Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min søskenbarn har klart å spille med ryket fremre korsbånd i kneet i snart et år! Helt utrolig, det har ikke blitt oppdaget. Grunnen er at MRI-bilder ikke klarte å vise ryket korsbånd og dermed overså fysiotreapauten det i fjor.

 

I forrige uke gikk menisken tvert av, trolig fordi den sviktet etter ingen hjelp av korsbåndet.

 

Legen sa at dette er 1-2 av 100 tilfeller at dette har skjedd, fordi søskenbarnet mitt har hatt sterk muskelatur i kne-området samt lårene at de har klart å bære beinet. Jeg så han nettopp i en trening, og for en tempo han spillte i. Dette er helt utrolig. Legen sa at det var det 3. tilfelle han hadde møtt slikt. Jeg er imponert. Legene oppdaget dette etter inngrepet av menisken i går, hadde det ikke vært for dette, hadde det vært også vanskelig å oppdage med rentgen.

 

Det fremre korsbåndet hadde prøvd å feste seg til det andre ved å skape fibre osv.

 

Kan dere begripe dette? Imponerende spørre meg!

 

Nå skal han operere i august og samt forsørge at han skal trene opp muskelaturen videre til operasjonen slik at kneet blir robust til operasjonen.

 

Hva synes dere om dette? :)

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Men da drar jeg til Svergie for å krympe, nordlandsguld og blonde svenske damer  :love:

6443866[/snapback]

:thumbup:

Men du kommer til å føle deg jævlig hver gang du ser ned på musklene dine. Helt jævlig.

 

Angående vann-debatten; man skal ikke drikke for mye vann, det skjer stadig vekk at folk får såkalt vannforgiftning, det vil si at balansen mellom vann og salt i kroppen blir forringet fordi du drikker rent vann og svetter ut saltvann. Dette kan forårsake en kollaps, som kan ligne litt på føling e.l, men er mer alvorlig.

 

Det skal likevel mye til for å nå en slik tilstand, i sommervarmen må det nok over 6-7 liter til, det varierer selvsagt.

Vanligvis anbefales det å drikke 2-3 liter rent vann ila dagen, men i sommer kan du sikkert øke til 3-4 liter, spesielt om du trener utholdenhet. Og det er ingen vits i å bekymre seg for vannforgiftning.

Her er forresten en artikkel om vannforgiftning;

Lifsfarlig med mye vann

Lenke til kommentar
Men da drar jeg til Svergie for å krympe, nordlandsguld og blonde svenske damer  :love:

6443866[/snapback]

:thumbup:

Men du kommer til å føle deg jævlig hver gang du ser ned på musklene dine. Helt jævlig.

6463575[/snapback]

Tilbake, Jævlig nei. Spist 1kg biff hver dag :D men så har jeg drukket nok karb for det neste året å da...

Lenke til kommentar
Tilbake, Jævlig nei. Spist 1kg biff hver dag :D men så har jeg drukket nok karb for det neste året å da...

6464034[/snapback]

 

1kg? :ohmy:

BTW: gratulerer med vel overstått :)

 

 

Nå har jeg begynt og bli en sikkelig slurv har ikke jogget på ca 1 mnd

" Det regner i dag"

" Det er for varmt i dag" o.s.v.

 

men fra i morgen av skal det bli bedre, ser en lang trenings økt forann meg.

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar
Tilbake, Jævlig nei. Spist 1kg biff hver dag :D men så har jeg drukket nok karb for det neste året å da...

6464034[/snapback]

 

1kg? :ohmy:

BTW: gratulerer med vel overstått :)

6464055[/snapback]

Takker takker!

 

Men 1kg er jo ikke mye om man deler det opp over to runder da :) Men jeg må innrømme at når jeg spiste 500g ytrefilet og to store hamburgere var jeg selv litt imponert.

Lenke til kommentar

Faen, jeg har fått en slags skade i albuen. Når jeg strekker ut armen helt så albuen er strak, eller at jeg belaster triceps på visse måter får jeg en helvetes smerte på baksiden av albuen. Kjennes ut som det er like ved muskelfestet til triceps.

 

Noen som har noen tips til å kurere slikt?

Lenke til kommentar

Tipper det er franskpress som er synderen? Siden det gjør veldig vondt kan det vel ikke være belastningsskade, så kanskje det bare er en senestrekk?

 

Ta det litt med ro når det gjelder tri den nærmeste tiden, det gjelder uansett om jeg har riktig diagnose eller ikke.

Lenke til kommentar
Noen som har noen tips til å kurere slikt?

6467465[/snapback]

Stikk til legen og få piller mot betennelse, ta de to uker. Funker ikke det stikker du til en fysioterapeut og ber han kna litt på deg. Funker ikke det tar du røntgenbilde. Finner de ingenting der tar du MR.

 

Kanskje du er like heldig som meg og finner ut at albuen gikk i oppløsning og må suge ut benbiter og betennelse.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg selv også har fått en slags"stikkende" smerte i venstre skulder. Det er ikke noe som plager meg når jeg trener men det er en smerte som kommer ved bestemte bevegelser, for eksempel om jeg legger armen mot magen og presser innover, eller åpner dører osv. Egentlig noe jeg skulle vært foruten. Noen som vet hva dette kan være ? Virker som det kan være en betennelse, men håper helst ikke det, ligger vel kanskje i støttemusklene. :hrm:

 

Edit: skriveleifer

Endret av Chris88
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvorfor løper du med sekk? Passe på å ikke bli skadet. Du skal tross alt bare løpe med 2 fulle vannflasker, gru og våpen i militæret.

Lenke til kommentar
Gym læreren min sa at det var god trening og springe med manualer (lette) og holde dem 90grader foran deg hvis dere skjønner? Er det lurt?

6468998[/snapback]

tungt, du kommer neppe til å klare å ha armene dine 90grader noe lenge.

6469536[/snapback]

 

ikke holde dem slik hele tiden da :p, men holde dem før deg mens du jogger.

Lenke til kommentar
Gym læreren min sa at det var god trening og springe med manualer (lette) og holde dem 90grader foran deg hvis dere skjønner? Er det lurt?

6468998[/snapback]

 

Prøv heller å ha god vandring på hendene, ett enkelt tips er følgende. Hold henda ca i 45 graders vinkel. så skal du ned i lomma for å hente sjokolade og så opp til munnen for å spise den. Dette er faktisk rimelig tungt før du får det skikkelig til. (mens du jogger da)

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...