wingeer Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Høres bedre ut å bruke flate sko. De er litt mer stabile og gjør at anklene står mer støtt. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2013 I tillegg kødder du ikke med dempingen på skoene. Når jeg kjøper dyre joggesko med god demping, så er det ikke for å ødelegge de med knebøy uten stabilitet. 4 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Digger puma innegymskoene mine som jeg har hatt siden 8-klasse. Null demping, litt skråstilt samt. litt ekstra stabile for herjing på hardt tregulv Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Første trening etter sykdom. Rett og slett årets verste helvetes økt. krampe av 80 kg knebøy. å 70 kg markløft var døden.. Også blir man forkjøla da, rett etter man har vært syk! Endret 6. februar 2013 av joakimz Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Kan dårlig sko føre til fucka teknikk i knebøy å derved hjelpe på å gi meg smerte i kneet? (nei sier ikke teknikken min er perfekt) Bruker noen Nike joggesko, men tenkte jeg skulle prøve skate skoene mine som har ganske så flat & hard såle. 1) Kan likså godt trene knebøy i senga 2) du ødelegger skoene 3) ustabilt underlag - tenk deg at du veier 80 kg løfter 100 kg = 180 kg rett på ustødig underlag 4) Dårligere aktivering 5) Kjøp deg vektløftersko om du er seriøs med knebøy/frontbøy treningen din. - det vil gi deg bedre mobilitet i ankelen, og gir større aktivering av hamstrings samt bedre balanse = win. Endret 6. februar 2013 av joakimz 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Ser i en del tråder at folk bytter program og da nesten begynner på nytt hva belastning gjelder. Kan ikke forstå at folk vil trene lett bare for å slavisk følge et program. Det må da være lov å kjøre et nytt program med den belastningen man normalt trener med. /rant Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 175x1 i mark i dag. Kanskje jeg klarer dobbel kroppsvekt før sommeren. (95kg) 2 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 175x1 i mark i dag. Kanskje jeg klarer dobbel kroppsvekt før sommeren. (95kg) Gratulerer! 175 er veldig bra. Lenke til kommentar
War Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Ser i en del tråder at folk bytter program og da nesten begynner på nytt hva belastning gjelder. Kan ikke forstå at folk vil trene lett bare for å slavisk følge et program. Det må da være lov å kjøre et nytt program med den belastningen man normalt trener med. /rant Forstår ikke, uten progresjonen kommer man ingen sted, 100kg knebøy i 6 uker gir 0 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Forstår ikke, uten progresjonen kommer man ingen sted, 100kg knebøy i 6 uker gir 0 Dealen er jo at folk starter på nytt program. De har før trent med 80-90kg i benkpress, og går ned på 40-60 med nytt program. GIR INGEN MEINING. Og 100kg knebøy i seks uker vil selvfølgelig gi noe, så lenge man øker i reps. 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Kan vel være greit å gå litt ned på intensiteten om det er et nytt volum eller en annen frekvens. Lenke til kommentar
War Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Kutte 25% for å kunne ha en 2kg pr trening-progresjon er greit, og man kutter jo av de nye rekordene hele tiden så det man begynner på er hele tiden høyere. Men å begynne på 40 er litt jalla om man løftet 100 før. Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Jeg bøyer i et par utgåtte tøysko, fungerer supert. Ellers er jeg enig med Akse angående programbyttene. Deload er helt fair, og ofte nødvendig, men fullstendig offload? Don't get that. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Jeg tok vel det flere her inne kaller enn "fullstendig offload" - om jeg klarer å følge opp progresjonen så er det så verdt det. 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 En 2,5kg+ hver økt klarer man ikke i lengden uansett. Vel, i hvert fall ikke på høyrep. Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 1) Kan likså godt trene knebøy i senga 2) du ødelegger skoene 3) ustabilt underlag - tenk deg at du veier 80 kg løfter 100 kg = 180 kg rett på ustødig underlag 4) Dårligere aktivering 5) Kjøp deg vektløftersko om du er seriøs med knebøy/frontbøy treningen din. - det vil gi deg bedre mobilitet i ankelen, og gir større aktivering av hamstrings samt bedre balanse = win. Går det greit å trene uten sko? Lenke til kommentar
War Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 En 2,5kg+ hver økt klarer man ikke i lengden uansett. Vel, i hvert fall ikke på høyrep. Derfor man kutter 25% Da kan man øke i ukesvis før man treffer RM man testet og i noen uker etter det pga ny styrke og da er det tid for ny deload igjen eller gå ned på rep og øke sett for å fokusere litt på styrke. Har en veninne som bytta program nå, ufrivillig deload pga sykdom, men satte i gang på det nye programmet med de vektene hu avslutta det forrige med. Da tar det uker før hu kan øke igjen og hver økt er 5% effektiv. Lenke til kommentar
xelp Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Greit å poste dietten min her og få litt tilbakemeldinger, eller burde jeg lage en egen tråd? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Derfor man kutter 25% Da kan man øke i ukesvis før man treffer RM man testet og i noen uker etter det pga ny styrke og da er det tid for ny deload igjen eller gå ned på rep og øke sett for å fokusere litt på styrke. Har en veninne som bytta program nå, ufrivillig deload pga sykdom, men satte i gang på det nye programmet med de vektene hu avslutta det forrige med. Da tar det uker før hu kan øke igjen og hver økt er 5% effektiv. Metoden virker så strategisk dårlig at jeg ikke helt forstår vitsen, men hver sin smak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå