Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hæ?

Hva er det som er hæ? Det phax sier stemmer på en prikk. At en vare er "tollfri" betyr bare at du ikke skal betale toll, og det gjelder de aller fleste varer. Moms må du betale åkke som, det gjelder så å si alle varer, unntatt bøker, så lenge verdien er over 200. I tillegg må du betale fortollingsgebyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Blir man distré og "dum" av å trene styrke med kosttilskudd?

Trening gjør deg smartere, det gjør nok mat også. Samme om det er kosttilskudd eller ikke.

Folk som sitter på ræva og spiser toro-tomatsuppe, liter med cola å er ekstremt misundelig på oss som jobber hardt og kommenterer folk som spiser bra og trener ofte - det er DE som er dumme.

Endret av joakimz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trening gjør deg smartere, det gjør nok mat også. Samme om det er kosttilskudd eller ikke.

Folk som sitter på ræva og spiser toro-tomatsuppe, liter med cola å er ekstremt misundelig på oss som jobber hardt og kommenterer folk som spiser bra og trener ofte - det er DE som er dumme.

Nå kommer min informasjon fra folk som trener, og ikke sofagriser.

"Sofagris" gjør deg sløv ja.

Men hard trening gjør deg litt "borte" det også?

Lenke til kommentar

Etter styrketrening merkar eg ingenting, men om eg har hatt ei lang, knalltøff intervall-økt eller noko sånt, så kan eg nok til tider verte temmeleg sløv i etterkant, uansett kor godt med påfyll eg får i meg. Det er likevel stort sett kortvarig og på lengre sikt fungerer både kroppen og hovudet mykje bedre i perioder med trening.

Lenke til kommentar

Er noen stoffer som kan påvirke psyken og/eller personligheten som enkelte bruker i forbindelse med trening, men disse går neppe under kategorien "kosttilskudd".

Jeg føler meg selv som i en boble iblant når jeg trener, men det er på grunn av en kombinasjon av fokus og tretthet og bobla sprekker når jeg går i garderoben. Du kan nok bli distré og inneslutta samme hva du holder på med om du overdriver, men blir vel litt som med høna og egget.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er nok veldig avhengig av hvordan man er som person. Hvis jeg har høy treningsmengde gjør jeg det bedre på skolen, fungerer bedre sosialt og føler meg generelt ganske mye bedre. Etter at jeg ikke har hatt muligheten til å ta tung knebøy har jeg blitt litt lodden i hodet. Så for meg er det motsatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det som er hæ? Det phax sier stemmer på en prikk. At en vare er "tollfri" betyr bare at du ikke skal betale toll, og det gjelder de aller fleste varer. Moms må du betale åkke som, det gjelder så å si alle varer, unntatt bøker, så lenge verdien er over 200. I tillegg må du betale fortollingsgebyr.

Hva er toll da?

Edit: mente å spørre om hva er det toll på?

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Toll er en avgift som pålegges varer fordi de er utenlandske, mens moms er en avgift som pålegges alle varer, norske som utenlandske. Det er en viktig forskjell, som mange finner vanskelig.

Fra EU-land er det ikke toll på noe annet enn mat, så vidt jeg vet, da toll er forbudt etter EØS-avtalen (men sistnevnte omfatter ikke mat). Fra andre deler av verden kan det være toll på så mye rart, og jeg vet ikke hva det er det på. Enkelte typer tekstiler, i alle fall.

Lenke til kommentar

Er vel ei særavgift som i ein del tilfeller skal kunne brukast for å beskytte norske varer, t.d den berykta ostetollen, men dette kjem som Herr Brun seier som eit evt tillegg til MVA som alle må betale uansett. Tollgebyr blir lagt på fordi alle varer må innom ei tollklarering på veg inn i landet, men dette er eit gebyr og har ingenting med sjølve tollavgifta og gjere.

Lenke til kommentar

Må dere leke pent før det blir et mini-roid-rage her.

Dagens spørsmål; hva er deres flaueste treningsminne? Har dere mistet vekta på tærne akkurat da ei smellvakker jente gikk forbi, proteinfjert, etc.?

Mitt verste øyeblikk må være da jeg tilfeldigvis trente på en gangsti samtidig som den lokale mosjonistklubben også gjorde det. De tar opp ganske mye plass så det er litt tungvint å passere dem, men som oftest går det greit. Akkurat da jeg var kommet forbi dem ser jeg meg bakover for å se om jeg stenger veien for noen og i det samme øyeblikket snubler jeg i mine egne ben og går i bakken rett foran 20 halvfeite mosjonister på 40-50 år...

I et lite øyeblikk håpet jeg på at jeg skulle slå hodet så kraftig at jeg slapp å noen gang våkne opp til skammen.

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...