Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idag ble jeg veldig positivt overasket. Trodde jeg...

Flott ungdom som meg selv som tar knebøy, lesser på 140kg. Jeg blir svært så imponert, men så...men så ser jeg pussypadden! Jeg tenker for meg selv jaja, han løfter hvertfall tungt. Han går under stangen, løfter den opp og bøyer så vidt kneleddet. Det var ikke halvbøy, det var ikke kvartbøy. Rett etterpå løftet jeg mine beskjedne 60kg ass to grass.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var det ikke du som hadde vektløftersko?

Isåfall hvilke har du?

Jo, jeg har løftesko. Har et par ifra Risto (håndlaget i Sør-Amerika), men de var dessverre litt for små og inkompetent ordning fra min del for å få de sendt så jeg har ikke prøvd å bytte de. Nå bruker jeg Power perfect II, og kan trygt anbefale de videre.

Jeg er enig i at han bør gå til en fysioterapeut, men ut over det, bør han vektlegge rådene han får av legen fremfor de rådene han får på internett. Andre som har erfaring med skader har bare sin subjektive opplevelse å vise til og folk er forskjellige. Det er i hvert fall ikke noe moro å oppleve at skaden blir verre og når man går tilbake til legen og han spør hva årsaken kan være, svarer man at "noen brukere på et forum sa at knebøy er greit, så da valgte jeg å ignorere rådene dine".

Dette er jo en selvfølge. Jeg har dessverre sluttet med å spesifisere det hver gang. Men for de fleste [jepp] vil trening gå greit så lenge det ikke gjør vondt der og da eller i etterkant. Og for å videre spesifisere; Om man velger å ta knebøy så senk volum, frekvens og intensitet til et nivå som er greit. Ja, det er kjipt, men det er kjipere å være skadet lenger fordi en ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Har skjedd meg ofte. Ta en ibux. Eneste er at det er jævla plagsomt!

Misliker den mentaliteten. "Jeg har vondt, tar et halvt brett med ibux". Kjenner flere som spiser ibux som om det var smågodt. Kan jo på ingen måte være bra for kroppen. Eneste gangen jeg har tatt ibux var når jeg hadde så vondt i foten at jeg nesten grein.

Det er jo en årsak til at man har vondt i hodet, evt. et annet sted. Bedre å fjerne årsaken en å tildekke smertene.

Endret av Akse
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...