Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Må dere leke pent før det blir et mini-roid-rage her.

Dagens spørsmål; hva er deres flaueste treningsminne? Har dere mistet vekta på tærne akkurat da ei smellvakker jente gikk forbi, proteinfjert, etc.?

Mitt verste øyeblikk må være da jeg tilfeldigvis trente på en gangsti samtidig som den lokale mosjonistklubben også gjorde det. De tar opp ganske mye plass så det er litt tungvint å passere dem, men som oftest går det greit. Akkurat da jeg var kommet forbi dem ser jeg meg bakover for å se om jeg stenger veien for noen og i det samme øyeblikket snubler jeg i mine egne ben og går i bakken rett foran 20 halvfeite mosjonister på 40-50 år...

I et lite øyeblikk håpet jeg på at jeg skulle slå hodet så kraftig at jeg slapp å noen gang våkne opp til skammen.

Flaueste treningsminne? Tjaa...

Var ute å jogget sammen med klassen noen år tilbake, skulle løpe ned en trapp for å ta en ørliten snarvei. Typ lang, gammel steintrapp utendørs. Snublet i øverste trappetrinn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hip thrusts er generelt småflaut og gjøre på gym1 synes jeg. (får så mye blikk av nubs, tanter og curl-bros) Men tenker det blir jeg som ler sist når jeg får massive gainz i mark pga. sinnsyke hamstrings og glutefus.

Edit: Mest baws øyeblikk da folkens?

For min del står det mellom da masse 14-15åringer samlet seg rundt meg da jeg skulle prøve dra 150 i mark ELLER da den diggeste småsvette 16/17 år gamle jenta spurte meg om jeg kunne ta ned vektstanga med 60ish kg fra øverste hakket i smith-maskinen og så etterpå begynte kjøre strakmark. (OSA faen meg knullings av hu dær, ødela hele økta mi :p )

Endret av Primer4
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flaueste: Kommer ikke på noe, men det er nok da jeg trente uten mål og mening da jeg nettopp hadde startet på senter. Litt rygg der, litt skulder og triceps der, alt uten sammenheng, tipper teknikken var dritræva i tillegg. Sikkert mange rutinerte som tenkte ett og annet der og da. Heldigvis flere år siden.

Baws: Da jeg måtte hjelpe en med å få av 130-ish kg fra brystet til en stakkar som hadde fått skulderen ut av ledd eller noe, han skrek i alle fall av smerte og ropte på hjelp. Var nesten ingen der på det tidspunktet, kun en del bitches som stirret på meg i håp om at jeg skulle spurte for å hjelpe. Fikk hjulpet fyren som takket meg flere ganger etterpå.

Lenke til kommentar

Flaut: Gjorde benpress med en venninne og merket vekten var litt lett. Tenkte meg ikke om et øyeblikk og dro ut stopperen midt i løftet, altså med beina strake.120 kg smeller i bakken, alle snur seg, venninna mi blir flau, jeg blir flauest. Red face, ass.

Baws: Var en gang en ganske fit milf trente ved siden av meg. Vi byttet litt smil og hadde litt blikkontakt. Så kommer det et eller annet fjols bort til henne og begynner å prate. Jeg antok de kjente hverandre, men etter hvert som fjolset spurte mer og mer ble det smertefult klart at de ikke gjorde det. Det labre sjekkeforsøket ble til slutt så kleint at jeg ikke klarte å la være å le (midt under marken, selvsagt). Begge hørte, mannen ble furt og stakk og dama ble helt rød i fjeset. Søtt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flaueste: Da jeg var nab og skulle makse 1RM knebøy alene og gikk UTENFOR knebøystativet. Endte med fail og jeg ble sittende på knærne med 65kg på nakken og glane i veggen. Ville ikke slippe stanga bakover i frykt for å lage bråk og tilkalle oppmerksomhet, så jeg subbet bortover på knærne og fikk satt fra meg stanga på sikringsdelen av stativet igjen.

Til denne dag vet jeg enda ikke om noen så meg eller ikke, men oh lord, skammen sitter i enda :D .

(jeg har faktisk video av dette ett eller annet sted!!).

Win: Når jeg klarer mer enn de spreke MMA-mannfolka i plyometricsklassen :D .

Edit: Takk for deres historier, har ledd høyt flere ganger allerede.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Det siste flaue jeg kommer på var når jeg prøvde dumbbell pullovers for første gang i går. Pleier alltid sette hantler pent ned etter diverse løft, fremfor å brøle og slenge dem avgårde. Denne vanen satt igjen når jeg skulle reise meg fra pullovers, så istedenfor å legge hantelen til sides på benken endte jeg opp med en semi-weighted sit-up. Klarte selvfølgelig ikke å bestemme meg for om hantelen så skulle på gulvet eller benken. Se for deg en tungpusten og sliten kar som tipper sidelengs av en benk. That's me.

Baws-moment må vel være når jeg tar leggene. De jeg trener med er stort sett sterkere enn meg i alt, bortsett fra leggene der jeg tar omtrent det dobbelte. Gener er rare greier.

