Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan jeg bruke olivenolje til steking? Det er forskjellige varianter.

 

Jeg brukte planteolje i dag.

6414774[/snapback]

Er det ikke slik at dersom olivenolje varmes opp til over en viss temperatur vil enkelte cis-bindinger bli trans-bindinger, og det vil bli usunt (a là fremkaller kreft etc.)?

 

Noen kjemikere til å svare meg her?

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at dersom olivenolje varmes opp til over en viss temperatur vil enkelte cis-bindinger bli trans-bindinger, og det vil bli usunt (a là fremkaller kreft etc.)?

6425288[/snapback]

 

du får også kreft av gullerøtter.

da skal man spise over 3kg til dagen. :roll:

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at dersom olivenolje varmes opp til over en viss temperatur vil enkelte cis-bindinger bli trans-bindinger, og det vil bli usunt (a là fremkaller kreft etc.)?

 

Noen kjemikere til å svare meg her?

6425288[/snapback]

Hehe, ikke akkurat. Du får nok ikke kreft, men mister noen av de sunne effektene til olivenoljen. Det gjelder kun for vanlig olivenolje. Såkalt kaldpresset olivenolje tåler steking. :)

Lenke til kommentar
Hei! Jeg har et spørsmål om vann-drikking. Er det noe negativt ved å drikke MYE vann?

Og bør vatnet være iskaldt eller vanlig tempratur?

6436372[/snapback]

 

Drikk så mye vann du greier/gidder. 2/3 liter til dagen skal være det beste, er det meget varmt, eller du trener mye. Bør du drikke mer vann.

 

Har hørt at vannet bør være vanelig temperatur, er ikke sikker.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg leste en plass at vatnet burdte være iskaldt, for da bruker kroppen energi til å varme opp vatnet til kroppstempratur, og dermed forbrenner kroppen. Innspill?

 

En kan vel ikke bli tjukk av å drikke for mye vann? :roll:

 

Og et spørsmål til. Er det mye proteiner i havregryn?

Lenke til kommentar
Ok. Jeg leste en plass at vatnet burdte være iskaldt, for da bruker kroppen energi til å varme opp vatnet til kroppstempratur, og dermed forbrenner kroppen. Innspill?

 

En kan vel ikke bli tjukk av å drikke for mye vann? :roll:

6436415[/snapback]

 

kan godt være at du forbrenner noe, men er dog ikke sikker. Vi venter på noen andre ;) .

 

Man blir ikke tykk av og drikke vann, det er ikke næring i vann. Drikker du for mye hele tiden kan magen bli større, men ikke få mer fett.

 

Jeg er tørt og har problemer med og forklare meg, håper du skjønner det ;)

 

Edit: velkommen til forumet BTW! :)

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar

Takk takk :)

 

Men altså, større mage, det er da negativt? Jeg prøver å få litt mere markerte mage muskler, å da vil ikke en større mage være noe positivt, eller? Jeg er grønn på dette området :p

 

Edit : Så det er bra å starte dagen med havregyn og melk?

Endret av Sonic^^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...