Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne vite om det er noen her som klarer dette. og hvilke muskler tror dere det går på ?

Hehe, er det noe jeg har lyst til å klare så er det akkurat det.

.. æsj, noe gikk galt. ser om jeg får fiksa det.

Jeg klarer fint å slå av lyset slik at det er mørkt i rommet ha! :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kjører bra hardt ser jeg, det er bra. :thumbup: Det du virkelig også burde vurderer er EFAomega. Fettsyrer er veldig viktig når man driver og trener.

I morgen skal jeg prøve å få handlet inn karbohydrater og multivitaminer selv, da har jeg;

80% Whey 3kg

Kreatin Monohydrat

CreaForce

EFAomega

Karbohydrater 3kg

Multivitaminer

Så det tror jeg skal holde bra. :hmm:

Lenke til kommentar
Det skal vel også gå ann å kompensere med tran og evt. omega tabletter vil jeg tro, men jeg vil virkelig anbefale EFA'n. Den inneholder det du trenger. Holder vel ca. 1 måned hvis man tar 2 skjei'er hver dag (morgen og kveld er bra).

Fettsyrer gutt.  :thumbup:

Good shit. Smaker nesten sitron.. :thumbup:

EDIT: haha! :D

52_2004.gif

Endret av Kenny000
Lenke til kommentar
faen heller, screenshotet av filmen blir bare svart så en ikke ser noen ting :(

Sett ned videoaksellerasjonen.

Flott! Takk skal du ha.

Dette er det jeg tenker på, noen som klarer det eller vet hvilke muskler det går på ? Evt. hvordan trene for å klare det.

post-214-1105707785_thumb.jpg

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Noen her som virkelig kjører på i gymtimer på skolen?

- Eller er jeg den eneste som synes det bare er patetisk?

Jeg trener liksom 7-10 ganger i uken, så kommer gymnastikk

*æsj*

Spørr fordi jeg nettopp kom hjem fra en tørr gymtime...

Vi har det ganske hardt i aktivitetslære-timene, men så går jeg på idrettslinja. Vi har full tilgang på styrkerom, og vi har nettopp hatt en egentreningsperiode dvs at vi velger hvordan vi vil trene så lenge det er relevant ift idretten vi driver med.

Lenke til kommentar
Noen her som virkelig kjører på i gymtimer på skolen?

- Eller er jeg den eneste som synes det bare er patetisk?

Jeg trener liksom 7-10 ganger i uken, så kommer gymnastikk

*æsj*

Spørr fordi jeg nettopp kom hjem fra en tørr gymtime...

er så enig :yes:

i gymen er det bare balspill, jogging og that shit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Prøvde meg på knebøy for første gang i går faktisk. Tok 110 kg x5, makset ikke. Var nok en del kilo lettere enn med stang, for jeg brukte en slags maskin. Har store sår på hver skulder etter løftingen.

Lenke til kommentar
Prøvde meg på knebøy for første gang i går faktisk. Tok 110 kg x5, makset ikke. Var nok en del kilo lettere enn med stang, for jeg brukte en slags maskin. Har store sår på hver skulder etter løftingen.

Bruk puter da ;) da får man ikke sår, maskin er nok lettere en fristang, prøv å se om du klarer det sammen med fristang.

Btw, noen som har lyst på et bra armprogram som varer over 9 uker? Det skal få armene til å vokse temmelig bra, har akkurat startet med det selv, så jeg kan ikke si noe ennå om det funker bra! Men har hørt av mange at det skal vist være bra!

Lenke til kommentar

Her goes. Dette er btw en quote fra TF.no

Dersom man er en av de individene som sliter med å få armene til å vokse kan man benytte dette effektive armprogrammet. Programmet er hovedsaklig bygget på en svært viktig faktor for muskelvekst; variasjon. Men andre viktige faktorer spiller også inn for å oppnå maks muskelvekst.

Kardinalfeilen ved armtrening er den samme gode gamle overtreningen. Armene er en relativt liten muskelgruppe og skal trenes deretter. Forutsatt at du legger inn dette armprogrammet lengst mulig vekk fra bryst, skuldre og rygg økta vil ikke ubevisst overtrening oppstå. Programmet skal kjøres over en periode i 9 uker og armene skal kjøres èn gang per uke.

Uke 1-3

Biceps

Barbell Curl: 2 x 8 reps

Dumbbell Curl: 2 x 8 reps

Triceps

French Press: 2 x 8 reps

Push Downs: 2 x 8 reps

Uke 4-6

Biceps

Dumbbell Curl: 2 x 6 reps

Hammer Curl: 2 x 6 reps

Triceps

Push Downs m/ tau: 2 x 6 reps

Kick backs: 2 x 6 reps

Uke 7-9

Biceps

Barbell Curl: 2 x 4 reps

Scott Curl: 2 x 4 reps

Triceps

Smal benkpress: 2 x 4 reps

Dips m/ vekter: 2 x 4 reps

VIKTIG: Hvordan løftet skal utføres kan man lese her.

Dette er effektive arbeidssett. Oppvarming kommer i tillegg. Meningen er å kjøre lik vekt på begge settene for deretter legge på mer vekter fra gang til gang. Alt fra 0,5-2 kg. Om det står at du skal ta 8 reps, gjør det ikke noe om du klarer f.eks. 7. Progresjon er vikitg og du må stadig legge på mer vekter for at musklene skal få mer å bryne seg på og fortsatt ha en grunn til å vokse. Kjør hardt, tungt og med perfekt/strikt utførelse. Tyn ut det aller siste av musklene. Det er smart å kjøre 2-4 uker med lettere vekter som økes progresivt før du starter dette programmet. Etter disse 9 ukene bør du ta 1-2 ukers total treningsfri slik at muskler, sener og lignament får hvile

Endret av HuzZzla
Lenke til kommentar

Hvor langt ned går du?

Det mest gunstige er å gå så langt ned som mulig, så man omtrent har rumpa nedi bakken.

Men det er stress for knærne.

Lenke til kommentar

Hvor langt ned går du?

Det mest gunstige er å gå så langt ned som mulig, så man omtrent har rumpa nedi bakken.

:hmm:

det beste for knærene er å gå helt ned .

ingen ting sliter mer på knærene enn å stoppe halvveis.

Lenke til kommentar

Hvor langt ned går du?

:hmm:

det beste for knærene er å gå helt ned .

ingen ting sliter mer på knærene enn å stoppe halvveis.

Forklaringen på den ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...