Lenke til kommentar

Flaut: Lasta på litt mye på stanga når jeg skulle ta franskpress, i tillegg så ga jeg faen i sikringsklypene. Det endte jo som det måtte ende på et stappfult senter; folk måtte kaste seg vekk for å ikke bli truffet av rullende og sprettende vektskiver som da selvfølgelig hadde falt av ez-stanga :thumbup:

Ellers så er jo mega-proteinfiser i bunn av knebøy alltid like gøy.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har med et par på hver, hvis det er greit.

Flaut: Har en vane for å gå og smådrikke vann på vei fra ene del av senteret til det andre, og har også en vane for å svelge feil nå og da. Endte med at jeg satt verdens største munnfull i halsen og hostet ut en halvliter vann rett ut på gulvet midt i senteret. Jeg lo med en gang jeg kunne puste igjen, av hvor dumt det var.

Evt. da jeg tapte for en jente i offisiell planken-konkurranse på senteret. Jenter og den magetreninga deres ass.

Baws: Da jeg og en kollega fant ut hvem det var som hadde antastet endel kvinner på senteret og fikk han banned fra alle treningssentre i Oslo med en anmeldelse eller to på kjøpet på vei ut.

Evt. da enn dude som var endel større enn meg lurte på hvordan jeg trente øvre rygg, siden han ville se ut som meg.

Lenke til kommentar

Ikke superflaut, men: første dagen på det nye senteret var det ei jente som droppa en hantel på foten min (som var uten sko). Jeg stønna semi-høylytt, så folk snudde seg. Hun spurte om det gikk bra, og jeg bare "Jada, null stress" mens jeg gjorde et dårlig forsøk på å se barsk ut der jeg gikk bortover. Har også en lei tendens til å lage fiselyder med munnen når jeg er på vei opp i knebøy og puster ut.

Ingen baws moments, uten om diverse skryt og blikk.

Lenke til kommentar

Jeg nevnte jo den gangen jeg gikk på døra på vei ut for ikke så lenge siden, foran den flotte resepsjonisten.

Flaueste: Da jeg var nab og skulle makse 1RM knebøy alene og gikk UTENFOR knebøystativet. Endte med fail og jeg ble sittende på knærne med 65kg på nakken og glane i veggen. Ville ikke slippe stanga bakover i frykt for å lage bråk og tilkalle oppmerksomhet, så jeg subbet bortover på knærne og fikk satt fra meg stanga på sikringsdelen av stativet igjen.

Til denne dag vet jeg enda ikke om noen så meg eller ikke, men oh lord, skammen sitter i enda :D .

(jeg har faktisk video av dette ett eller annet sted!!).

Jeg skjønner ikke hvorfor folk gjør det, altså går en og en halv meter bakover slik at de er utenfor det sikrede området og er i veien for alle andre i nærheten.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor folk gjør det, altså går en og en halv meter bakover slik at de er utenfor det sikrede området og er i veien for alle andre i nærheten.

Der jeg pleide å trene var det ikke noe å være i veien for foran stativet, MEN jeg er såklart helt enig nå at stativet er der for en grunn.

Jeg gikk utenfor fordi det var et av de der stativet er statisk og du kan ikke flytte sikkerhetsbaren opp eller ned, og hvis jeg gikk så dypt som jeg ville så smalt jeg stanga nedi.

Idag ville jeg nok heller tatt en 7cm grunnere knebøy enn å sitte fast utenfor stativet :grin2: .

Lenke til kommentar

For min del dulter jeg nedi stativet med stanga hvis jeg står innenfor sikringen. Statisk er vel ikke så uvanlig på norske sentre, jeg vil strekke meg så langt som til å si at det er normen:

legend-3138-squat-rack.jpg

Lenke til kommentar

Jeg er redd jeg nærmer meg stopp i benkpress 5x5. Klarte 57,5kg 5x5 idag, men må dessverre gi mine tvil til at jeg klarer 60kg 5x5 :p Om jeg failer, skal jeg bare ta av litt vekt til feks 55kg neste gang da? Evt kjøre tyngre vekt med færre reps som 5x3x1?

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Du klarer det i hvert fall ikke med den innstillingen. Jeg forbereder meg mentalt før jeg prøver på ting jeg ikke er sikker på at jeg klarer, og da går det stort sett bra. Om du sier til deg selv at du ikke klarer det, da kan du banne på at du feiler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg pleier å tenke at jeg skal gå distansen.

http://www.youtube.com/watch?v=m6v_gOmVJ4I

For min del dulter jeg nedi stativet med stanga hvis jeg står innenfor sikringen. Statisk er vel ikke så uvanlig på norske sentre, jeg vil strekke meg så langt som til å si at det er normen:

legend-3138-squat-rack.jpg

Ja, jeg har sett det stativet og jeg ser at det kan være fordelaktig å unngå den sikringen. Der jeg trener derimot, har vi et stativ nesten identisk med det på bildet under. Da er det for meg uforståelig hvorfor folk tar så mange skritt bakover. Hvis sikringene er i veien, er det jo problemfritt å sette dem et hakk lavere eller bare ta dem helt av. Men de fleste av dem tar også kvartbøy, så de har jo ikke vondt av sikringene i det hele tatt.

impulse_sterling_plate_loaded_half_power_rack_impulse_sterling_plate_loaded_half_power_rack_2000x2000.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...