Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

07:00: Frokost: 120 g 4-korn, 1 ss tran, 140 g tunfisk, 2 dl melk.

10:00: Meal RP + 2 ss Udo's choice + 3 dl melk.

12:00: 150 g rent kjøtt, 100 g grønnsaker + 50 g grovt kornprodukt .

16:00: 100 g grovt kornprodukt, 150 g rent kjøtt, 100 g grønnsaker + eple.

17:30: Trening

19:00: 2 bananer + proteinshake + 3 dl melk.

20:00: 150 g rent kjøtt, 100 g grønnsaker + 50 g grovt kornprodukt .

23:00: 140 g tunfisk/300 g mager cottage cheese + 1 ss Udo's choice / 125 g laks + 100 g grønnsaker.

Totalt kcal gjennom dagen:3300-3400.

Proteiner er 3-3.5 gram pr. kroppsvekt.

Melka er h-melk for å få lurt inn litt kalorier. Er ikke noe storfan av weightgainer og sånn, ettersom det ofte er mye sukker i de. Er 180 cm høy, veier 77 kg, 13-14% fett. Ok for en clean bulk?

Endret av Rotaderp
Lenke til kommentar

So... Many... Meals.

 

Innholdet ser dog bra ut, eneste er at jeg ville lagt inn en frukt eller litt bær til frokosten. Så noe kjedelig ut; men whatever floats your boat. Ser heller ikke poenget med Udo's choice.

Ja, litt mange måltider kanskje, men det passer meg veldig bra ettersom jeg liker godt å spise ofte. Kikka litt på slik periodisk faste, men tror ikke det hadde passet helt for mine behov.

 

Dropp Udos og tran og bruk heller en god selolje.

Du trenger forsåvidt ikke å spise så mye protein heller. Det kan godt byttes mot litt carb/fett.

Ok, bare bruke opp det jeg har av Udo's (er jo svindyr) så kan jeg evt gå til innkjøp av en selolje.

 

Takk til dere begge for svar. :)

Endret av Rotaderp
Lenke til kommentar

Metoden virker så strategisk dårlig at jeg ikke helt forstår vitsen, men hver sin smak.

 

Er da ca sånn RYP er, 5x5 , Rippetoe’s Starting Strength osv.

 

La oss si at knebøy er 100kg 5RM

* = bindevev som ryker og muskelen skades og må reparere seg (vokse)

 

Med denne metoden så vil man etter en deload ( brutt ned alt bindevevet) begynne på 75kg:

75* 77* 79* 81* 83* 85* 87* 89* 91* 93* 95* 97* 99* 101* 103*105* 107* 110*

Her er det tungt men det har gått 6-7-8-9-10 uker avhengig av hvor ofte man trener og man har brutt bindevevet * 18 ganger. ( ny deload 25% av 110)

 

Hadde man trent like lenge og begynnt rett på 100kg hadde det sett sånn her ut.

100* 100 100 100 100 102* 102 102 102 102 104* 104 104 104 104 106* 106 106

Da har man brutt bindevevet 4 ganger.

De gangene man løfter en vekt som muskelen har løftet før i programmet vil bindevevet være like sterkt og forhindre at muskelen rakner / så den kan reparere seg / og bli større.

 

Så hva er best bryte bindevevet 18 eller 4 ganger?

alle de programmene over mener 18.

 

Dvs fra 75kg til 77kg bygger man like mye masse som 100 til 102 kg , eneste grunnen til å øke vektene er jo pga bindevevet og uten bindevev hadde alle blitt arnold med 10kg-manualer.

 

Ved å holde på med 3t-trening hvor man øker når man klarer så vil utholdenheten og glykogenlagrene øke så man klarer flere rep og til slutt da øker litt på vektene for å holde reppen. Ville ikke kalle det særlig lurt.

Endret av War
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å herregud så tungt det var å begynne på an igjen etter en uke i syden med alkohol hver bidige dag. Planen var jo selfølgelig ikke å drikke hver dag, men å faktisk trene litt da hotellet hadde et lite trimrom. Det gikk fort i dass gitt. Måtte gå ned i vekt på knebøy og benkpress, 5 kg på hver i dag, og det var så vidt det gikk da også.

 

Tenkte nå fremover så skal jeg ligge på et lite kaloriunderskudd, på tide å få vekk magen en gang for alle, for så heller ligge i litt overskudd frem mot sommeren viss jeg skulle nå målet før sommeren. Jeg er livredd for at jeg ikke skal få vekk magen så begynner i god tid.

 

Tenker ca 500 i underskudd hver dag er ok. Loggfører og alt nå.

Lenke til kommentar
Proteiner er 3-3.5 gram pr. kroppsvekt.

 

Unødvendig dyrt? 1,7g er nok på en clean bulk. Med mindre du er meget ung og i vekst.

Og da med tanke på at oppstår en refraktorisk respons når aminosyrenivåene holdes høye kontinuerlig og over lengre tid. Da vil du heller hemme proteinsyntesen da du spiser protein så ofte.

 

Anbefaler denne pakken

http://myrevolution.no/personlig-trening-andre-midtby-4-uker

 

Lærer man en ting man kan ta med seg de neste årene så er det verdt det.

Om man gjørt alt rett får man iallefall bekredtet dette av en på dette nivået.

Endret av War
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...