger, om du skjønner hva jeg mener) Til rygg, hangups? 6494387[/snapback] eller dips som vi kaller det 6495515[/snapback] Nei, det kaller vi det ikke. Dips tar forresten på triceps, om man trener bryst og rygg mens man gjennomfører dips så gjør man det feil. 6495933[/snapback] tror jeg misforstod litt Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 15. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2006 Vel, å trene skuldre ved nedtrekk er heller ikke poenget, enda så ser jeg over halvparten på studioet jeg trener på tar nedtrekkene BAK hodet. 6496080[/snapback] Det kan jo hende de trener skuldre og rygg på samme dag, evt føler at det fungerer bedre for de. Jeg tar aldri nedtrekk bak nakken pga frykt for skader. Dessuten tar det mye bedre når man drar ned til brystkassen. Lenke til kommentar
birdie88 Skrevet 15. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2006 Finnes to ulike dips og, en som tar hovedsakelig på bryst og en på triceps. Jo mer loddrett overkroppen er, jo mer tar dips på triceps Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 16. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2006 Vel, å trene skuldre ved nedtrekk er heller ikke poenget, enda så ser jeg over halvparten på studioet jeg trener på tar nedtrekkene BAK hodet. 6496080[/snapback] Det kan jo hende de trener skuldre og rygg på samme dag, evt føler at det fungerer bedre for de. Jeg tar aldri nedtrekk bak nakken pga frykt for skader. Dessuten tar det mye bedre når man drar ned til brystkassen. 6496095[/snapback] Uten at jeg har tatt nedtrekk bak hodet, ville jeg tro at dette gir en slags oppvarming til de øvre delene av ryggen; bare prøv å gjennomfør øvelsen "tørt"... Å ta de foran vil jeg uansett tro er den beste måten å trene latsene på. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 16. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2006 Noen som har opplevd noe senestrekk/senebetennelse i skulder før ? Tror det er akkurat det jeg har pådratt meg. Ikke at jeg stopper å trene av den grunn, men. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 16. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2006 Får du senebetennelse så må du roe ned og la det bli bra igjen. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 16. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2006 Er litt usikker på hva det er. For eksempel får en stikkende smerte i venstre skulder om jeg står og rister en proteinshake, eller legger hånden på magen og presser innover. Slike armbevegelser kjenner jeg det spesielt på. Kommer garantert ikke til å stoppe og trene nå da. Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 16. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2006 Noen som har opplevd noe senestrekk/senebetennelse i skulder før ? Tror det er akkurat det jeg har pådratt meg. Ikke at jeg stopper å trene av den grunn, men. 6500199[/snapback] Jeg vet ikke hva det er, men jeg merker litt ubehag i skulderen noen ganger når jeg gjør enkelte bevegelser, men ikke når jeg løfter noe som helst. Kanskje det er noen form for betennelse etc. det også? Men det plager ikke meg, så det går sikkert over etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå